Gå til innhold

Snø - og sommerdekk...

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Vi forsøkte å skifte til vinterdekk i helga, en mutterene satt for hardt, og vi fikk dem ikke av.

Vi fikk ikke time til dekkskift før i morgen kveld.

Men hjælp! Det er jo fem cm snø i Oslo jo! Hvordan skal jeg komme meg til dekkskiftestedet på sommerdekk?

Er det mulig at det smelter ti i morgen???

Skrevet

Her har det ikke snødd i det hele tatt, men det regner og blåser så dørene fyker opp av seg sjøl :o)

Så i sentrum er det ingenting.

Gjest Calóni
Skrevet

Mutterne på dekkene mine har også sittet ekstremt hardt noen ganger. Om det ikke hjelper å sparke på den man skrur den opp med (som jeg ikke husker hva heter, og som uansett ikke er anbefalt å sparke på, har jeg hørt), så kan det hjelpe å sette på en "forlenger" på den. Jeg brukte et hult metallrør en gang, og tredde på skaftet på den man løsner skruene med, og da var det så enkelt som bare det. Har dere muligheten til det, kanskje?

Skrevet

Mange måter å få opp mutteren på. Er det skrue kan du slå litt på den med en hammer, dælj til litt.

Du kan også løsne alle de andre mutterne og riste hardt i hjulet og forsøke å vri det litt, før du forsøker på nytt å skru av mutteren.

Eller du kan tre på et rør på verktøyet og dra med....kraft ganger arm...vet du:-)

Skrevet

Har ingen gode råd. Men leste et sted gode råd om dekkskift. Det stod at de fleste skrur mutterne altfor hardt på. Man skal ikke skru mutterne så hardt til at det knirker, sa de. Dere får passe på det neste gang - om dere får av mutterne da :o)

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...