Gå til innhold

Buss for tog - hva med billett?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke helt altså
Skrevet

Dette har jo skjedd så mange ganger før. NSB skal gjøre anleggsarbeid - enten planlagt eller fordi det har skjedd et uhell - og det blir satt opp buss istedet for tog. Det fører til at jeg må dra til Oslo S istedet for Nationalteatret, fordi bussene går ikke derfra selv om toget i utgangspunktet skulle gjøre det. Dessuten kommer jeg som regel mye senere frem enn jeg ville gjort med tog.

Før har jeg hatt månedskort, og det har aldri vært noen som har spurt meg om billett på bussen. I dag skal jeg ta toget på Østfoldbanen, men det går buss istedet. Bussen går helt frem til det stedet jeg skal til. Kan jeg bare gå på bussen uten billett? Føler at det er litt urettferdig å måtte betale full togpris for å sitte på en stappfull buss som jeg må gå femten minutter ekstra til.

Har alltid før tenkt at det er greit å sitte på bussen uten billett, og at man heller kjøper billett på toget når man kommer frem til bussens endestopp, der hvor togskinnene er i orden igjen - hvis man skal lenger.

Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg går da ut fra at bussreisen koster eksakt det samme som hva tilsvarende togtur ville kostet, og at det er den prisen du må betale.

Skrevet

Du betaler selvsagt det det koster med bussen.

Når NSB setter opp buss for tog, fordi de selv ikke kan transportere folk via tog på strekningen, så ville jeg da tro at det er tog-taksten som gjelder?

Skrevet

Når NSB setter opp buss for tog, fordi de selv ikke kan transportere folk via tog på strekningen, så ville jeg da tro at det er tog-taksten som gjelder?

Det vet jeg ikke. Kommer sikkert an på hvor langt man blir fraktet med buss.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Kommer sikkert an på hvor langt man blir fraktet med buss.

Man blir vel fraktet sånn omtrent like langt som med toget.

Skrevet

Man blir vel fraktet sånn omtrent like langt som med toget.

Jeg kjenner ikke til det i det hele tatt, da jeg tar toget kanskje en gang i året. :-)

Skrevet

Du spør om det er greit å la være å betale for å la noen frakte deg et sted?

Gjett.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe togbilletten på forhånd, og viser frem den på bussen. Herfra er omtrent annethvert tog innover buss i stedet. Man betaler da togpris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...