Gjest litt overvektig Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg må ta av 20 kilo, og det er så vanskelig å komme i gang! Dagene er travle og da prioriteres ikke trim..... Jeg er også glad i brus og drikker litt hver dag, men ellers så spiser jeg sunt. Andre som har det på samme måten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Er det ikke sånn det er for de fleste da? Jeg har myyyye mer jeg skal gå ned. Og har nå startet med et opplegg i regi av Lindberg-klinikken. Det fungerer veldig godt for meg. Har du prøvd å kutte ned på karbohydratene (brød, sukker, pasta, poteter), og økt inntaket av proteiner (kjøtt, melk, fisk, linser)? Det er noe som hjelper veldig mange til å få vekta litt nedover. Men selvsagt, klarer du å skvise inn noen minutter med trim nå og da så hjelper jo det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliter selv med vekten Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hvis du skal ned 20 kilo må du slutte å drikke bruk hver dag. Hørte noe om at hvis en drikker en brus hver dag vil en legge på seg 10 kilo i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kjempevanskelig å komme igang. Jeg tok av 6-7 kilo for noen år siden. Jeg gjorde følgende: Mat: Spise LITT mindre, og kuttet ut sukker og veldig mye av fettet. (Magrere sauser, dressinger, pålegg osv.) Jeg passet også på å spise nok i løpet av dagen slik at jeg ikke ble så sulten på kvelden. I tillegg spiste jeg litt mindre kjappe karbohydrater (brød, pasta, poteter, ris) og litt mer grønnsaker. Typisk så spiste jeg to poteter og en del grønnsak før, men endret det til en potet og to deler grønnsaker. Grønnsaker smaker jo også mye bedre enn poteter/pasta o.l., så det er jo helt greit:-) Trim: Jeg brukte minimum 10 minutter på spinningsykkelen hver dag i snitt. Tok opptelling hver søndag. SKREV ned det jeg gjorde så jeg ikke kunne jukse. Vanligvis kom jeg opp i ca. 20 minutter daglig. (Dvs. at jeg trente ikke hver dag, men satt der gjerne i 60 minutter når jeg først satt meg ned) Nå bruker jeg skritt-teller for å holde litt øye med det jeg gjør. Har bestemt meg for at jeg skal ha 8000 om dagen. Det er jo veldig lett å se på dagens slutt, og også greit å kunne prioritere. Var akkurat på et lite seminar i går, og de sa at man måtte trene i minimum 25-30 minutter for at det skulle ha noen ordentlig virkning. Men det som er viktig for meg er at jeg skriver det opp slik at jeg har det svart på hvitt at jeg når målet jeg har satt meg. Jeg har nå holdt denne vekta i over 2 år, så det går veldig greit. I tillegg har jeg kommet ordentlig i gang med trening 2-3 ganer i uka. Må vel også si at det ikke gikk fort. Brukte drøyt 6 mnd. på at gå ned disse kiloene. Men jeg har lest at man da oftere klarer å holde vekta stabil etterpå, og det er jo hele poenget. Jeg hadde jo lagt om kostholdet/treningsvaner på denne tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øl-tispe Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det ikke sånn det er for de fleste da? Jeg har myyyye mer jeg skal gå ned. Og har nå startet med et opplegg i regi av Lindberg-klinikken. Det fungerer veldig godt for meg. Har du prøvd å kutte ned på karbohydratene (brød, sukker, pasta, poteter), og økt inntaket av proteiner (kjøtt, melk, fisk, linser)? Det er noe som hjelper veldig mange til å få vekta litt nedover. Men selvsagt, klarer du å skvise inn noen minutter med trim nå og da så hjelper jo det også. et godt råd jeg har fått er å tilgi seg sjøl om du sprekker, og eller å planlegge når du skal få lov til å skjeie ut. f.eks, er du bedt på julebord, skal du gå, velge mye magert, litt fett og godt, og litt søtt. litt alkohol av det du liker, og huske at noe alkohol er værre enn andre typer. helt urealistisk å tro at du skal orke et julebord med salat, og farris om du ikke er av avholdstypen da. jeg har tillatt meg litt godteri og øl, vin el cognac i helga. en kake på bursdager istede for ingen osv. legg også lista for trim realistisk lav. to turer i uka istede for en tur hver dag, til å begynne med. du kan alltids øke på, verre å starte hardt ut, gå på en smell og gi opp. ta sikte på å slanke deg stabil over år, ikke måneder om du er tung. lettere å få varige resultater om ikke hele livet skal veltes om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.