Gå til innhold

Ang. stilling av klokke og timesbetaling (utelivsbransjen)

Anbefalte innlegg

Gjest bartenderen
Skrevet

Hei, jeg bare lurer på en ting, vi har stemplingsautomat på jobben og jeg stemplet meg inn klokken 21:00 og ut klokken 05:00. Jeg jobbet i realiteten en time ekstra men husker ikke om stemplingsmaskinen var skrudd en time tilbake eller ikke!

Hvordan SKAL det være? Får jeg lønn for den timen eller "forsvinner" den?

Gjest bartenderen
Skrevet

Jobber i helsen, og timen forsvinner......

Er det mulig? Så irriterende!!

Skrevet

Jobber i helsen, og timen forsvinner......

Det samme gjør den der jeg jobber, men får timen igjen til våren da

Gjest bartenderen
Skrevet

Det samme gjør den der jeg jobber, men får timen igjen til våren da

Men...blir det ikke litt annerledes i utelivsbransjen da? Utestedet mitt fikk jo en vanvittig omsetning i går pga den ekstra timen.

Gjest Debra irl
Skrevet

Er det mulig? Så irriterende!!

For de som jobber turnus forsvinner timen pga det som kalles gjennomsnittsberegning.

Arbeidsgiver er ikke _nødt_ til å gi deg betalt for timen. Men hvis du jobber timebasert og tilfeldige vakter er det god personalpolitikk å gi deg betalt. Men du ville vel også funnet det urettferdig om arbeidsgiver trakk deg for den samme timen når klokken stilles frem til våren igjen.

Skrevet

Men...blir det ikke litt annerledes i utelivsbransjen da? Utestedet mitt fikk jo en vanvittig omsetning i går pga den ekstra timen.

Det kan jeg ikke svare på, men en får jo betalt for en time som ikke er der til våren.

Gjest bartenderen
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på, men en får jo betalt for en time som ikke er der til våren.

Jobber ikke i fast stilling og det er uforutsigbart hvor mange timer jeg jobber i uken.

160 kroner er kanskje ikke allverden, men dette er en prinsippsak for meg i og med at utestedet der jeg jobber hadde så stor omsetning i går, og at jeg risikerer å ha jobbet hardt en time uten å få noe for det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg jobbet i natt og fikk ikke betalt for den ekstra timen. Veldig irriterende i og med at de sier at det jevner seg ut, men det er jo ikke sikkert jeg jobber igjen den helga vi skal stille klokka fram. *sur*

Gjest bartenderen
Skrevet

Jeg jobbet i natt og fikk ikke betalt for den ekstra timen. Veldig irriterende i og med at de sier at det jevner seg ut, men det er jo ikke sikkert jeg jobber igjen den helga vi skal stille klokka fram. *sur*

Nettopp! Føler meg litt utnyttet jeg....

Gjest Debra irl
Skrevet

Sånn er det bare. Gubben fikk på den "urettferdige" fordelingen 3 år på rad. Sånn er det bare. Men nå har han hatt det den "gode" fordelingen de to siste.

Skrevet

Jobber ikke i fast stilling og det er uforutsigbart hvor mange timer jeg jobber i uken.

160 kroner er kanskje ikke allverden, men dette er en prinsippsak for meg i og med at utestedet der jeg jobber hadde så stor omsetning i går, og at jeg risikerer å ha jobbet hardt en time uten å få noe for det.

Ja, da er det usikkert om det er du som er på jobb når klokka snues tilbake. Snakk med arbeidsgiveren din om du kan få ekstra betalt for den timen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...