Gå til innhold

rense moocup

Anbefalte innlegg

Gjest prex plutos
Skrevet

Hvordan renser/steriliserer dere moocupen deres? Jeg vil helst unngå å koke den i en kaserolle. Virker litt for uhygienisk for meg.

Takk for svar

Gjest annlovinda
Skrevet

Dette står ang. damebeger. Skulle tro det gjaldt mooncup også?

Når du er ferdig med mensen (eller rett før mensen) lager du en løsning med en del eddik/vineger og fem deler vann i en beholder. Du lar Damebegeret ligge i løsningen en halvtime til en time. Skyll godt etterpå og la lufttørke. Damebegeret oppbevares i medfølgende bomullspose.

Eddik har en rengjørende effekt og anbefales særlig hvis du har en tendens til underlivssopp.

Koking ødelegger naturgummiens struktur, likeså klorprodukter. Ikke la Damebegeret ligge i solen eller på varmeovn.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være uhygienisk?

Først vasker du den, så koker du den. Hva er igjen i gryta da?

Gjest -_kun_ til denne mooncupen
Skrevet

Du kan jo ha en egen liten kasserolle..

Gjest prex plutos
Skrevet

Jeg synes det virker uhygienisk. Du kan jo for all del koke den i en kasserolle om du ikke har problemer med det. Jeg satser på den eddik-opplsningen jeg.

Skrevet

*urk*

Jeg hadde IKKE spist mat fra den gryta.

Skrevet

*urk*

Jeg hadde IKKE spist mat fra den gryta.

Jeg regner med at det er en mental sperre, og ikke en logisk en.

For hva er egentlig problemet?

Skrevet

Dette står ang. damebeger. Skulle tro det gjaldt mooncup også?

Når du er ferdig med mensen (eller rett før mensen) lager du en løsning med en del eddik/vineger og fem deler vann i en beholder. Du lar Damebegeret ligge i løsningen en halvtime til en time. Skyll godt etterpå og la lufttørke. Damebegeret oppbevares i medfølgende bomullspose.

Eddik har en rengjørende effekt og anbefales særlig hvis du har en tendens til underlivssopp.

Koking ødelegger naturgummiens struktur, likeså klorprodukter. Ikke la Damebegeret ligge i solen eller på varmeovn.

Mooncupen er av silicon og skal neppe behandles likt som naturgummi-damebegeret.

Skrevet

Jeg tar den i oppvaskmaskinen.

Men så tar jeg urinprøver i melkeglassa og da...

:o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Moocup? Høres ut som noe beregna på kyr. *flirer*

Skrevet

Jeg regner med at det er en mental sperre, og ikke en logisk en.

For hva er egentlig problemet?

Det bare høres virkelig virkelig guffent ut. Greit nok at kjøtt inneholder blod, men det er mat og ikke eget.

Gjest prøv sprit etter vask
Skrevet

Du kan kjøpe håndsprit eller noe lignende og rense med etter vask.

Skrevet

Det bare høres virkelig virkelig guffent ut. Greit nok at kjøtt inneholder blod, men det er mat og ikke eget.

Men man vasker den jo før den går i gryta.

Jeg skjønner at jeg ikke bør nevne for middagsgjester hva jeg også bruker grytene mine til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...