Gå til innhold

Er maten trygg?

Anbefalte innlegg

Gjest Urolig nå!
Skrevet

Jeg kjøpte i dag en pakke biff fra Gilde. Men da jeg kom hjem så jeg at det hadde rent ut kjøttsaft fra pakken. Skikkelig irritert og bekymra ble jeg. Har nå vasket over flere av varene med en våt mikrofiberklut da det var rent ned på de og nedi posen. Er så redd for sånn e-coli sieden vi har små barn.

Bør jeg levere tilbake eller kaste kjøttet? Er det noe fare for evt. e-colismitte om de små tar på andre varer som har litt kjøttsaft på seg?

Gjest Mechilah
Skrevet

Tror ikke det er noen fare for det,men lever tilbake kjøttet og få nytt :)

Skrevet

E.coli er en varmeUstabil bakterieslekt. Det finnes mange undergrupper av dem, men det har vist seg å være svært vanskelig å gjøre E.coli varmestabil.

E.coli bakterien dør ved 65 grader omtrent.

Derfor: Det vil ikke være fare for E.coli i kjøttet dersom du gjennomsteker det (all farse) eller steker overflaten godt (biff - bakteriene kommer ikke lenger enn til overflaten)

Mest sannsynlig har det blitt hull i pakken på vei hjem i bæreposen din.

Er du veldig usikker så ta med pakken tilbake og få en ny.

Hvis blodet har kommet borti annen mat, dvs innenfor plasten der, så ville jeg ikke ha spist det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...