Gå til innhold

Vaffeloppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Gi meg din beste vaffeloppskrift!!

Gjerne med rømme i.

Takk takk!

Gjest slumper
Skrevet

På slump:

en liter kulturmelk

rømme

sukker

en kopp smeltet smør

ørlite kardemomme

mel

kanskje noe melk eller vann

egg (2 eller mange)

Skrevet

Hei.

Jeg bruker vaniljesaus i røra, kjempe godt.

Gjest trultemor26
Skrevet

På slump:

en liter kulturmelk

rømme

sukker

en kopp smeltet smør

ørlite kardemomme

mel

kanskje noe melk eller vann

egg (2 eller mange)

Jeg er ingen slumper! Må ha det ned til gram og dl!

Gjest trultemor26
Skrevet

Hei.

Jeg bruker vaniljesaus i røra, kjempe godt.

Først må jeg ha en røre ;)

Skrevet

Først må jeg ha en røre ;)

Jeg bare slumper jeg også:))))

Skrevet

2 egg, 1 dl sukker, 4 dl mel, 5 dl melk, 100 gr smeltet margarin, 0,5 ts salt, 1 ts vaniljesukker, 1 ts bakepulver.

Jeg pleier å doble oppskriften og redusere litt på margarinen. Det går som regel litt mer hvetemel også. Du kan jo ha litt rømme i, sikkert godt. Denne oppskriften er en kaloribombe da, men de blir gode :)

Gjest trultemor26
Skrevet

2 egg, 1 dl sukker, 4 dl mel, 5 dl melk, 100 gr smeltet margarin, 0,5 ts salt, 1 ts vaniljesukker, 1 ts bakepulver.

Jeg pleier å doble oppskriften og redusere litt på margarinen. Det går som regel litt mer hvetemel også. Du kan jo ha litt rømme i, sikkert godt. Denne oppskriften er en kaloribombe da, men de blir gode :)

Jo fler kalorier, jo bedre blir dem!! Takk takk!

Skrevet

AveM sin oppskrift er omtrent som min og blir gode vafler. Inniemellom har jeg i litt havregryn som har svellet i vann en stund bytter ut noe av melet med grovt mel. Greit å variere litt og veldig godt med geitost på disse litt grovere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...