Gå til innhold

HVORFOR kjøper man et uekte juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tidligere tråd.

Jeg vil ikke ha plasttre, enten ekte eller ikke noe tre sier nå jeg.

Gjest alle disse nålene...
Skrevet

Rett og slett for å slippe

Skrevet

Hvorfor kjøper man et ekte juletre? Hva er poenget, liksom? Uekte drysser ikke, lukter ikke, og drar ikke med seg alskens småkryp inn i huset.

Skrevet

For min del fordi jeg er lat! Jeg orker ikke alle barnålene, og jeg har ikke noe sted å kvitte meg med treet etter jul, uten å hive det i bilen og kjøre det avsted.

Nå står juletreet på loftet med lysene på, klar til å pyntes...

Gjest trultemor26
Skrevet

Hvorfor kjøper man et ekte juletre? Hva er poenget, liksom? Uekte drysser ikke, lukter ikke, og drar ikke med seg alskens småkryp inn i huset.

Lukta på ekte tre er jo mye av julekosen da.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt det, men tok foreldrene mine sitt. Veldig praktisk, slipper å få hele huset fullt av barnåler hele jula. Kan ikke ha jul uten tre når man har unge i huset, så her er det tre bare annenhvertår.

Skrevet

Mange har dilla på juletrær, og da er det dumt med ekte nåletre overalt, jeg har et stort ekte i stua, men uekte andre steder.

sammfunnskritiker
Skrevet

Når en bor i en oslo leilighet, med begrenset plass og areal..., kan det være greit og praktisk.

Plassmessig og avfall messig...Eller når man blir så gammel at man enten er blitt alene, eller for veik til...å hogge, plassere, pynte, kaste, vanne....

Skrevet

Jeg reiser bort lille julaften og kommer hjem 2.juledag. Syns det er trivelig å ha et juletre å komme hjem til, selv om det er av plast. Det er faktisk veldig fint! Har også folk i nær familie som er skikkelig allergiske mot både gran og furu innomhus.

Skrevet

Hvorfor skal man dra et ekte tre inn i stua, for så å hive det ut etter noen dager?

Jeg er meget fornøyd med plasttreet vårt.

Vi slipper å kjøpe tre hvert år, slipper alle barnålene og småkrypene. Og ikke minst, vi slipper å måtte kvitte oss med det etterpå.

Vi har heller ikke ekte nisser og engler. All julepynten er "uekte", så hvorfor skal ikke treet også være uekte?

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Hvorfor skal man dra et ekte tre inn i stua, for så å hive det ut etter noen dager?

Jeg er meget fornøyd med plasttreet vårt.

Vi slipper å kjøpe tre hvert år, slipper alle barnålene og småkrypene. Og ikke minst, vi slipper å måtte kvitte oss med det etterpå.

Vi har heller ikke ekte nisser og engler. All julepynten er "uekte", så hvorfor skal ikke treet også være uekte?

_Har_ du ikke _ekte_ nisser?

Himmel!

Hos meg er det bare ekte smånisser...

;o)

Gjest girasol
Skrevet

I familien vår er det desverre flere som er allergiske mot grantrær, furu, edel, u name it... Så vi har gått til innkjøp av plast, dermed slipper vi migrener og bihulebetennelser. Men det skal innrømmes at jeg syntes det var svært trist å bytte ut det ekte treet med plast...

Skrevet

_Har_ du ikke _ekte_ nisser?

Himmel!

Hos meg er det bare ekte smånisser...

;o)

Ja men det er jo forskjell på smånisser og julenisser. ;)

Skrevet

Hadde det vært opp til meg, ville vi hatt uekte juletre.

Det er allergivennlig, drysser ikke, økonomisk og ikke minst: Man slipper å "kverke" et tre for at det skal stå i stua i to uker.

Men mannen i huset nekter kategorisk - han vil ha ekte vare. Så da får han jobben med å fikse alt rundt det.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Ja men det er jo forskjell på smånisser og julenisser. ;)

Ikke mye. Hva synes du er den mest påfallende forskjellen?

;o)

Skrevet

Ikke mye. Hva synes du er den mest påfallende forskjellen?

;o)

Smånissene er typisk norske. Små og kledde i lusekofte og knebukser, gjerne tresko. Og de er fulle av fantestreker, det kan du se på fjeset deres. Det er de vi setter ut grøt til. Julenissene er rødkledde.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Smånissene er typisk norske. Små og kledde i lusekofte og knebukser, gjerne tresko. Og de er fulle av fantestreker, det kan du se på fjeset deres. Det er de vi setter ut grøt til. Julenissene er rødkledde.

Da har nissene mine lurt meg, for de er bestandig rødkledt, og ser ut som vanlige julenisser, året rundt...

;o)

Skrevet

Da har nissene mine lurt meg, for de er bestandig rødkledt, og ser ut som vanlige julenisser, året rundt...

;o)

De er fulle av fantestreker. Det ser man jo av fjeset på de norske nissene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...