Gå til innhold

Forslag til julegave til de ansatte?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har som kjent en barnehage, og synes de ansatte bør få en oppmerksomhet til jul

Vi har ikke så veldig mye penger, men jeg skal klare å få til dette så alle føler at jeg ønsker dem litt ekstra.

De er mellom 20 og 28 år, både gutter og jenter, og i alle livssituasjoner (skilt, singel, samboende), alle uten barn.

Vin er ikke aktuelt, ikke klær heller (de fikk akkurat nye utedresser) - men hva da?

Universalgavekort? Kinobilletter? Bøker? Musikk?

Det må være det samme til alle, og bør ikke koste noe særlig mer enn 2500-3000 til sammen, de er åtte stykker.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

6

• ShitDiddelyDo

5

• Speak

1

• Meg1365380063

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En bok om julemat, fenalår, spekemat og røykalaks.. F eks... Det trenger ikke å koste så mye, men bør være noe nyttig. Sånt blir jeg glad for i allefall :)

Skrevet

Hvert sitt godt og varmt koseteppe til sofakroken

Gavekort på skobutikk, musikk, matvarer..?

Eller gi de hver sin 5ukers lottokupong...

Skrevet

Vin! (Ja, jeg vet det er uaktuelt) :P

Jeg støtter pekka med det teppet.

Meg1365380063
Skrevet

Jeg personlig ville blitt veldig glad for universalgavekort, så jeg kunne handlet enten på januarsalg, eller hatt som forbrukscash i januar - men jeg er student, og har det alltid trangt ved årsskiftet.

Men samtidig er det jo en litt upersonlig og kjedelig gave både å gi og få - synes jeg. Derfor vil jeg heller gå for gavekort på noe man ikke nødvendigvis alltid unner seg eller tar seg tid til. Et gavekort på for eksempel teater "tvinger" deg til en kulturell opplevelse, og kan gi det sparket bak som enkelte trenger for å få en fin opplevelse. Kanskje finnes det en ordning slik at man kan kjøpe et gavekort som gjelder på flere teater? Noe "Oslo Kultursamarbeid"-aktig? Altså kan de velge mellom både cabaret, stand up, revy eller teater.

Når det gjelder mat, synes jeg som bor alene det er kjipt å få - i hvert fall stor og litt "spesiell" mat. Har fått røkt laks et par ganger, og har verken plass i fryser eller ork til å spise hele alene. Ikke alle får den type besøk hvor det er naturlig å servere.

Skrevet

Hva med sengesett? Det fikk jeg et sted jeg arbeidet da jeg var ung (=lenge siden...) og det kom virkelig godt med.

Eller et pent ullpledd?

Skrevet

Pledd er jo kjempekoselig! Kjøpte for litt siden verdens mykeste teppe på jysk.. mener det kosta 149,- Lurer på om det er no microfiber eller noe jeg.. Veldig mykt er det iallefall! Og stort!

Skrevet

Jeg synes gavekort både på kino, bok- og musikksjappe er en god idé.

Gjest koselig:)
Skrevet

Slenger meg på ideen om et pent pledd. Og hvis du har tid, hva med å lage fløtekarameller og pakke inn i cellofan og putte på en krukke? Med rødt bånd rundt. Jeg hadde syntes det var superkoselig :)

Hva med en av de små bøkene med sitater av morsomme ting som barn har sagt? De er jo til å le seg ihjel av.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Presskanne til kaffe.

Mest praktiske gaven jeg noensinne har fått.

Koster vel 2-300 kroner på Kaffebrenneriet (men det er godt mulig du får det billigere andre steder). Du får sikkert rabatt også hvis du kjøper 8 stykker.

En fin gave innenfor prisrammene dine.

Gjest abrahamsen
Skrevet

De gangene jeg eller husbonden får juleoppsatser blir jeg veldig glad.

Gjest Persille
Skrevet

De gangene jeg eller husbonden får juleoppsatser blir jeg veldig glad.

Blomster altså?

Glemte å si at en del reiser hjem til jul, så det er kanskje litt teit...

Men takk for tipset!

Gjest Persille
Skrevet

Presskanne til kaffe.

Koster vel 2-300 kroner på Kaffebrenneriet (men det er godt mulig du får det billigere andre steder). Du får sikkert rabatt også hvis du kjøper 8 stykker.

Bra forslag!! Takk :)

Gjest Persille
Skrevet

Slenger meg på ideen om et pent pledd. Og hvis du har tid, hva med å lage fløtekarameller og pakke inn i cellofan og putte på en krukke? Med rødt bånd rundt. Jeg hadde syntes det var superkoselig :)

Hva med en av de små bøkene med sitater av morsomme ting som barn har sagt? De er jo til å le seg ihjel av.

De bøkene er bra, ja :)

Men jeg har nok ikke tid til noe karamell-laging er jeg redd! Selv om tanken var god :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du har råd kjøper du også 1 pose kaffe til hver (49 kroner per stykk).

Dine ansatte kommer aldri til å drikke Ali-kaffe etter en sånn smaksopplevelse. :)

Gjest hvilken kaffe?
Skrevet

Presskanne til kaffe.

hva slags kaffe bruker du til presskannen? Når jeg har brukt den så er kaffekornene for små og går gjemnnom filteret...

Skrevet

Pst: de har veldig ålreite presskanner på Ikea til en mye lavere pris. Og da får du råd til å slenge på en pose god kaffe og evt litt sjokolade, noen lys el.l.

Gjest Bare en
Skrevet

hva slags kaffe bruker du til presskannen? Når jeg har brukt den så er kaffekornene for små og går gjemnnom filteret...

Det finnes spesiell kaffe som er malt med tanke på slike kanner

Gjest Persille
Skrevet

Hvis du har råd kjøper du også 1 pose kaffe til hver (49 kroner per stykk).

Dine ansatte kommer aldri til å drikke Ali-kaffe etter en sånn smaksopplevelse. :)

Det har jeg jo ikke råd til - da vil de bare ha luksuskaffe på jobb :)

Jeg kjenner en som driver i bransjen, så jeg skal be ham om en god pris på kanne, kaffe/te og to kopper. Og så skal jeg finne ut hva de drikker før de får gaven :)

Du er vel en engel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...