Gå til innhold

Forbanna mannfolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, det høres ut som om du har akkurat det samme som sønnen min, bare at årsaken hos han er immunsvikten.

Jeg har fått så mange råd opp gjennom årene og jeg svarer litt sånn "ja og ha" til alle råd (som likevel ikke funker), men deg fikk jeg jammen lyst til å høre på.

Det høres jo ut som om du har klin like problemer.

Husker jeg riktig eller tar jeg helt feil nå? Er du døv/hørselshemmet eller blander jeg deg sammen med noen annen her inne?

Det er jeg som er døv, ja. Mitt problem med streptokokker skyldes det at jeg bruker høreapparat. Øreproppen i øret gjør at det blir så tett og fuktig inni der. Dette kan da gi grobunn for bakterier.

Jeg har også forsøkt å smøre øret med Eight Hour Cream (Elizabeth Arden) og det funker relativt bra, men ikke så godt som E-vitaminolje.

Første gang jeg kom til ørelegen med streptokokkene, sa han at jeg mest sannsynlig ikke ville bli helt kvitt problemet. Jeg gikk vel på ca fire antibiotikakurer (tampong med antibiotikasalver inni øret) over en stund. Tilsutt fiksa jeg det selv med E-vitaminkapslene. Nå tar jeg en slik kapsel toppen fire ganger i året, så øret mitt er så og si "friskt" :-)

Det er iallefall verdt å prøve det!! Lov meg å fortelle hvordan det går :-)

*spent*

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

4

• ShitDiddelyDo

3

• flisa

2

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jøss, det høres ut som om du har akkurat det samme som sønnen min, bare at årsaken hos han er immunsvikten.

Jeg har fått så mange råd opp gjennom årene og jeg svarer litt sånn "ja og ha" til alle råd (som likevel ikke funker), men deg fikk jeg jammen lyst til å høre på.

Det høres jo ut som om du har klin like problemer.

Husker jeg riktig eller tar jeg helt feil nå? Er du døv/hørselshemmet eller blander jeg deg sammen med noen annen her inne?

jeg var i en "frisk" periode når jeg begynte med kapslene. Jeg vil tro at det kun er antibiotika som tar knekken på streptokokkene, men at E-vitaminoljen hindrer streptokokkene å blusse opp igjen. Hos meg kom nok streptokokkene av at jeg hadde eksem i øregangen. Dette klødde så voldsomt at jeg brukte Q-tips ganske hardt inni øregangen. Det ble sår inni der og sårene ble infisert. Oljen stopper eksemen og jeg unngår sår. Vet ikke om det er slik det skjer hos sønnen din?

Gjest trultemor26
Skrevet

Lurer jo på om dette er fleip. Hm, eller er det ikke det...?

Mulig jeg overdrev _litt_ men jeg vil jo vite hvordan dagen til snuppa har vært ja, men er ikke sånn at jeg driver forhør av tantene av den grunn altså..

;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Oi...

Altså.. mulig jeg over drev _litt_ da.. jeg vil jo vite åssen hun har hatt det, men driver altså ikke forhør..

Gjest Elextra
Skrevet

Mannen min er ikke lik din, men litt vel kortfattet når han skal referere. Har derfor insistert på at han tar notater når han er f.eks. på helsestasjon med barna eller i foreldremøte i barnehagen. Det hjelper for min del :-).

Gjest trultemor26
Skrevet

Hvis det har skjedd noe viktig/var noe galt med ungen din, tror du ikke de ville sagt fra? Og tror du ikke mannen din ville husket det?

Å spørre om bæsjen til ungen er meningsløst. Hvorfor i all verden trenger du vite det, hver eneste dag? Det samme gjelder flere av tingene du ønsker å vite.

Jeg overdrev muligens _litt_, det med bæsjen pleier jeg faktisk ikke å spørre om (de skriver opp hvis den er løs..), med mindre jeg vet hun har magesjau. Men det er jo greit å vite hva hun har spist, for skulle hun reagere på noe så vet jeg hva hun har fått i seg.. greit å vite hvor lenge hun har sovet, og interessant å få greie på hva hun har gjort i løpet av dagen.. Synes da ikke det er så merkelig.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hadde jeg jobbet i den barnehagen hadde jeg løpt og gjømt meg når jeg så du kom for å hente ungen din.

Du mener ikke seriøst at du vil vite ALT det etter en dag i barnehagen???

Dette må være ditt aller første barn?

Jeg overdrev muligens _litt_, men jeg er genuint interessert i de tingene jeg ramset opp ja, men jeg driver ikke forhør altså.. og jeg er ingen plagsom hentemor sånn sett, jeg bare får med meg mer av den slags info hvis jeg henter selv enn om pappaen gjør det.

Ja, det er mitt første barn, og hun er ikke så gammel heller, 15 mnd, og har ikke gått der så lenge, så jeg synes da ikke det er SÅ merkelig å være opptatt av disse tingene da.

Gjest trultemor26
Skrevet

Herre min gud!

Jeg er helt overbevist om at de ansatte i ditt barns barnhage trekker strå om hvem som skal snakke meg deg hver eneste dag.

Vinnerne løper og gjemmer seg.

Hehe.. det er faktisk ikke SÅ ille.. jeg overdrev muligens _litt_, men er det så merkelig at en mor er interessert i åssen dagen til sitt eget kjøtt og blod har vært??

