Gå til innhold

Ang. "lite og ofte"...

Gjest nickfree

Anbefalte innlegg

Gjest nickfree

...hvor mye mat er det da snakk om? Jeg har de 3 siste årene ikke hatt noen som helst rutine på mat, og det jeg har spist kan vel heller ikke kalles for mat (kjeks, brus, sjokolade, muffins, pølse/m brød etc.). Jeg har to ganger forsøkt å faste i en desperasjon av å gå ned de 10 ekstra kg, noe som har resultert i overspising og i dag 20 kg ekstra :(.

Nå har jeg uansett klart å fått rutiner i måltidene. Frokost (2 skiver), lunsj (1 skive), mellommåltid (1 skive), litt middag og kanskje 1-2 knekkebrød på kveld. Synes dette er mye mat og vekten har økt ytterligere. Men er det noen som vet om dette bare er forbigående? At når kroppen venner seg til faste måltider til faste tider at forbrenningen vil øke og jeg vil gå ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg syns du spiser veldig lite jeg da, 300 kcal til frokost, 150 lunsj og 150 mellommåltid, og 100 til kvelds pluss litt middag? det er jo kansje rundt 1000 kcal? AAAAltfor lite :) uansett hva du gjør av aktiviteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å spise minst 5 måltider om dagen. Dvs. frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat.

Vil du ned i vekt kan det lønne seg å ikke spise så mye brød som du gjør.

Prøv f.eks. følgende:

Frokost: All Bran med melk. Eller Firkorn med melk.

Lunsj: Salat med noe kjøtt eller fisk i. En oljedressing på.

Mellommåltid: En sukkerfri yoghurt, 1 gulrot og en neve mandler.

Middag: Kjøtt/fisk, masse grønnsaker. Bittelitt fullkornspasta eller naturris/basmatiris.

Kveldsmat: 2 Ryvita med ost og grønnsaker.

Drikk masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickfree

Hei!

Jeg syns du spiser veldig lite jeg da, 300 kcal til frokost, 150 lunsj og 150 mellommåltid, og 100 til kvelds pluss litt middag? det er jo kansje rundt 1000 kcal? AAAAltfor lite :) uansett hva du gjør av aktiviteter!

Hei!

I forhold til hva jeg har spist tidligere så synes jeg dette er mye mat. Og jeg har vel ganske lav forbrenning etter sløvt kosthold med lite rutine. Så jeg burde vel ikke øke matmenge hvis jeg skal gå ned i vekt...Eller? Jeg føler vel heller får å kutte ned litt. (Kan ikke så mye om dette altså :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I forhold til hva jeg har spist tidligere så synes jeg dette er mye mat. Og jeg har vel ganske lav forbrenning etter sløvt kosthold med lite rutine. Så jeg burde vel ikke øke matmenge hvis jeg skal gå ned i vekt...Eller? Jeg føler vel heller får å kutte ned litt. (Kan ikke så mye om dette altså :).

Tidlitere har du jo ifølge deg selv bare spist usunn mat med mye kalorier og fett. Nå skal du spise sunn mat!

Jeg syntes også jeg skulle spise mye da jeg begynte på slankekurs. Men jeg gikk ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...