Gå til innhold

Mannen min er gratis data-support...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...regner visst alle med.

Er så utrolig lei alle som skal mase om hjelp fra mannen min. De maser støtt og stadig på ham. Er det det eneste han kan brukes til?

Dessuten tror de at de bare kan bruke ham gratis sånn uten videre. Kan de ikke heller ringe support der datamaskinen kommer fra...??

Hva er det med folk? Jeg synes det er ganske frekt å mase om dette og bare regne med at han skal stille opp. Hva gjør de for han? Ingenting...

I det siste har han ikke giddet ta telefonen fra familiemedlemmer av noen 'venner' av oss...

Dette har pågått i mange år og han vil ikke være gratis-support lenger. Hvordan skal han få folk til å forstå dette?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

5

• org

2

• Speak

2

• Åsemor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har også en sånn venn - han løser problemet for oss på et kvarter -i gjengjeld hjelper vi han med å bære møbler- baker kaker til han etc. etc.

Skrevet

Jeg vet om en som var "plaget" med det samme og han sa til slutt at dersom folk skulle ha ham til å se på datamaskina si så måtte de komme hjem til ham med den - han hadde faktisk en familie å være sammen med også.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har også en meget plagsom bekjent som holder på på den måten. Han er ikke en gang venn av oss, men av svigers. Denne mannen ringer i tide og utide (spesielt sent på kvelden og gjerne i helgene) og forlanger hjelp.

Han tar bare kontakt når han vil ha hjelp - aldri ellers. Og han gjør aldri noe for oss.

En gang prøvde mannen min den varianten å be ham komme hit med pc'en sin. Men det var ikke noe heldig - resultatet ble at han nærmest teroriserte oss med telefoner med masing om pc'en ikke snart var ferdig.

Det er også andre som maser, men han her er absolutt den værste.

Så jeg kjenner igjen problemet ditt, men har ingen gode råd :(

Chance1365380587
Skrevet

Vi har det akkurat sånn "vi" også! Er man snekker kan man ta f.eks. 120 kr t som en kompispris. Men "kan du bare se litt på pc'n" er liksom noe annet..? At han bruker en hel kveld på pc'n til noen venner når vi tilsynelatende blir bedt bort på middag hos dem, synes jeg er helt bak mål. Det er vanskelig å si nei synes han selv da...

Gjest Havelar
Skrevet

Han får ta telefonen og si at dette har han ikke lyst til å bruke tid på, ring support.

Skrevet

Hva med å si i fra? Forklare at det er svært mange som ringer han ang. dataproblemer, og at han nå ikke kan fortsette å hjelpe folk slik.

Hadde det vært mulig med byttehandler så hadde det jo vært helt OK. Men å hjelpe alle og enhver synes jeg er frekt. (Av de som ber om hjelp altså:-)

Skrevet

Vi har også en sånn venn - han løser problemet for oss på et kvarter -i gjengjeld hjelper vi han med å bære møbler- baker kaker til han etc. etc.

Om man yter noe tilbake (noe de faktisk trenger) så er det en helt annen sak.

Skrevet

Frekkheten kjenner ingen grenser, sies det! Og ditt innlegg styrker den teorien!

Men _han_ må si klart i fra! Bare ryktet fra en til en annen, om at mannen din er sååå hjelpsom, sprer seg fortere enn ild i gress...

Fritid er nettopp det, fritid!

Ellers fikk du mange gode råd, som jeg ikke gjentar her, vil bare ønske dere lykke til!

Skrevet

Alle som kan "fikse noe" er ettertraktet til gratis-hjelp. Om man er snekker, elektriker eller rørlegger er man også plaget av det samme.

Man er bare nødt til å prøve å sette grenser for seg selv. Han kan ta en liten hvit løgn om at han ikke kan akkurat det, så det må de nok ringe butikken om.

Men hvis du skal ha fikset en bitteliten stikkontakt og mannen til venninna di er elektriker... ringer du ikke og spør om de gidder å hjelpe? ;) Jeg må si at jeg gjør det jeg da, men jeg pleier alltid å si samtidig "skjønner veldig godt hvis du ikke vil bruke fritida di på dette, jeg kan gjerne ringe et firma altså! Det er bare hvis du har tid og lyst..."

