Gå til innhold

Rimelige flybilletter mellom USA og Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg skal bestille to flybilletter på strekningen Los Angeles - Oslo - Los Angeles. Reisen skal foregå på nyåret, antakelig utreisedato i midten/slutten av januar. Den ene er 15 år, dersom det har noe å si for barnebillett. Det varierer vel ganske mye fra selskap til selskap hva de anser for barn og ikke, og om han får avslag for halve billetten, så vil jo det plutselig gjøre flybillettene veldig mye billigere. Til nød kan reisen starte/slutte i San Francisco, men aller helst Los Angeles.

Jeg har liksom aldri søkt på internett etter flybilletter annet enn Norwegian, så jeg sliter litt her, får man si ;)

Men om noen kommer med noen stalltips eller iallfall noen flyselskaper, så blir jeg veldig glad. Kanskje noen har noen tips om amerikanske flyselskaper? Det er enklest om billettene blir bestilt herifra, men det er forsåvidt ingenting i veien for at de blir bestilt fra "over there" heller.

Skrevet

American Airlines er et trygt selskap.

Søk ellers på kelkoo.no for andre selskaper også.

Lykke til og god tur.

Gjest Calóni
Skrevet

American Airlines er et trygt selskap.

Søk ellers på kelkoo.no for andre selskaper også.

Lykke til og god tur.

Takk for svar!

Skal sjekke utbåde kelkoo og American Airlines :)

Skrevet

Takk for svar!

Skal sjekke utbåde kelkoo og American Airlines :)

Håper du finner noe :)

Skrevet

Prøv orbitz.com. Jeg fant billetter der til $583 dollar (ca 3800 kr?) for en voksen med stopp i München på vei til Oslo, og i Frankfurt på vei tilbake. Det er ganske billig.

Jeg fløy tur-retur Oslo-NYC i sommer for 3500 kr med stopp i London.

På orbitz.com går det an å bestille billetter med avreise i USA, noe som jeg ikke fant på kelkoo. Jeg brukte dem selv i sommer.

Man bør også passe på at man har rimelig god tid når man skal bytte fly, og det er også en fordel at alle flygningene på en strekning er med samme flyselskap, da de er pliktige til å ta vare på deg dersom flygningene blir forsinket eller kansellert. Jeg snakker av erfaring :)

Gjest Calóni
Skrevet

Prøv orbitz.com. Jeg fant billetter der til $583 dollar (ca 3800 kr?) for en voksen med stopp i München på vei til Oslo, og i Frankfurt på vei tilbake. Det er ganske billig.

Jeg fløy tur-retur Oslo-NYC i sommer for 3500 kr med stopp i London.

På orbitz.com går det an å bestille billetter med avreise i USA, noe som jeg ikke fant på kelkoo. Jeg brukte dem selv i sommer.

Man bør også passe på at man har rimelig god tid når man skal bytte fly, og det er også en fordel at alle flygningene på en strekning er med samme flyselskap, da de er pliktige til å ta vare på deg dersom flygningene blir forsinket eller kansellert. Jeg snakker av erfaring :)

Takk!

Jepp, jeg har tenkt å legge inn mye tid (helst rundt 3 timer, men ikke mindre) på mellomlandingene. Det er kjedelig å vente, men det er enda verre og stå med hjertet i halsen i passkontrollen og ikke vite om man rekker flyet. Jeg var i Paris en gang, og skulle rekke fly til San Francisco, og jeg skulle videre derifra også. Det var med nød og neppe det gikk. Vi hadde booket hele reisen samtidig, så det var samme flyselskap og alt, men det var bare såvidt vi fikk komme ombord, gaten var egentlig lukket. Og da hadde vi vel omtrent 1 time i Paris tror jeg, så man skulle jo tro det ville gått bra. Dette er to ungdommer som skal reise sammen, så jeg skal legge inn mye slingringsmonn for dem ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg fant to billetter til totalt 8.700 kroner, så da ser jeg meg fornøyd. Takk for super hjelp! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...