Gjest øm i nesen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Var på fotballtrening idag og fikk en kjempesmell i nesen (hardt skudd med ballen rett i nesen). Gjorde veldig vondt med en gang og hadde ikke følelse de nærmeste minuttene. Nå noen timer senere er den fremdeles litt "nummen". Hvor mye skal til for å brekke nesen? Tror vel ikke at jeg har det for da hadde den vel vært veldig vond nå, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Frøkna mi ramlet på isen på skolen i fjor vinter og slo nesen sin. Hadde blødd ganske mye, men innen jeg kom hadde det gitt seg. Vi reiste til legen for sikkerhets skyld, selv om skolen som hadde sett det hele mente det ikke var nødvendig, og hun hadde hjerneskakning som han kalte det og muligens en brist i nesen. Så det hadde kanskje gått ann å evt bare høre med legen om de tror det er noen vits å komme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øm i nesen Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Frøkna mi ramlet på isen på skolen i fjor vinter og slo nesen sin. Hadde blødd ganske mye, men innen jeg kom hadde det gitt seg. Vi reiste til legen for sikkerhets skyld, selv om skolen som hadde sett det hele mente det ikke var nødvendig, og hun hadde hjerneskakning som han kalte det og muligens en brist i nesen. Så det hadde kanskje gått ann å evt bare høre med legen om de tror det er noen vits å komme? Hei . Tusen takk for svar. Hjerneskakning er nok det som vi kaller hjernerystelse. Jeg har aldri hatt hjernerystelse så jeg vet ikke hvordan det er, men siden jeg føler meg ganske ok nå så tror jeg at det gikk ganske greit med meg. Jeg er fremdeles øm i nesen, og kanskje litt hoven. Tror jeg ser det litt ann til imorgen. Er vel egentlig ikke så mye legene kan/vil gjøre med neseskader, da slike skader ikke er så lett å gjøre så mye med. Har hørt at noen har brekt nesen flere ganger, og at det da bare må gro igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Fotball rett på nesa slik du beskriver kan være nok til at nesebenet brekker. Svært ofte kan bruddet være slik at begge nesebor forblir åpne, dvs. bruddet/bristen i nesebenet har ikke ført til noen forskyvning. Da skal man ikke foreta seg noe, utover det å være forsiktig med ikke å få seg et nytt traume i ansiktet. Det tar 4-5 uker før det har tilhelet skikkelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.