Skrevet

Jeg har også vørt ei sånn ei.

Altså at alle kommer til meg, ringer osv når de har problemer med pc, men også andre ting.

Det er til tider svært irriterene, for man føler seg litt brukt til tider, spess da når folk aldri tar kontakt UITEN at de har problemer med pc`n.

Skrevet

Alle som kan "fikse noe" er ettertraktet til gratis-hjelp. Om man er snekker, elektriker eller rørlegger er man også plaget av det samme.

Man er bare nødt til å prøve å sette grenser for seg selv. Han kan ta en liten hvit løgn om at han ikke kan akkurat det, så det må de nok ringe butikken om.

Men hvis du skal ha fikset en bitteliten stikkontakt og mannen til venninna di er elektriker... ringer du ikke og spør om de gidder å hjelpe? ;) Jeg må si at jeg gjør det jeg da, men jeg pleier alltid å si samtidig "skjønner veldig godt hvis du ikke vil bruke fritida di på dette, jeg kan gjerne ringe et firma altså! Det er bare hvis du har tid og lyst..."

Mener du at du ikke betaler venninnens elektriker-mann for jobben?

Skrevet

Mener du at du ikke betaler venninnens elektriker-mann for jobben?

Det var faktisk bare et tenkt tilfelle, jeg har aldri brukt andre enn pappa og mannen min til elektriske og rørlegger-greier. (I tillegg til firmaer selvsagt...)

Men jeg hadde nok ikke betalt for det, om han ikke hadde sagt på forhånd at han skulle ha så og så mye. Jeg tenker nå på jobbing som tar 30 minutters tid eller noe altså. Ville nok kjøpt en vinflaske f.eks.

Har hatt mye hjelp til både hagearbeid (4 kamerater satt opp en hekk en dag i sommer), flytting (har flytta 4 ganger de siste årene og aldri brukt flyttebyrå), men har jo selvsagt til gjengjeld hjulpet andre med pc-support (da jeg er utdannet innen noe slikt), flytting, maling, mannen har hjulpet med snekring osv.

Om jeg skulle spurt en som jeg aldri hjelper selv og som jeg heller aldri kommer til å hjelpe, ville jeg nok spurt hvor mye han skulle hatt. Eller om det er en større jobb.

Skrevet

Vi har også en meget plagsom bekjent som holder på på den måten. Han er ikke en gang venn av oss, men av svigers. Denne mannen ringer i tide og utide (spesielt sent på kvelden og gjerne i helgene) og forlanger hjelp.

Han tar bare kontakt når han vil ha hjelp - aldri ellers. Og han gjør aldri noe for oss.

En gang prøvde mannen min den varianten å be ham komme hit med pc'en sin. Men det var ikke noe heldig - resultatet ble at han nærmest teroriserte oss med telefoner med masing om pc'en ikke snart var ferdig.

Det er også andre som maser, men han her er absolutt den værste.

Så jeg kjenner igjen problemet ditt, men har ingen gode råd :(

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det skal du ikke ha, det var ikke myntet på deg :-)

Dessuten lånte jeg han bort til deg frivillig, så vidt jeg husker.

Skrevet

Det skal du ikke ha, det var ikke myntet på deg :-)

Dessuten lånte jeg han bort til deg frivillig, så vidt jeg husker.

Ok, det var godt å høre :)

Gjest Ulvinnenen
Skrevet

Ja, det burde du ha!!!

Skamme deg skulle du. Tenk å utnytte andre slik du gjør. Frekke menneske. Du er en j****g stor egoist og tenker bare på deg selv...

Dra hjem å vogg! :-(

Gjest Ulvinnenen
Skrevet

Ok, det var godt å høre :)

Godt å høre du liksom???!!! Skal du liksom ha renvasket samvittighet nå, slik at du kan fortsette å utnytte mannen min...

Frekke beist!!!

Skam deg!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...