Gå til innhold

Hvordan fjerne hvitløkslukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg nå er kommet i en alder hvor man skjønner at horisonten er der ute en plass, er det kanskje på tide å begynne å spise mer hvitløk. Et fedd om dagen er jo sunt har jeg hørt. Men synes det er noe herk å holde liv i Kruspersillen.

Er det noe annet man kan ta som skal fjerne lukt? Mener jeg har hørt noe om noen frø eller noe? Kunne det være Anis?

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Vet ikke, men det finnes hvitløkskapsler som visstnok ikke skal gi dårlig ånde.

:o)

mvh

Skrevet

Vet ikke, men det finnes hvitløkskapsler som visstnok ikke skal gi dårlig ånde.

mvh

Da blir jo hele poenget med den gode hvitløksmaken borte da..

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Så klart, når man ønsker å bruke hvitløken i mat. Jeg tenkte kun som helsebringende effekt, og at man da kunne bruke kapsler.

Vet du hva som tar bort lukten?

mvh

Skrevet

Så klart, når man ønsker å bruke hvitløken i mat. Jeg tenkte kun som helsebringende effekt, og at man da kunne bruke kapsler.

mvh

Ja, sperm. Men jeg foretrekker kruspersille gitt :-|

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Ja, sperm. Men jeg foretrekker kruspersille gitt :-|

LOL

mvh

Gjest bare ett råd
Skrevet

mvh

Kapslene er ikke på langt nær så helsebringende som fersk hvitløk.

Hvis du velger kapsler, kan du faktisk nesten like gjerne droppe det!!!!

Skrevet

Har du sett noen troverdig og seriøs medisinsk dokumentasjon eller større medisinske underøkelser med doble blindtester over mange tiår som framhever hvitløk som spesielt sunnere enn andre grønnsaker???

Puh.

Skrevet

Den gode smaken tror jeg heller på. Jeg går gjerne rundt og stinker som et troll en søndag.

Skrevet

Har du sett noen troverdig og seriøs medisinsk dokumentasjon eller større medisinske underøkelser med doble blindtester over mange tiår som framhever hvitløk som spesielt sunnere enn andre grønnsaker???

Puh.

Det må nå til hvitløkens forsvar sies at det lukter så jævlig at folk skyr unna deg. Med andre ord, de kommer heller ikke nærme nok til å smitte deg.

*lol*

Skrevet

Det må nå til hvitløkens forsvar sies at det lukter så jævlig at folk skyr unna deg. Med andre ord, de kommer heller ikke nærme nok til å smitte deg.

*lol*

Godt poeng.

Det virker mot stress også, da ingen gidder snakke med deg. Hvis de gjør det, så brekker de seg så ofte at de ikke får sagt noe, og dermed slipper du å ta hensyn til de. De må spise hvitløk selv for å orke det. Da kan du ekskludere og inkludere mennesker på en ny måte. De som spiser hvitløk er sikkert glad i mat, og folk som er glad i mat er ofte roligere og mindre masete enn andre.

Skrevet

mvh

Andre er mer interessert i hvordan man tar bort folk som lukter hvitløk.

Skrevet

Godt poeng.

Det virker mot stress også, da ingen gidder snakke med deg. Hvis de gjør det, så brekker de seg så ofte at de ikke får sagt noe, og dermed slipper du å ta hensyn til de. De må spise hvitløk selv for å orke det. Da kan du ekskludere og inkludere mennesker på en ny måte. De som spiser hvitløk er sikkert glad i mat, og folk som er glad i mat er ofte roligere og mindre masete enn andre.

Også et meget godt poeng:-)

Skrevet

Også et meget godt poeng:-)

Hvitløk kan umulig være sunt, med den forskrekkelige lukta?

Jeg tror andre kan bli psykisk svekket av det, og den samfunnsmessige konsekvensen kan være omfattende. Min bror sier de bør forvises til en fjelltopp på Svalbard og graves ned med et advarende skilt som kan motstå vær og vind i ca 200 år.

Skrevet

Hvitløk kan umulig være sunt, med den forskrekkelige lukta?

Jeg tror andre kan bli psykisk svekket av det, og den samfunnsmessige konsekvensen kan være omfattende. Min bror sier de bør forvises til en fjelltopp på Svalbard og graves ned med et advarende skilt som kan motstå vær og vind i ca 200 år.

Hvitløk inneholder en del antioksydanter som man vet er sunt - men det gjør også f.eks blåbær. Og det lukter ikke vondt:-)

Skrevet

Hvitløk inneholder en del antioksydanter som man vet er sunt - men det gjør også f.eks blåbær. Og det lukter ikke vondt:-)

Masse mat innholder AO.

Ville bær, som f eks multer, krekling, tyttebær, solbær osv.

Appelsin også.

Trenger ikke spise hvitløk for annet enn smaken?

Hvitløk er bateriedrepende sier noen, men det er sprit også.

Skrevet

Masse mat innholder AO.

Ville bær, som f eks multer, krekling, tyttebær, solbær osv.

Appelsin også.

Trenger ikke spise hvitløk for annet enn smaken?

Hvitløk er bateriedrepende sier noen, men det er sprit også.

Ikke noe er så digg som å våkne med en som har vært på fest og drukket masse rare drinker + spist hvitløksmat...

*mmmmm* god morgen, kjære. hehe. *brekker seg*

Skrevet

Ikke noe er så digg som å våkne med en som har vært på fest og drukket masse rare drinker + spist hvitløksmat...

*mmmmm* god morgen, kjære. hehe. *brekker seg*

hehe.

Katta skulle vekke meg og jeg sa "hhhhhei pus", hu trakk huet nesten inn i kroppen, hoppet ned, snudde seg i døra og så på meg før hun forsvant kjapt nedover gangen i luntetrav. Hun likte tydeligvis ikke den lukta :-)

Skrevet

hehe.

Katta skulle vekke meg og jeg sa "hhhhhei pus", hu trakk huet nesten inn i kroppen, hoppet ned, snudde seg i døra og så på meg før hun forsvant kjapt nedover gangen i luntetrav. Hun likte tydeligvis ikke den lukta :-)

Luktesansen til katter er sikkert 100 ganger bedre enn vår, skjønner godt den rygga. Hehe.

Skrevet

Luktesansen til katter er sikkert 100 ganger bedre enn vår, skjønner godt den rygga. Hehe.

Det beste var at hu stoppa i døråpningen, snudde seg og så forskrekka og anklagende på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...