Gå til innhold

Forbanna mannfolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herre min gud!

Jeg er helt overbevist om at de ansatte i ditt barns barnhage trekker strå om hvem som skal snakke meg deg hver eneste dag.

Vinnerne løper og gjemmer seg.

*LOL*

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

4

• ShitDiddelyDo

3

• flisa

2

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det med mannen din kjenner jeg igjen. Selv det å hente ungen i barnehagen vil jeg helst gjøre selv, for jeg vil vite nøyaktig hvordan hun har hatt det i løpet av dagen. Han er fornøyd bare ungen lever og ser tilsynelatende hel ut og at han husker å få med seg matboksen hjem, mens jeg vil vite i detalj hva hun har spist og gjort i løpet av dagen, har hun lært noe nytt, spist noe nytt, hvor lenge sov hun, har hun bæsja, hvordan var den osv osv..

Han får muligens en del info men det er glemt idet han går ut derfra.

Hadde jeg jobbet i den barnehagen hadde jeg løpt og gjømt meg når jeg så du kom for å hente ungen din.

Du mener ikke seriøst at du vil vite ALT det etter en dag i barnehagen???

Dette må være ditt aller første barn?

Gjest annlovinda
Skrevet

Skjønner godt frustrasjonen din jeg ja.

Vi er på kontroll hos barnelege 3-4 ganger i løpet av året, gutten vår har astma og div. allergier.

Mannen min har vel vært der en gang tror jeg, første og siste. Han har bare så lett for å bagatellisere alt når det gjelder sykdom. Greit, man trenger ikke å dramatisere det heller, men holde seg til fakta er vel det minste man kan forvente?

Jeg følger alltid selv til slike kontroller.

Skrevet

De improviserer nok ;-) Så lenge ungen ikke er stor nok til å korrigere dem, funker det vel :)

Hi hi... ja kanskje det!

Det ville nok jeg også gjort hvis jeg ble stillt masse detaljerte og irrelevante spørsmål..

Skrevet

Derfor går jeg når det er slike ting. Inkl. foreldremøter osv. Jeg vil vite hva som skjer.

Så gir jeg et referat senere.

Skrevet

Huff og huff.. Men noe slo meg, kanskje han må ha den antibiotikakuren for at nettop operasjonen kan foretas?

Jeg forstår at du blir frustrert ja. Send med han båndopptaker neste gang? ;)

Skrevet

Herre min gud!

Jeg er helt overbevist om at de ansatte i ditt barns barnhage trekker strå om hvem som skal snakke meg deg hver eneste dag.

Vinnerne løper og gjemmer seg.

:)

Skrevet

Det med mannen din kjenner jeg igjen. Selv det å hente ungen i barnehagen vil jeg helst gjøre selv, for jeg vil vite nøyaktig hvordan hun har hatt det i løpet av dagen. Han er fornøyd bare ungen lever og ser tilsynelatende hel ut og at han husker å få med seg matboksen hjem, mens jeg vil vite i detalj hva hun har spist og gjort i løpet av dagen, har hun lært noe nytt, spist noe nytt, hvor lenge sov hun, har hun bæsja, hvordan var den osv osv..

Hvis det har skjedd noe viktig/var noe galt med ungen din, tror du ikke de ville sagt fra? Og tror du ikke mannen din ville husket det?

Å spørre om bæsjen til ungen er meningsløst. Hvorfor i all verden trenger du vite det, hver eneste dag? Det samme gjelder flere av tingene du ønsker å vite.

Skrevet

Jeg vet at du ikke skrev innlegget for å være morsom, men det var faktisk en god parodi ;-) Jeg lo høyt her.

Altså: Man bør ikke sende en "normal" mann til legen med en unge... Det er dødfødt :) De kan knapt nok sendes til legen alene...

Det er det vel ikke. :o) Pappan er mye flinkere til å få med seg alt når ungene er hos legen enn meg. Men jeg er bedre enn mannen til KariKruskaKli da!

Skrevet

Oi...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Huff og huff.. Men noe slo meg, kanskje han må ha den antibiotikakuren for at nettop operasjonen kan foretas?

Jeg forstår at du blir frustrert ja. Send med han båndopptaker neste gang? ;)

"Men noe slo meg, kanskje han må ha den antibiotikakuren for at nettop operasjonen kan foretas?"

Tja, får håpe du har rett.

Han har streptokker og stafilykokker i ørene nå og har vært gjennom to antibiotikakurer som ikke virket, så det er vel derfor.

Men jeg skjønner ikke vitsen med enda flere prøver. Det har blitt tatt prøver og de vet hva det er.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Derfor går jeg når det er slike ting. Inkl. foreldremøter osv. Jeg vil vite hva som skjer.

Så gir jeg et referat senere.

Jeg var slik før jeg, men jeg overlater slikt mer og mer til han. Ihverfall foreldremøtene i barnehagen. De er så kjedelige.

