Gjest Alynais Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg lurer på om alle har anlegg for å bli psykotiske? da tenker jeg ikke på mennesker som har opplevd ekstreme tilfeller. selv har jeg slitt mye, men aldri blitt psykotisk. Hva gjør at man blir psykotisk? Håper på svar. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, i ekstreme situasjoner kan alle bli psykotiske. I Forsvaret har en såkalte "Helvedesuker" for å skille de beste fra de nest beste. Etter >50 timer uten søvn, sulten og med ekstreme fysiske påkjenninger bak seg, blir de fleste psykotiske. Om du vil ha en mer litterær beskrivelse av dette, kan du lese Stefan Zweig, Sjakknovellen. 0 Siter
basssee Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Etter en stund i amfetaminmiljøet kan jeg si at alle, bare de går lenge nok uten søvn, kan bli psykotisk. Når man er klar over sin mangel på søvn kan man klare å "ikke kjøpe psykosene", og dermed blir det jo et definisjonsspørsmål,m en man han jo mistet evnen til en fornuftig vurdering av virkeligheten rundt seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.