Gå til innhold

Barnetillegg for uføre - 25.000 ????

Anbefalte innlegg

Gjest midlertidig ufør
Skrevet

Kom over en artikkel hvor det påstås at uføretrygdede får 25.000 i året for hvert barn under 18 som barnetillegg-. Jeg er 100% midlertidig ufør, og får 17,- pr dag , dvs 85 kr i uka i tillegg.

Det er sikkert behovsprøvd da?, men rart at de går ut en sum og sier at trygdede får..... når ikke alle får likt??

http://e24.no/makro-og-politikk/article1517623.ece

Gjest økonom
Skrevet

Den artikkelen er bare et haleheng av mediastoff som henger ut trygdede som økonomisk heldigstilte.

Det er såvidt jeg sterkt behovsprøvd, slik at dersom du hr samboer skal dere være meget fattige for å få dette beløpet, tror det dreier seg om ca. 270 000kr i samlet inntekt som er inntektsgrensen.

Slike artikler forteller en sannhet med betydelige modifikasjoner, de er derfor kun egnet til å skape et bilde av personer med trygd som økonomisk heldigstilte.

Artikkelen kunne jo fokusert på at mange med trygd er nødt til å leve på 7-8000 kr pr.mnd...

Skrevet

Den artikkelen er bare et haleheng av mediastoff som henger ut trygdede som økonomisk heldigstilte.

Det er såvidt jeg sterkt behovsprøvd, slik at dersom du hr samboer skal dere være meget fattige for å få dette beløpet, tror det dreier seg om ca. 270 000kr i samlet inntekt som er inntektsgrensen.

Slike artikler forteller en sannhet med betydelige modifikasjoner, de er derfor kun egnet til å skape et bilde av personer med trygd som økonomisk heldigstilte.

Artikkelen kunne jo fokusert på at mange med trygd er nødt til å leve på 7-8000 kr pr.mnd...

Hihi, alle som slipper å jobbe er superheldige ;o)

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Hihi, alle som slipper å jobbe er superheldige ;o)

Og miste sitt selvverd og den identitet som jobben gir?

Trygdemottakere får ikke oppleve den gleden det gir å utføre en god jobb. Samtidig som de ofte må leve på en meget liten pensjon i hele sin ellers aktive yrkeskarriere.

Minste pensjon fra før fylte 30 år og resten av livet er ikke noe å misunne.

Uførepensjonister er ofte uføre pga tildels store sykdomsplager hver eneste dag.

Hilsen

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Det ble innført for personer med tidsbegrenset uførestønad fra 01.06.2006, og du må søke om å få stønaden tildelt.

Foreldrenes samlede inntekt ligger til grunn for tildelingen.

Hilsen

Skrevet

Og miste sitt selvverd og den identitet som jobben gir?

Trygdemottakere får ikke oppleve den gleden det gir å utføre en god jobb. Samtidig som de ofte må leve på en meget liten pensjon i hele sin ellers aktive yrkeskarriere.

Minste pensjon fra før fylte 30 år og resten av livet er ikke noe å misunne.

Uførepensjonister er ofte uføre pga tildels store sykdomsplager hver eneste dag.

Hilsen

Ja, jeg fatter ikke hvorfor folk tror det er så gjevt.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Ja, jeg fatter ikke hvorfor folk tror det er så gjevt.

Nei, det er helt pyton. Skulle gjerne være frisk og gå på jobben hver eneste dag.

Hilsen

Skrevet

Nei, det er helt pyton. Skulle gjerne være frisk og gå på jobben hver eneste dag.

Hilsen

Hvem skulle ikke det?

Nå har jeg skjønt at jobb er uoppnåelig også. Jeg ville virkelig men etter å ha prøvd et halvt år med hjelp fra kurs arrangert av NHF og AETAT, så gir jeg opp.

Men har ikke du familie da, jeg bor alene med minstemann og det betyr alene omtrent døgnet rundt, uke etter uke.

Jeg blir snart sprø.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Hvem skulle ikke det?

Nå har jeg skjønt at jobb er uoppnåelig også. Jeg ville virkelig men etter å ha prøvd et halvt år med hjelp fra kurs arrangert av NHF og AETAT, så gir jeg opp.

Men har ikke du familie da, jeg bor alene med minstemann og det betyr alene omtrent døgnet rundt, uke etter uke.

Jeg blir snart sprø.

Jo, jeg har mann og ett barn boende hjemme, samt tre voksne barn.

Det hjelper jo på ensomheten med familie og de gir meg den hjelp jeg trenger i hverdagen, mannen min er en skatt av de sjeldne.

Men det kan ikke sammenlignes med det å være frisk og gå hvorhen en vil, når en vil, og å kunne gå på en jobb en trives med.

Jeg har savnet gleden ved å arbeide i mange år.

Men depper ikke i hverdagen.

Skrevet

Jo, jeg har mann og ett barn boende hjemme, samt tre voksne barn.

Det hjelper jo på ensomheten med familie og de gir meg den hjelp jeg trenger i hverdagen, mannen min er en skatt av de sjeldne.

Men det kan ikke sammenlignes med det å være frisk og gå hvorhen en vil, når en vil, og å kunne gå på en jobb en trives med.

Jeg har savnet gleden ved å arbeide i mange år.

Men depper ikke i hverdagen.

Det er stor forskjell på å ha mann og ikke ha. Ikke særlig kult når lyspæra går og man er alene ;o)

Din heldiggris :o)

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Det er stor forskjell på å ha mann og ikke ha. Ikke særlig kult når lyspæra går og man er alene ;o)

Din heldiggris :o)

Ja, og så skjemmer han meg bort i tillegg. Vi har vært gift i 30 år, og trives sammen.

Det er fint å bli minnet på at en har det godt på noen områder.

God helg til deg.

Hilsen

Skrevet

Ja, og så skjemmer han meg bort i tillegg. Vi har vært gift i 30 år, og trives sammen.

Det er fint å bli minnet på at en har det godt på noen områder.

God helg til deg.

Hilsen

Takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...