Gå til innhold

grønnsaker til middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage 3-retters middag til sambo når han komme hjem fra jobb senere i kveld, tenker spekeskinke + melon til forrett, og hovedretten blir kyllingfilet med spekeskinke, pommes noisettes(så lager ikke grønnsakene i ovn) og grønnsaker til.

Har rødløk, mais, blomkål og paprika, tenkte kanskje å bare steke dette lett i stekepanne - men, kan jeg f.eks. bruke litt soyasaus på de så de ikke blir så "tørre" og kjedelige? skal ha noe fransk kyllingsaus til, så er bare snakk om noe som kan sette smak på grønnsakene rett og slett..noen tips?

(og til dessert skal vi ha sjokoladefondue og frukt *nam*) - Og, jeg har ikke tenkt å prøve meg med nakenservering og nelliker ;o)

Skrevet

WOW! Heldig mann som kommer hjem idag.

Soya er ypperlig som smakstilsetter for grønnsaker. Kanskje blomkålen burde ha et lite oppkok før den går i stekepanna?

Kos dere masse!!!

Skrevet

Krydder/hvitløkssmør?

Jeg hadde tenkt å krydre ja, men hvitløkssmør er jo et godt forslag, dilemma nå - soyasaus eller hvitløkssmør? kanskje jeg rett og slett bare skal spørre hva sambo helst vil ha før jeg begynner(skal jo ha forrett så han skjønner det jo før jeg får stekt grønnsakene)

Skrevet

WOW! Heldig mann som kommer hjem idag.

Soya er ypperlig som smakstilsetter for grønnsaker. Kanskje blomkålen burde ha et lite oppkok før den går i stekepanna?

Kos dere masse!!!

Takk! og takk for svar. Er egentlig på vei til å bli syk og alt mulig(slapp uten grunn, føles som pre-forkjølelse, men får man ånden over seg så får man bare prøve seg..hihi). Har veldig lyst til å prøve soyasaus, men forslaget under her er ikke så dumt heller. Kanskje jeg skal bruke litt soyasaus også noe hjemmelaget hvitløks-olivenolje vi har..Flott med litt tips :o)

Skrevet

Jeg hadde tenkt å krydre ja, men hvitløkssmør er jo et godt forslag, dilemma nå - soyasaus eller hvitløkssmør? kanskje jeg rett og slett bare skal spørre hva sambo helst vil ha før jeg begynner(skal jo ha forrett så han skjønner det jo før jeg får stekt grønnsakene)

Jeg ville ha brukt begge deler i forsiktige mengder, men det er fordi jeg elsker begge deler...

Og det ene utelukker faktisk ikke det andre. Hvitløk trenger litt salt for å få enda litt mer dybde i smaken. Har jeg lært av en brasilianer som aldri bruker for mye hvitløk, men det skal smakes...

Skrevet

Jeg ville ha brukt begge deler i forsiktige mengder, men det er fordi jeg elsker begge deler...

Og det ene utelukker faktisk ikke det andre. Hvitløk trenger litt salt for å få enda litt mer dybde i smaken. Har jeg lært av en brasilianer som aldri bruker for mye hvitløk, men det skal smakes...

Ja, får nesten bare prøve oss frem litt(på det tidspunkt vil jo sambo vite om "planen" så da kan jo han være med og bestemme litt selv også)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...