Gå til innhold

Hva skal til for å bli godt likt?

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmmelig
Skrevet

Hvordan bør man være/ikke være?

På forhånd takk.

Gjest Signatur..? Nææh...
Skrevet

Slutte å bekymre seg for _om_ man er godt likt eller ikke er en god begynnelse!

Gjest litt lei av deg innimellom
Skrevet

Hvis du mener her inne så tror jeg det er at du slutter å mase om alt mulig.

Gjest Hemmmelig
Skrevet

Man bør være seg selv.

Takk. Men når nesten ingen liker meg som jeg er?

Gjest På tide kanskje?
Skrevet

Takk. Men når nesten ingen liker meg som jeg er?

Du er sikkert et godt og snilt menneske.

Men det er tydelig at du sliter med veldig mye. Og i lengden blir det slitsomt for alle rundt deg.

Hvis du hadde oppsøkt hjelp og gjort noe med det, så hadde nok de sidene som folk tiltrekkes av, kommet mer frem.

Jeg anbefaler at du gjør noe med det.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Hvis du mener her inne så tror jeg det er at du slutter å mase om alt mulig.

Hvem er denne "hemmmelig" som i bunn og grunn har det litt trist og søker oppmerksomhet?

Er det kanskje en som trenger litt hjelp?

Skrevet

Man bør være seg selv. Man merker fort når noen "spiller" for å bli godt likt - og det funker dårlig.

Skrevet

Tja, si det. Være seg selv er jo et godt råd. Men det hjelper å være åpen, blid, koselig, lite sær, hjelpsom, osv også.

Det hjelper også å ha antennene litt ute og forsøke å "se" hva andre reagerer på. Litt sunn fornuft hjelper mye.

Men ikke vær for opptatt av å være godt likt, det også kan være negativt. Det blir for krampaktig og andre vil trekke seg unna.

Overstrømmende imøtekommende og blid f.eks kan virke motsatt av hva hensikten er.

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Vær deg sjøl var også min første tanke før jeg leste de andre sine innspill.

Tenkte også over hvorfor jeg ikke liker de som jeg ikke liker. (godt norsk!)

Og fort og gææærnt kan jeg vel si at de som er belærende og ikke hører etter hva en sier og avbryter heller ikke kommer godt ut av det hos meg, så derfor vil jeg tilføye YDMYKHET og det å være en god LYTTER.

Og til sist- et SMIL har aldri blitt oppfattet som noe annet enn det det faktisk er vel?

Skrevet

Tja, du bør vise interesse for andre, flink til å lytte, sette dine egen behov i bakre rekke av og til, være imøtekommende, blid og hyggelig, høflig.

Gjest Hemmmelig
Skrevet

Vær deg sjøl var også min første tanke før jeg leste de andre sine innspill.

Tenkte også over hvorfor jeg ikke liker de som jeg ikke liker. (godt norsk!)

Og fort og gææærnt kan jeg vel si at de som er belærende og ikke hører etter hva en sier og avbryter heller ikke kommer godt ut av det hos meg, så derfor vil jeg tilføye YDMYKHET og det å være en god LYTTER.

Og til sist- et SMIL har aldri blitt oppfattet som noe annet enn det det faktisk er vel?

Takk for gode svar. Å bli glad i seg selv er kanskje det man først og fremst bør gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...