Gå til innhold

Er det noen som bor i Slemmestad her?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Og i så fall, hvordan er det å bo der?

Er det kronglete å komme seg til Oslo kollektivt?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• flisa

5

• Dorthe

5

• ikke fast nick

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

PÅ Slemmestad heter det.

Er du sikker?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja

Den er grei. Jeg skal ta det til etteretning:)

Men du vet kanskje ikke hvordan det er å bo der?

Skrevet

Den er grei. Jeg skal ta det til etteretning:)

Men du vet kanskje ikke hvordan det er å bo der?

nei - det må jeg beskjemmet innrømme :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

nei - det må jeg beskjemmet innrømme :)

Det er visst ikke så mange andre her heller på en fredagskveld.Ihvertfall ikke fra Slemmestad.

ShitDiddelyDo
Skrevet

PÅ Slemmestad heter det.

For noe tull.

Det heter I Slemmestad.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er visst ikke så mange andre her heller på en fredagskveld.Ihvertfall ikke fra Slemmestad.

Røyken og Slemmestad er fine steder. Ikke som da jeg var barn, da alle unga som vokste opp der ble hockeyspillere eller narkomane. Men du må fortsatt gjøre regning med at poden kjøper seg senka Volvo 240 når han kommer i den alderen, og inntar Svinesund tidlig Skjærtorsdag morgen - altså årets høydepunkt for samtlige fra Slemmestad.

Du vil relativt enkelt komme deg til Oslo med buss eller tog, men gangavstanden til togstasjonen kan muligens bli lang - avhengig av hvor dere bosetter dere. Jeg tror dog det går ekspressbuss inn til byen hver morgen. Jeg innbiller meg likevel at Slemmestad og Røyken ikke er stedene å bo hvis du ikke har tilgang til bil. Det er ikke sååå sentralt.

Og ikke hør på Flisa. Det heter i Slemmestad og i Røyken.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Røyken og Slemmestad er fine steder. Ikke som da jeg var barn, da alle unga som vokste opp der ble hockeyspillere eller narkomane. Men du må fortsatt gjøre regning med at poden kjøper seg senka Volvo 240 når han kommer i den alderen, og inntar Svinesund tidlig Skjærtorsdag morgen - altså årets høydepunkt for samtlige fra Slemmestad.

Du vil relativt enkelt komme deg til Oslo med buss eller tog, men gangavstanden til togstasjonen kan muligens bli lang - avhengig av hvor dere bosetter dere. Jeg tror dog det går ekspressbuss inn til byen hver morgen. Jeg innbiller meg likevel at Slemmestad og Røyken ikke er stedene å bo hvis du ikke har tilgang til bil. Det er ikke sååå sentralt.

" Men du må fortsatt gjøre regning med at poden kjøper seg senka Volvo 240 når han kommer i den alderen, og inntar Svinesund tidlig Skjærtorsdag morgen - altså årets høydepunkt for samtlige fra Slemmestad."

Ja, det overlever vi:) Vi var der i år vi, og ungene satt med store øyne i baksetet og lo av alle som hang med rumpa ut av vinduet.

Ellers er det et greit sted å bo altså?

Det er viktig at det er et avslappet miljø.

Skrevet

PÅ Slemmestad og I Røyken.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

PÅ Slemmestad og I Røyken.

Heter det ikke på Slemdal og i Slemmestad.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heter det ikke på Slemdal og i Slemmestad.

Det er korrekt.

Hun blandet nok Slemdal og Slemmestad. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

" Men du må fortsatt gjøre regning med at poden kjøper seg senka Volvo 240 når han kommer i den alderen, og inntar Svinesund tidlig Skjærtorsdag morgen - altså årets høydepunkt for samtlige fra Slemmestad."

Ja, det overlever vi:) Vi var der i år vi, og ungene satt med store øyne i baksetet og lo av alle som hang med rumpa ut av vinduet.

Ellers er det et greit sted å bo altså?

Det er viktig at det er et avslappet miljø.

Ja, jeg tror det er fint der. Men skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke stort. Har jo vært der en del, og jeg innbiller meg at det er veldig rolig der.

Gjest Helst ikke nick nå
Skrevet

Jeg bor ikke så langt unna. Det spørs hvor du ønsker å komme deg til. Det er ikke noe problem stort sett, men skal du ut på byen i Oslo så er det litt mer kronglete å komme seg hjem

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er korrekt.

Hun blandet nok Slemdal og Slemmestad. :)

Jeg tror nok det ja:)

Men det er rolig der sier du. Betyr det at det bor få barnefamilier der?

Jeg tror det må bli en del bilkjøring rundt omkring før bestemmer oss for hvor vi vil bo.

Mannen min har en kamerat som har bodd på vestkanten hele sitt liv, men som nå har flyttet til østkanten og er veldig forøyd, så det er også et alternativ vi tenker litt på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bor ikke så langt unna. Det spørs hvor du ønsker å komme deg til. Det er ikke noe problem stort sett, men skal du ut på byen i Oslo så er det litt mer kronglete å komme seg hjem

Neida. Det går nattbuss til Røyken 01.30, 02.30 og 03.30.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror nok det ja:)

Men det er rolig der sier du. Betyr det at det bor få barnefamilier der?

Jeg tror det må bli en del bilkjøring rundt omkring før bestemmer oss for hvor vi vil bo.

Mannen min har en kamerat som har bodd på vestkanten hele sitt liv, men som nå har flyttet til østkanten og er veldig forøyd, så det er også et alternativ vi tenker litt på.

Jeg vet egentlig ikke hvem som bor der, men jeg vil tro det er flott for barnefamilier. Det er stort sett hus der borte, og de koster vel såpass i dag at de færreste har råd med mindre de er to personer med gode inntekter.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

" Det spørs hvor du ønsker å komme deg til"

Tja, jeg vet ikke helt.

Er ikke så mye ute på byen lenger, så jeg får spandere på meg en taxi i så fall. Blir helst privatfester i vår alder:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...