Gå til innhold

ost fetende?

minx1365380415

Anbefalte innlegg

minx1365380415

Jeg vil gjerne gå ned en 3-4 kilo, og spiser normalt sunt (mye fiber, frukt etc), men er veldig usikker på det med ost.. Jeg er laktoseintolerant, og den eneste gode kalsiumkilden jeg får i meg via melkeprodukter er vellagret ost, hvilket jeg har brukt en del. Men nå har jeg hørt at ost generelt er veldig usunt og fetende, og er usikker på om dette er noe jeg bør kutte ut? Vet at man bør få i seg noe fett gjennom kostholdet, men er usikker på om osten er rette måten å få i seg dette på og om jeg bør fortsette å få i meg et par skiver per dag (max) eller om jeg bør så godt som kutte den helt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv laktoseintoleranse, men jeg kan fint drikke f.eks. yoghurt. Ost er fetende, i en viss grad er yoghurt det også. Men yoghurt er bedre enn ost.

Spiser du kun et par skiver ost om dagen skal ikke dette ha noe å si for vekten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minx1365380415

Jeg har selv laktoseintoleranse, men jeg kan fint drikke f.eks. yoghurt. Ost er fetende, i en viss grad er yoghurt det også. Men yoghurt er bedre enn ost.

Spiser du kun et par skiver ost om dagen skal ikke dette ha noe å si for vekten din.

Jeg tåler hverken laktoseredusert melk eller youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minx1365380415

Det er veldig mye fett i ost. Men det finnes magrere varianter. De smaker ofte ikke så godt, men man kan venne seg til mye:-)

Jeg vet, problemet er at det for det meste er vellagrede varianter det ikke er laktose i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, problemet er at det for det meste er vellagrede varianter det ikke er laktose i :(

Jeg har samme problem som deg, men jeg tåler bl.a. youghurt. Men jeg har nok ikke så alvorlig laktoseintoleranse antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

minx1365380415

Jeg har samme problem som deg, men jeg tåler bl.a. youghurt. Men jeg har nok ikke så alvorlig laktoseintoleranse antagelig.

jeg er dessverre veldig sensitiv for laktose, og har heller ikke råd til å ta laktrase tabletter til mange av ukens måltid.

Har lyst til å prøve soyaost men det er jo vanvittig dyrt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...