Gå til innhold

Beste løsning for ungdom som skal reise kollektivt i Oslo/Akershus

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva som blir beste alternativ for to ungdommer som kommer til Oslo/Akershus på nyåret og skal reise mye rundt lokalt. De skal være her i tre uker, men månedsskiftet januar/februar vil bli med.

Den eldste på 18 skal oppholde seg aller mest i Oslo, og jeg ser på http://www.trafikanten.no at Oslo Sporveier tilbyr fleksibelt månedskort til ungdommer under 20 år til kr 360. Det gjelder vel da til alskens drabantbyer i Oslo, ikke bare sentrumsnære? Hun må isåfall løse enkeltbilletter hvis hun skal ta turer innen Akershus (det blir vel neppe mer enn 3-5 av dem).

Den yngste er 15 år og kommer til å reise en del innen Oslo, men også mye mellom Oslo og Akershus, og det blir da en dårlig ide med det månedskortet den eldste har. Jeg vet at SL opererer med ungdomskort, men jeg finner det ikke på trafikanten.no. Det ville jo vært perfekt om det ikke hadde vært for at dette blir innenfor to mnd, og ungdomskortet til SL som jeg husker det må kjøpes -enten- for januar, -eller- for februar, altså at han må kjøpe to.

Er det noen som er vant med barn/ungdom som reiser kollektivt, og vet hva som vil bli det beste alternativet? Det skal ikke være så lett ;)

Blir veldig takknemlig for svar! :)

Gjest ung reisende:)
Skrevet

SL ungdomskort koster 550 kr, og kan brukes i hele Oslo og Akershus. Det stemples første gang det brukes, og varer til samme dato og klokkeslett neste måned. Så det er ikke noe problem å bruke det selvom det er månedskifte:)

Gjest Calóni
Skrevet

SL ungdomskort koster 550 kr, og kan brukes i hele Oslo og Akershus. Det stemples første gang det brukes, og varer til samme dato og klokkeslett neste måned. Så det er ikke noe problem å bruke det selvom det er månedskifte:)

Bruker du det kortet selv, og vet derfor 100% sikkert at det stemples ved første reise? For noen år siden så var det ikke sånn nemlig, og man måtte kjøpe for hver enkelt måned. Men om det er forandret, så er jo det helt knall :)

Gjest ung reisende:)
Skrevet

Bruker du det kortet selv, og vet derfor 100% sikkert at det stemples ved første reise? For noen år siden så var det ikke sånn nemlig, og man måtte kjøpe for hver enkelt måned. Men om det er forandret, så er jo det helt knall :)

Jada, bruker det selv:) Har vært den nye ordningen i noen måneder nå, pga det var så lett å forfalske de gamle kortene. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Jada, bruker det selv:) Har vært den nye ordningen i noen måneder nå, pga det var så lett å forfalske de gamle kortene. :)

Ah. Men det er jo perfekt løsning for dem begge, da!

Takk for svar!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...