Gjest trultemor26
Skrevet

Fullstendig enig med mrxx.

Gud hjelpe de barnehage- ansatte hvis alle foreldre krevde samme informasjon som deg!

Det ville blitt litt å holde orden på, tenker jeg...

Jeg driver ikke forhør, men er oppriktig interessert i de tingene jeg nevner, men jeg driver ikke og spør og graver, de er faktisk veldig flinke til å fortelle, sitter i gangen sammen med oss mens jeg kler på og forteller om dagen, jeg synes det er veldig kjekt. Den infoen hadde jeg ikke fått hvis pappaen skulle hente, det var det jeg mente med det første innlegget jeg skrev.

Er det så merkelig å være interessert i åssen dagen til barnet sitt har vært?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jøss, det er ikke små krav du stiller de til de ansatte i barnehagen! Mener du de skal gå rundt å huske alt det der for hver eneste unge?

Det gjør de ja, og jeg spør sjeldent om ting. De er flinke til å fortelle, noe jeg setter stor pris på.

Gjest trultemor26
Skrevet

Seriøst?!?? Jeg pleide også å spørre om hvordan dagen hadde vært når jeg hentet i barnehagen, men det er et stykke derfra til å forvente at de skal huske konsistensen på bæsjen til ungen! :o)

Mulig jeg overdrev _litt_.. det var da voldsomt så folk hang seg opp i dette.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe.. det er faktisk ikke SÅ ille.. jeg overdrev muligens _litt_, men er det så merkelig at en mor er interessert i åssen dagen til sitt eget kjøtt og blod har vært??

Neida, jeg liker svaret ditt godt. Jeg pleier ofte å argumentere med at kvinnene inne på foreldreforumet er svært ustabile hønemødre på et generelt plan, noe jeg ofte bruker mot dem i det som er av debatter.

Derfor er det godt å få en bekreftelse på at jeg ikke overdriver min omtale av dere. :)

Gjest trultemor26
Skrevet

Oi sann, jeg fikk mistanke om at dette er ditt første barn. Stemmer det?

Mitt første barn ja.. stemmer det

;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Du og din mann er nesten like ille, dere er i hvert deres ytterpunkt, det er ikke småtterier du trenger og vite etter en dag i barnehagen. Dette grenser til overhysteri. Jeg heller litt mer mot din manns holdning enn din faktisk.

Glad jeg ikke hadde jobbet der, da hadde jeg gjemt meg hver gang du kom:-)

Hehe, jada jada.. mulig jeg overdrev en smule i det første innlegget der, det er ikke så ille som det høres ut.

Gjest trultemor26
Skrevet

Neida, jeg liker svaret ditt godt. Jeg pleier ofte å argumentere med at kvinnene inne på foreldreforumet er svært ustabile hønemødre på et generelt plan, noe jeg ofte bruker mot dem i det som er av debatter.

Derfor er det godt å få en bekreftelse på at jeg ikke overdriver min omtale av dere. :)

Hehe, flott! :)

Hønemor her *rekker opp hånda*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, jada jada.. mulig jeg overdrev en smule i det første innlegget der, det er ikke så ille som det høres ut.

Ro-ro til fiskeskjær, mange fisker er det der, nananananana. :)

Gjest trultemor26
Skrevet

Ro-ro til fiskeskjær, mange fisker er det der, nananananana. :)

Hehe.. jada jada jada..

Skrevet

Det er det vel ikke. :o) Pappan er mye flinkere til å få med seg alt når ungene er hos legen enn meg. Men jeg er bedre enn mannen til KariKruskaKli da!

Lillemus: Jeg sa "normal" mann :) Tror din er over snittet flink til sånt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er jeg som er døv, ja. Mitt problem med streptokokker skyldes det at jeg bruker høreapparat. Øreproppen i øret gjør at det blir så tett og fuktig inni der. Dette kan da gi grobunn for bakterier.

Jeg har også forsøkt å smøre øret med Eight Hour Cream (Elizabeth Arden) og det funker relativt bra, men ikke så godt som E-vitaminolje.

Første gang jeg kom til ørelegen med streptokokkene, sa han at jeg mest sannsynlig ikke ville bli helt kvitt problemet. Jeg gikk vel på ca fire antibiotikakurer (tampong med antibiotikasalver inni øret) over en stund. Tilsutt fiksa jeg det selv med E-vitaminkapslene. Nå tar jeg en slik kapsel toppen fire ganger i året, så øret mitt er så og si "friskt" :-)

Det er iallefall verdt å prøve det!! Lov meg å fortelle hvordan det går :-)

*spent*

Takk for svar. Ja, jeg skal fortelle deg hvorda det går:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

jeg var i en "frisk" periode når jeg begynte med kapslene. Jeg vil tro at det kun er antibiotika som tar knekken på streptokokkene, men at E-vitaminoljen hindrer streptokokkene å blusse opp igjen. Hos meg kom nok streptokokkene av at jeg hadde eksem i øregangen. Dette klødde så voldsomt at jeg brukte Q-tips ganske hardt inni øregangen. Det ble sår inni der og sårene ble infisert. Oljen stopper eksemen og jeg unngår sår. Vet ikke om det er slik det skjer hos sønnen din?

Ok, takk for tips. Det er vel vanskelig komme til med oljen når det er så mye slim i ørene. Så da gjør jeg som du sier og starter med det etter antibiotikakuren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...