Gå til innhold

Er det noen som bor i Slemmestad her?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Neida. Det går nattbuss til Røyken 01.30, 02.30 og 03.30.

He he, det var mistenkelig mye du visste:)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• flisa

5

• Dorthe

5

• ikke fast nick

2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

He he, det var mistenkelig mye du visste:)

Jeg til odøling å være er det ikke rent lite imponerende. :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvem som bor der, men jeg vil tro det er flott for barnefamilier. Det er stort sett hus der borte, og de koster vel såpass i dag at de færreste har råd med mindre de er to personer med gode inntekter.

Han har god og jeg har liten deltidsinntekt. Sånn er det bare. Men det er maaaaange år siden vi etablerte oss og vi får en del for huset vi bor i nå.

Det er nok billigere der enn her uansett og dessuten kan vi bo i noen mindre enn det vi har nå. Men 4 soverom bør vi helst ha da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg til odøling å være er det ikke rent lite imponerende. :)

Ja, jeg ble ikke så rent lite overrasket:)

ikke fast nick
Skrevet

PÅ Slemmestad heter det.

Der tar du feil, flisa! Det heter i Slemmestad, ikke på. Jeg vet det, for jeg er fra området.

ikke fast nick
Skrevet

I tillegg til rutebuss, går det også rutebåt fra Slemmestad til Oslo flere ganger hver morgen og hver ettermiddag.

Skrevet

For noe tull.

Det heter I Slemmestad.

Tanta mi har bodd på Slemmestad i femti år. Klart det heter på Slemmestad.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tanta mi har bodd på Slemmestad i femti år. Klart det heter på Slemmestad.

Det er feil.

Jeg er 100 % sikker. Bestemora di tar feil.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvem som bor der, men jeg vil tro det er flott for barnefamilier. Det er stort sett hus der borte, og de koster vel såpass i dag at de færreste har råd med mindre de er to personer med gode inntekter.

Jeg tror jeg må være litt trøtt. Får skylde på det. Du mener at det er at det er få barnefamilier som har råd til å bo der ja. Kan hende det og hvis det er slik, passer det ikke helt for oss.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror jeg må være litt trøtt. Får skylde på det. Du mener at det er at det er få barnefamilier som har råd til å bo der ja. Kan hende det og hvis det er slik, passer det ikke helt for oss.

Nei, helt feil.

Jeg tror tvert imot at det nettopp er etablerte familier som har råd til å bo der.

Men det er vel fortsatt sånn (tror jeg) at dette er det billigste området i Asker-området.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, helt feil.

Jeg tror tvert imot at det nettopp er etablerte familier som har råd til å bo der.

Men det er vel fortsatt sånn (tror jeg) at dette er det billigste området i Asker-området.

Ja, det spørs hvilken alder barna er i. Når barna er små og man er nyetablert er det ikke alle som har så god råd.

Men det bor selvsagt barn der også. Det bor til og med barn her:)

Skrevet

Jeg bor ikke der, men i samme fylke om ikke annet. Vet at det går ekspressbuss og hurtigbåt til Oslo, så det er overkommelig å bo der og jobbe/studere i Oslo.

Her er et hus i området:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8669727&sid=3aIgJwvEr313225&pos=1&tot=9

Og kommunens nettsider: http://www.royken.kommune.no/

Forresten er det kort vei ut til Hurum kommune fra Slemmestad. Holmsbu og Rødtangen (samt noen flere steder) på Hurum er nydelige sommersteder, med strender og "sørlandsidyll" uten å reise helt til sørlandet. :-)

Skrevet

Det er feil.

Jeg er 100 % sikker. Bestemora di tar feil.

Det het i hvert fall på Slemmestad før. 10 år siden tanta mi flyttet derfra og tilbake til Oslo.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det het i hvert fall på Slemmestad før. 10 år siden tanta mi flyttet derfra og tilbake til Oslo.

Nope, det har alltid vært I Slemmestad.

Det er helt sikkert bare enkelte som alltid har sagt noe annet, og dermed blitt vant til å si det feil. :)

Skrevet

Nope, det har alltid vært I Slemmestad.

Det er helt sikkert bare enkelte som alltid har sagt noe annet, og dermed blitt vant til å si det feil. :)

Jeg trodde det het på "et sted" og i "en by". Men som du sikkert vet er jeg på trynet når det gjelder grammatikk. Det er du som har lært meg kommaregler.

Men altså, vi har alltid sagt på Slemmestad, men det var ikke store stedet da jeg var liten :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trodde det het på "et sted" og i "en by". Men som du sikkert vet er jeg på trynet når det gjelder grammatikk. Det er du som har lært meg kommaregler.

Men altså, vi har alltid sagt på Slemmestad, men det var ikke store stedet da jeg var liten :o)

Jeg er litt usikker på hva forskjellen er, men jeg vet alltid hva som heter "på" og hva som heter "i".

Gramatikken rundt det hele har jeg null kontroll på, jeg vet bare hva som heter hva. :)

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva forskjellen er, men jeg vet alltid hva som heter "på" og hva som heter "i".

Gramatikken rundt det hele har jeg null kontroll på, jeg vet bare hva som heter hva. :)

Ja, da blir vi aldri enige siden ingen av oss kan den grammatikalse :o)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=715

Her kan du finne noe om i og på, ganske langt ned på siden..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...