Gå til innhold

Pokker ikke rart!

Anbefalte innlegg

Gjest Mange snyltere
Skrevet

http://tinyurl.com/ylsq8s

Ikke rart at folk ikke orker å jobbe! For jo, jeg tror at maaange av de som er trygdet rett og slett ikke orker. Og hvorfor skulle de det, når de får mer for å trø hjemme?

Det er synd at slikt gjør at man mistenker så å si alle trygdede for å snylte, men slik blir det dessverre.

Gjest det er urettferdig
Skrevet

Hvorfor er det slik da? Jeg jobber hardt for assistentlønn, men jeg vil heller jobbe enn å ikke gjøre noe.

Skrevet

For de som virkelig ikke kan jobbe så unner jeg dem dette. Men er enig i at -kanskje- mange -kunne- ha jobbet littegrann.

Skrevet

Dette er helt misvisende. Alle som jobber får mer utbetalt enn de som går på uførtrygd. Men endel av de som går på uføretrygd som gjerne vil jobbe litt, får utbetalt mindre hvis de gjør det og det kan bli vanskelig for trygdene er ikke så høye.

Dette har jeg skrevet om før her inne fordi jeg gjerne ville jobbe men tapte 4000 i mnd. Nå fikk jeg ikke jobb da men hvis minstemann og jeg skulle klare oss på 10 000 kr i mnd så ville det rett og slett ikke gå rundt.

Gjest håperforgudsskyldjegaldriblirarbeidledigigjen!
Skrevet

For de som virkelig ikke kan jobbe, er jo dette en veldig fin ordning. Men systemet burde være mer nøye på hvem som blir trygdet og ikke.

En annen dum side av det norske systemet:

Da jeg fikk arbeidsledighetstrygd i fjor ble jeg ganske overrasket (i negativ forstand) over systemet. Problemet er jo at mange (men slett ikke alle!!) arbeidsledige ikke vil/ orker å jobbe, fordi de taper penger på det. Og det erfarte jeg virkelig!

Jeg ville jobbe mest mulig, dels fordi jeg er irriterende ærlig, dels fordi jeg vil ha et godt rykte og at arbeidsgiverne vet at jeg stiller opp om jeg kan. "jobbet" som tilkallingsvikar i forskjellige barnehager og skoler.

Systemet er slik at Aetat regner ut din gjennomsnittlige arbeidstid pr.uke for de siste 12 mnd. Min var da på 25 t. Om jeg jobbet mer enn 50% av dette over en 14 dagers periode fikk jeg ingenting arb.ledighetstrygd. Altså 12,5 t i uka, eller 25 t på to uker. Jeg fikk ca 4000 i dagpenger for to uker om jeg jobbet mindre enn dette. Greit nok, jeg jobbet en del og klarte meg fint med den lønna jeg fikk. Men de periodene det var lite arbeid hendte det flere ganger at jeg den ene uka kanskje jobbet 20 t., og neste uke bare fikk spørsmål om å jobbe en dag. Da ble summen at 27.5 t. Altså 2,5 timer mer enn det vedtatte. På de 2,5 timene tjente jeg ca 250-300 kr for jobben jeg gjorde, men tapte ca 4000 kr fra Aetat. Hvor fristende er det ikke da å si nei til den dagen,eller de 2,5 timene, med arbeid???? Altfor ærlige meg sa ja ja ja, men det var med en fryktlig bitter smak i munnen!

Så konklusjonen er fra Aetat (nå NAV) er: Vær 100% arbeidsledig, eller ha jobb. For all del ikke ta strøjobber. Ikke vær arbeidvillig. Da hjelper vi deg ikke de få gangene du trenger det.

Skrevet

Akkurat det jeg trengte å lese i dag. Føler meg allerede håpløs og udugelig, nå er jeg også en snylter. Hva vil du jeg skal gjøre? Jeg klarer snart ikke dette livet lenger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det sier svært mye om deg som person hvis du mistenker "så og si alle" trygdede for snyltere fordi enkelte snylter på systemet.

Herregud for en tulling du må være.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

For et ensidig og trist syn på uføre mennesker som daglig sliter med alvorlige sykdomsplager.

Minstepensjon tildelt før fylte 30 år og og som enenste inntektskilde resten av livet er ikke mye å leve for, det er under fattigdomsgrensen.

Mediene skaper et falskt bilde av at trygdemottakere er en begunstiget klasse, og så er det akkurat det motsatte.

Minstepensjonen tilsvarer 25% avvanlig lønn i yrket mitt.

Jeg savner veldig å ha en jobb å gå til og ikke minst gleden over utføre et tilfredsstillende arbeide.

Uføre har mistet mye her i livet: Helse, arbeide, arbeidskamerater, yrkesmessig status og mye annet.

Hilsen

Skrevet

Dummeste innlegget jeg har lest på lenge!

Jeg er på rehabilitering og skal søke uføretrygd etter 13 år i smerteh....!

Har konstant dårlig råd og ville ti tusen ganger vært i jobb. Ikke bare for pengene, men for det sosiale, det å være en del av en gruppe...

Du bør tenke deg om før du skriver slike innlegg i et forum hvor mange av oss virkelig sliter...

*skam deg*

Skrevet

Dummeste innlegget jeg har lest på lenge!

Jeg er på rehabilitering og skal søke uføretrygd etter 13 år i smerteh....!

Har konstant dårlig råd og ville ti tusen ganger vært i jobb. Ikke bare for pengene, men for det sosiale, det å være en del av en gruppe...

Du bør tenke deg om før du skriver slike innlegg i et forum hvor mange av oss virkelig sliter...

*skam deg*

Jeg tror faktisk folk er en smule misunnelige men hvis du spør om de vil bytte, så vil de ikke det da. De vil bare ha penga men ikke plagene.

Skrevet

Jeg tror faktisk folk er en smule misunnelige men hvis du spør om de vil bytte, så vil de ikke det da. De vil bare ha penga men ikke plagene.

Helt ening! De tror det må være så festelig å gå hjemme dag ut og dag inn...Så er det bare dønn kjedelig. Dårlig søvn, smerter konstant og dårlig samvittighet for alt vi ikke kan gjøre i løpet av en dag....

Og har de hodepine en dag, er det ikke måte på klaging. Da må de jo være hjemme fra jobb og greier.

Jeg hater og ikke være i jobb!!! Det forringer livskvaliteten min ihvertfall, på toppen av alt det andre...

*grrr*

Nå skal jeg forsøke å finne senga, er jeg heldig så sovner jeg...

klem

Skrevet

Helt ening! De tror det må være så festelig å gå hjemme dag ut og dag inn...Så er det bare dønn kjedelig. Dårlig søvn, smerter konstant og dårlig samvittighet for alt vi ikke kan gjøre i løpet av en dag....

Og har de hodepine en dag, er det ikke måte på klaging. Da må de jo være hjemme fra jobb og greier.

Jeg hater og ikke være i jobb!!! Det forringer livskvaliteten min ihvertfall, på toppen av alt det andre...

*grrr*

klem

Jeg skal sove snart jeg også.

Nattaklem

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

*grrr*

klem

Natta!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...