Gå til innhold

katta mjauer på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, trudde jeg var ferdig med nattevåk nå som jeg har store unger,men neida, katta vekker meg.

Hun mjauer og mjauer og jeg roper til den at den skal gå å legge seg igjen, blir da stille ei lita stund før den kommer på nytt og mjauer og vil ut.orker ikke å stå opp hver natt for å slippe den ut.

En kompis av meg sier at kattene liker å være ute kjempetidlig for å jakte på småfugler. Hun begynner som oftest i 4 tiden å mjaue.

Hun har forøvrig alltid tilgang på do, mat og vann.

Noen gode tips til å få nattero?

Gjest Vidigal
Skrevet

Om du bor i enebolig eller i 1.etg. Kan du jo kjøpe katteluke. En luke som bare din katt kommer seg inn. Du fester en magnet i halsbåndet.

Da kommer og går den som den vil.

Jeg har det og forguder den, etter samme problem som deg.

De fleste dyrebutikker har det.

Skrevet

Om du bor i enebolig eller i 1.etg. Kan du jo kjøpe katteluke. En luke som bare din katt kommer seg inn. Du fester en magnet i halsbåndet.

Da kommer og går den som den vil.

Jeg har det og forguder den, etter samme problem som deg.

De fleste dyrebutikker har det.

men litt kjipt å ødelgge ytterdøra med ei slik dør. Dessuten så trekker den vel litt også?

Gjest Vidigal
Skrevet

men litt kjipt å ødelgge ytterdøra med ei slik dør. Dessuten så trekker den vel litt også?

Hvis du monterer den riktig så trekker den slett ikke mye. Jeg merker ikke noe. Jeg har montert den på verandadøra mi.

Du kan montere den på en yttervegg.

Gjest Elextra
Skrevet

Katter er jo nattedyr, kanskje du skulle la den være ute?

Skrevet

Katter er jo nattedyr, kanskje du skulle la den være ute?

ja,på sommeren går det greit, men ikke når det er 10 kuldegrader

Skrevet

Er det hunn-katt? Kanskje den har løpetid??? Da bør du holde den inne ;-) Ellers så har du flere katter om et par mnd.

Gjest Elextra
Skrevet

ja,på sommeren går det greit, men ikke når det er 10 kuldegrader

Nei, katter i dag er vel litt bedre vant ;)

Gjest Pontiac
Skrevet

Vi har en sånn og det trekker ikke. Den sitter på hverandadøren og vi sitter i soffagruppen helt inntil.

Den kommer med en form for myke tetningslister mellom karm og glassdør.

Stygt er det heller ikke mener nå jeg da, men det er jo smak og bahag det.

Skrevet

Hvorfor ikke bare ha den ute? Min katt er ute om natten og inne på dagen. Er ikke natten kattens beste jakt tid?

ikke fast nick
Skrevet

Du er veldig glad i å få mus og rotter inn i stua? :-)

Det er ikke jeg, og jeg har også en katt som vekker meg midt på natta og skal ut. Det er bare å slippe den ut. Er du redd for at det er for kaldt for den ute, kan du sørge for at den har et varmt sted å krype inn. Min katt kommer seg inn i uthuset gjennom et panel som mangler, og der inne har han det varmt og godt. Har lagt inn en isoporplate med et godt og varmt teppe oppå, og der koser han seg når det er for kaldt ute og han ikke kommer inn hjemme.

Egentlig bør du være glad for at katten din vekker deg. Jeg hadde nemlig en katt tidligere som holdt på slik, og en natt var hun spesielt ivrig. Hun _skulle_ ut og det hastet noe veldig! Det viste seg at det var tilløp til brann rett utenfor huset, og hvis den katten ikke hadde vekket meg den natten, hadde jeg antakelig ikke hatt noe hjem etterpå, kanskje ikke overlevd selv heller.

Så det finnes grunner til å være glad for å bli vekket av en katt.

Gjest nytter ikke her
Skrevet

Ignorer mjauingen og den slutter etter en stund.

Vår katt mjauer dag og natt, også rett etter at den har fått mat. Det er jammen irriterende!

Skrevet

Hiver meg på samme spørsmålet, men jeg har en innekatt som mjauer tidlig om morgenen. Og to roomier som truer med å kaste henne ut.

Noen forslag da?

Skrevet

Vår katt mjauer dag og natt, også rett etter at den har fått mat. Det er jammen irriterende!

Har du vert tålmodig nok da?

Om du faller for fristelsen for å slippe den inn/ut igjen, har du det gående på nytt.

Skrevet

Hiver meg på samme spørsmålet, men jeg har en innekatt som mjauer tidlig om morgenen. Og to roomier som truer med å kaste henne ut.

Noen forslag da?

Ørepropper i julegave;o)

Skrevet

Skal de ikke få lov å mjaue om dagen heller? Altså,- en katt mjauer av og til. For en god katteeier er det en av de vakreste lydene som finnes...

Gjest nytter ikke her
Skrevet

Har du vert tålmodig nok da?

Om du faller for fristelsen for å slippe den inn/ut igjen, har du det gående på nytt.

Det er en utekatt.

Gjest nytter ikke her
Skrevet

Skal de ikke få lov å mjaue om dagen heller? Altså,- en katt mjauer av og til. For en god katteeier er det en av de vakreste lydene som finnes...

Det hadde vært greit om den mjauet av og til..... ;-)

Men den mjauer omtrent hele tiden.

Skrevet

Det er en utekatt.

Det er ingen forskjell på om det er inne eller utekatt med denne metoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...