Gjest Tante Andersen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 For to år siden måtte jeg begynne med Sarotex. Jeg la på meg fire kg i uken i ti uker før jeg fikk slutte med tablettene. Etter at jeg sluttet med tablettene for to år siden har vekten stått bom stille. Jeg har ikke gått ned igjen. Jeg spiser sunt mat. Lett frokost og lunsj. Og middag. Er jeg sulten på kvelden tar jeg gjerne en youghurt med frokostblanding. Jeg spiser sjelden (kanskje tre ganger i året) sjokolade eller potetgull. Er ikke glad i søtsaker. Jeg har prøvd Xenical, men den har jo ingen effekt siden det er lite fet mat jeg får i meg. Reductil har jeg også prøvd, men jeg må jo spise litt i løpet av dagen selv om denne tar bort sultfølelsen. Hva kommer det av at man legger på seg så mye av tabletter? Og hvordan gå ned i vekt igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tanta til sofie Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vil anbefale deg å prøve å spise flere måltider for dagen. Spis hver tredje time. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 De fleste pasienter er overvektige på grunn av mangel på mosjon og på grunn av et kosthold som fører til inntak av for mange daglige kalorier. Men noen pasienter har sykdommer som gjør at de må bruke medisiner og medisiner som den du har brukt, har vektøkning som bivirkning. Medisiner av dette slaget vil kunne virke inn på hormonbalansen og også stoffskiftet og dermed påvirke apetittreguleringen. Du spiser antagelig altfor lite og for sjeldent slik at stoffskiftet har skrudd seg ned på et lavere nivå enn tidligere. Jeg foreslår at du begynner å spise litt hver tredje time, samt at du kjøper deg en skrittmåler og forsøker å gå omtrent 20000 skritt tilsammen hver dag. Maten du spiser bør være rik på fiber og du bør drikke vann. I vannet kan du legge et par skiver lime som forebygger infeksjoner i munnen, men også setter smak på vannet. Gjør dette til en regel hver eneste dag og legg inn en ekstra gåtur i helgen. Hold deg helt unna salt, sukker, smør, sauser, søte desserter og søte drikker, med andre ord mat som begynner på S.Lykke til. Hilsen dr Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 De fleste pasienter er overvektige på grunn av mangel på mosjon og på grunn av et kosthold som fører til inntak av for mange daglige kalorier. Men noen pasienter har sykdommer som gjør at de må bruke medisiner og medisiner som den du har brukt, har vektøkning som bivirkning. Medisiner av dette slaget vil kunne virke inn på hormonbalansen og også stoffskiftet og dermed påvirke apetittreguleringen. Du spiser antagelig altfor lite og for sjeldent slik at stoffskiftet har skrudd seg ned på et lavere nivå enn tidligere. Jeg foreslår at du begynner å spise litt hver tredje time, samt at du kjøper deg en skrittmåler og forsøker å gå omtrent 20000 skritt tilsammen hver dag. Maten du spiser bør være rik på fiber og du bør drikke vann. I vannet kan du legge et par skiver lime som forebygger infeksjoner i munnen, men også setter smak på vannet. Gjør dette til en regel hver eneste dag og legg inn en ekstra gåtur i helgen. Hold deg helt unna salt, sukker, smør, sauser, søte desserter og søte drikker, med andre ord mat som begynner på S.Lykke til. Hilsen dr Grethe 20.000 skritt hver dag. DET er mye det. Vil tro det er 3 timers gåtur hver dag. (Om man sitter stille resten av dagen da:-) Har selv et mål på 8.000, men klarer det ikke hver dag. Har også hørt andre steder at de anbefaler 10.000. Bare som en liten kommentar.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spiolina Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg la også på meg av antidepressiva. Ikke så mye, men nok til at jeg ikke fikk kneppet buksene mine :-/ Jeg har tatt meg selv grundig i nakken og gjort følgende: Spiser litt hver tredje time, havregrøt, grovt knekkebrød eller grovt brød. En skive, ikke mer. Magert kjøtt tilmiddag og MYE grønnsaker. Det metter godt! Men det viktigste av alt er at jeg går/småløper 20 minutter hver eneste dag. Det skal jeg lover deg hjelper..... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alt er tiltak Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du mangler mosjonen!Den setter i gang hele systemet. Hjelper ikke bare å spise sunt uten mosjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.