Gjest *hikst og hulken* Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Jeg kan se utrolig triste ting på tv, hvor mennesker - og barn, er innvolvert, men jeg klarer å ikke la det gå inn på meg. Men så ser jeg et dyr på TV, kanskje en hund uten forben, som har lært å gå på to ben, og jeg får lyst til å stortute. Hvorfor i alle dager er det slik? 0 Siter
Gjest *hulk og hiksten* Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Tror det har noe med hjernen å gjøre. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Det er nok fordi du ser på dyr som enda mer sårbare enn mennesker, kanskje? 0 Siter
smurf78 Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 hehe sånn har jeg det også. Er så utrolig glad i dyr. Kan sitte og grine til "Veterinærene" og alle disse dyreprogrammene, men er det mennesker blir jeg bare trist. 0 Siter
DarkPink Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Jeg tror det er fordi de er helt uskyldige. De gjør aldri noe med den hensikt å være ondskapsfulle, og da blir det "mer urettferdig" når noe vondt hender dem. 0 Siter
amber sun Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Enig i det som DarkPik skriver. Dyr virker mer sårbare og uskyldige, kanskje fordi de ikke skjønner selv hva som rammer dem på en måte. Jeg har det på samme måten. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Sånn er jeg og. I perioder ser jeg en del på Animal planets "ASPCA", en dokumentarserie der de redder dyr som har blitt forsømte. Helt grusomt! 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 rart fenomen. Ikke noe kan skape større følelser hos meg, enn dyreplageri. Jeg orker ikke å lese noe om dyremishandling, mens barnemishandlingen kan jeg lese om uten å reagere på samme måte. Sprøtt det der!. Det er vel som noen sier at det er pga de er uskyldige. og også fordi de ikke har noe språk hvor de kan fortelle hva som har skjer i livet deres. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Det vet jeg ikke men jeg kjenner mange som reagerer som deg. Min mor klarte å se og oppleve mye med mennesker, men det var nok at hun så et vanlig dyreprogram på tv, hvor tigeren eller en annen kjøtteter rista litt, drepte og spiste et annet dyr så hadde hun mareritt hele natta. Seriøst altså, helt sant. Fakttisk måtte hun slå over kanalen når slikt kom på, slik vi andre slår over av andre grunner. Det er litt ekstremt synes jeg. 0 Siter
flisa Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har bare følelser for mennesker. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har bare følelser for mennesker. Samme her. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har bare følelser for mennesker. Så når du ser dyremishandling så føler du ingenting, er det sånn og forstå? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Gudskjelov Ja, jeg begynte å føle meg litt uvanlig da jeg leste denne tråden... Men unger som har det vondt får meg fullstendig hudløs og knust. ( 0 Siter
flisa Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Så når du ser dyremishandling så føler du ingenting, er det sånn og forstå? jeg morer meg ikke - men jeg får ikke mareritt akkurat. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ja, jeg begynte å føle meg litt uvanlig da jeg leste denne tråden... Men unger som har det vondt får meg fullstendig hudløs og knust. ( Dyremishandling SÅVEL som barnemishandling er like motbydelig fordi det er to grupper som er uskyldig, som ikke forstår og som er totalt forsvarsløse. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg er ikke slik. Jeg reagerer MYE sterker på barn som har det vondt, enn dyr. Men jeg skiller mellom mishandling av dyr - og naturlig jakt mellom dyr. Naturprogrammer der en følger et rovdyr på jakt er fascinerende, synes jeg. Mishandling av dyr, gjort av mennesker, er fælt, men ikke på langt nær så fælt som mishandling av barn. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Dyremishandling SÅVEL som barnemishandling er like motbydelig fordi det er to grupper som er uskyldig, som ikke forstår og som er totalt forsvarsløse. Jeg synes det er litt interessant at de som skriver at de reagerer sterkt på dyr som lider, og ikke på mennesker, får stå uten kommentarer. Mens vi som sier det motsatte, skal måtte forsvare oss. Herlighet, jeg har da ikke sagt at jeg driter i dyremishandling eller på noen måte forsvarer det. Jeg synes selvsagt at det er en fullstendig forkastelig handling, men det får altså ikke frem de sterke følelsene i meg på samme måte som når feks barn lider. Det skammer jeg meg ikke over et øyeblikk. 0 Siter
hidi Skrevet 4. november 2006 Skrevet 4. november 2006 Personlig synes jeg det er forferdelig å se mennesker lide og sulte... Men hater å se dyr lide som dem dyreelskeren jeg er. Men mennesker går foran.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.