Gjest Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg var hos fastlegen min på mandag for å få hjelp til å gå ned i vekt. Jeg har tidligere gått på grete roede, libra med mer, så jeg har lært at man skal spise hver 3-4 time for å holde blodsukkeret stabilt. Grunnen til at jeg spurte om råd fra legen min er fordi jeg har lyst på søtsaker hele tiden. Rådet jeg fikk fra legen min var å kun spise suppe, så lite jeg klarer å få i meg. De to siste dagene har jeg derfor tilsammen spist 1 pakke toro tomatsuppe. Noe sier meg at dette ikke er riktig måte å gå ned i vekt på, men jeg tenker at siden legen min anbefalte det, er det kanskje riktig allikevel? Jeg spurte også om å få en resept på Redictil da jeg var der. Grunnen til det er at jeg har to venninner som nylig har gått ned mange kilo ved hjelp av pillen. Legen min visste først ikke hvilken funksjon pillen hadde, men skrev den allikevel ut til meg. Da jeg kom hjem leste jeg i pakningsvedlegget at legen skal ta viktige tester før resept skrives ut, feks. blodtrykk. Det jeg derfor lurer på er følgende: * er det greit å kun spise suppe? * er det farlig å bruke reductil hvis man ikke er undersøkt først? Jeg har kontaktet dere etter å ha snakket med andre som mener at dette høres rart. Håper dere kan gi meg svar! På forhånd tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du burde ikke signere innlegg med fullt navn her, det er ikke lov. Men over til det du spør om. Ja, legen din er fullstendig useriøs, og tar ikke problemene dine på alvor. Den suppe-kuren er helt "høl i hue", du setter bare kroppen på sparebluss, og den vil tviholde på de reservene du har lagret (fett). Og ja, du har også rett i at man ikke bør bruke Reductil uten å ha fått målt blodtrykk osv. Og det bør følges opp nøye og ofte i starten, så ofte som annenhver uke de første ukene, senere hver måned. Dette fordi Reductil i seg selv kan føre til blodtrykksøkning, som kan være farlig om det blir høyt. Man bør heller ikke kombinere Reductil med visse andre medisiner, særlig ikke SSRI (såkalte "lykkepiller", hvis det er relevant for deg. Nevner det bare, siden legen tydeligvis har gjort en slett jobb da du var hos ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 I alle dager. Dette er noe av det verste jeg har hørt. At du bare skal spise suppe, og så lite som mulig. Og når har du spist 1 liter suppe på 2 dager. Vel, du vil nok gå ned i vekt. I tillegg vil du få mangelsykdommer. Og når du har nådd målvekta di vil du på null komme null ha lagt på det alt du gikk ned og enda litt til. Når du sulter deg slik så oppnår du ikke særlig annet enn å ødelegge forbrenningen din. Slutt med det der umiddelbart. Og Reductil er et legemiddel med alvorlige bivirkninger. Å foreskrive det uten å sjekke blodtrykk er jo livsfarlig. Må si jeg er fristet til å be deg bytte fastlege. Men aller viktigst er det at du begynner å spise igjen. Jeg sverger til et kosthold med lite karbohydrater og mye proteiner, à la Fedon Lindberg. Det fungerer veldig bra for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ----- Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Du burde ikke signere innlegg med fullt navn her, det er ikke lov. Men over til det du spør om. Ja, legen din er fullstendig useriøs, og tar ikke problemene dine på alvor. Den suppe-kuren er helt "høl i hue", du setter bare kroppen på sparebluss, og den vil tviholde på de reservene du har lagret (fett). Og ja, du har også rett i at man ikke bør bruke Reductil uten å ha fått målt blodtrykk osv. Og det bør følges opp nøye og ofte i starten, så ofte som annenhver uke de første ukene, senere hver måned. Dette fordi Reductil i seg selv kan føre til blodtrykksøkning, som kan være farlig om det blir høyt. Man bør heller ikke kombinere Reductil med visse andre medisiner, særlig ikke SSRI (såkalte "lykkepiller", hvis det er relevant for deg. Nevner det bare, siden legen tydeligvis har gjort en slett jobb da du var hos ham. Hei, og takk for svar:) Det var forresten bra du gjorde meg oppmerksom på at hele navnet mitt står her. Det er jo absolutt ikke meningen. Jeg trodde jeg hadde sendt den til legene som jobber her, og ikke til hele forumet. Ja, nå får jeg håpe jeg får slettet det innlegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jally Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kanskje han mente at du skulle spise litt suppe i stedet for søtsaker, men i tillegg til annen mat ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jejej Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kanskje han mente at du skulle spise litt suppe i stedet for søtsaker, men i tillegg til annen mat ? Han mente at jeg skulle spise suppe, og kun suppe....helst resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Dette høres helt sprøtt ut. Kan ikke forstå at noen kan ha godt av å bare spise suppe. Vet også at ei venninne gikk på slike "slankepiller". Ho ble nøye fulgt opp av legen. Har jo alltid hørt at man ikke skal bestille slike piller seg ettersom man da ikke får noe oppfølging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ja det er farlig å bruke Reductil uten oppfølgning. Det har mange farlige bivirkninger, blandt annet forhøyet blodtrrykk. Har du høyt blodtrykk? Da må du IKKE ta den, jeg fikk ikke på grunn av høyt blodtrykk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amparro.... Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg hadde byttet fastlege på dagen! Det holder bare ikke mål.... Du kan gjøre det på nettet, enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.