Litt mer interesante de på skolen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Oj, jeg sender alltid faren jeg for jeg orker ikke at noen gjør noe med ungene mine som er vondt eller ubehagelig.

Men han vet alt i detalj etterpå og fikser dette mye bedre enn jeg hadde gjort. Jeg bare griner og da synes jeg det er liten vits å være tilstede og ikke husker jeg hva noen har sagt heller for jeg er så oppskjørta.

Så jeg er nok som mannen din, i hvert fall hvis noe er kjipt.

Da er det nok best for dere at faren møter ja. Det er ihvertfall bra at han stiller på noe.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir sinna på dine vegne her!

Om det er en trøst, så kan jeg si deg at jeg tror dette er en ganske vanlig "mannfolkting"...

For noen uker siden var eldstejenta på sykehuset for å sjekke øynene sine. Hun hadde problemer med å holde dem åpne (blunka så fælt), så jeg begynte å bli rimelig desperat. Mannen min var med henne på sykehuset og kom hjem og fortalte at de hadde fått beskjed om å se det an... Hva det kunne være ante han ikke. Hadde visst ikke spurt grundig nok om det, nei... Det eneste han huska var at vi skulle få innkalling igjen om et par måneder! Et par måneder!!! Hjelpes :-/

Enden på visa var at jeg tok henne til optiker og fikk en grundig forklaring der!

Det er ikke uten grunn at jeg foretrekker å ta ansvar for slike ting selv ;-)

Det er nok en typisk mannfolkting ja. Regner med det.

Men ganske frustrerende alikevel:)

Skrevet

Da er det nok best for dere at faren møter ja. Det er ihvertfall bra at han stiller på noe.

Jeg passer ikke til sånne ting jeg og det er bra han har forstått det.

Skrevet

"Men noe slo meg, kanskje han må ha den antibiotikakuren for at nettop operasjonen kan foretas?"

Han har streptokker og stafilykokker i ørene nå og har vært gjennom to antibiotikakurer som ikke virket, så det er vel derfor.

Men jeg skjønner ikke vitsen med enda flere prøver. Det har blitt tatt prøver og de vet hva det er.

Sånn litt på siden: Jeg har hatt streptokokker i ørene og var plaga med gjentatte infeksjoner over en ganske lang periode. Jeg var gjennom div. antibiotikakurer, men de hjalp ikke i lengden. Streptokokkene førte til at det rant væske ut av ørene og jeg fikk smitten nedover kinnene og halsen. Helt pyton spør du meg!!

En dag ble jeg anbefalt å kjøpe E-vitaminkapsler. Jeg laget hull i kapselen og klemte ut oljen på en q-tips som jeg brukte til å smøre oljen inni ørene med. Streptokokker og eksem forsvant nesten med det samme!

Når jeg en sjelden gang kjenner at det begynner å klø litt i øret, så smører jeg kjapt på olje. Det virker hver gang! Nå er det ca 3 år siden sist jeg hadde eksem og streptokokker i ørene!

Skrevet

Det er nok en typisk mannfolkting ja. Regner med det.

Men ganske frustrerende alikevel:)

Ja, gjett om! Mannfolk er litt feil skrudd sammen ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sånn litt på siden: Jeg har hatt streptokokker i ørene og var plaga med gjentatte infeksjoner over en ganske lang periode. Jeg var gjennom div. antibiotikakurer, men de hjalp ikke i lengden. Streptokokkene førte til at det rant væske ut av ørene og jeg fikk smitten nedover kinnene og halsen. Helt pyton spør du meg!!

En dag ble jeg anbefalt å kjøpe E-vitaminkapsler. Jeg laget hull i kapselen og klemte ut oljen på en q-tips som jeg brukte til å smøre oljen inni ørene med. Streptokokker og eksem forsvant nesten med det samme!

Når jeg en sjelden gang kjenner at det begynner å klø litt i øret, så smører jeg kjapt på olje. Det virker hver gang! Nå er det ca 3 år siden sist jeg hadde eksem og streptokokker i ørene!

Jøss, det høres ut som om du har akkurat det samme som sønnen min, bare at årsaken hos han er immunsvikten.

Jeg har fått så mange råd opp gjennom årene og jeg svarer litt sånn "ja og ha" til alle råd (som likevel ikke funker), men deg fikk jeg jammen lyst til å høre på.

Det høres jo ut som om du har klin like problemer.

Husker jeg riktig eller tar jeg helt feil nå? Er du døv/hørselshemmet eller blander jeg deg sammen med noen annen her inne?

Gjest Elextra
Skrevet

Lurer jo på om dette er fleip. Hm, eller er det ikke det...?

Skrevet

Nei ikke lett å forstå seg på alt de gjør. Blir matt på dine/deres vegne. Ta en tlf til legen de var hos, gjør det i morgen. Du trenger visshet i hva som skjer fremover kan du si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...