Gå til innhold

HVORFOR kjøper man et uekte juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har 2 ildere som farter rundt og henger seg fast i alt mulig kan man ikke ha ekte tre. Eneste vi kan ha er et bittelite plasttre på peishylla e.l. hvor de ikke kommer seg opp.

Gjest jul i stua
Skrevet

Enig med deg orio.

Er man allergisk må man bare ta konsekvensene, jeg kjøper meg ikke plastbikkje jeg heller...

Skrevet

Jeg var motstander mot plasttre tidligere, men i fjor var jeg veldig frivillig med for å kjøpe det. Det var noen års modning av den tanken som skulle til. Jeg er glad jeg slipper alle insekter i treet, og ingen dryssing eller annet stell. Det passer meg ypperlig. Jeg har sett bilder av alt av småkryp som kan være i et juletre. Det gjorde utslaget for meg!

Skrevet

Jeg vil ikke ha et ekte. Jeg liker ikke helt tanken på at jeg skal ha et tre i året, som står i stua mi og dør, og ryr og what not. Samtidig har jeg ikke noe stort plast-tre heller. Jeg nøyer meg med et som er lite. Det holder for meg, og jeg er fornøyd med det. Da sparer jeg, over tid, både penger og skog.

Skrevet

Fordi jeg er alenemor med godt over full studiebelastning, gidder ikke å dra ut hvert eneste år og KJØPE tre, SURRE det fast til taket, OPPBEVARE det etter alskens regler (i håp om at det ikke skal begynne å drysse før 2. juledag) SLITE med å få det til å stå rett i foten sin, VANNE det maed varmt vann kalt vann, sitronbrus eller whatever, BEKYMRE meg for de jævla barnålene, STØVSUGE støtt og stadig jula igjennom... for så å bruke masse energi på å kvitte meg med det igjen.

Får jeg en gang en samboer eller no' som har lyst til å holde på med alt det der, så vil jeg gjerne ha ekte tre igjen. Ellers kan det være det samme.

Skrevet

Fordi jeg er alenemor med godt over full studiebelastning, gidder ikke å dra ut hvert eneste år og KJØPE tre, SURRE det fast til taket, OPPBEVARE det etter alskens regler (i håp om at det ikke skal begynne å drysse før 2. juledag) SLITE med å få det til å stå rett i foten sin, VANNE det maed varmt vann kalt vann, sitronbrus eller whatever, BEKYMRE meg for de jævla barnålene, STØVSUGE støtt og stadig jula igjennom... for så å bruke masse energi på å kvitte meg med det igjen.

Får jeg en gang en samboer eller no' som har lyst til å holde på med alt det der, så vil jeg gjerne ha ekte tre igjen. Ellers kan det være det samme.

Oi, skjønner nå at jeg har flere ting som jeg kan sette pris på hos min mann bortsett fra det å fjerne edderkopper og skru opp syltetøyglass! ;-)

Skrevet

Jeg vil ikke ha et ekte. Jeg liker ikke helt tanken på at jeg skal ha et tre i året, som står i stua mi og dør, og ryr og what not. Samtidig har jeg ikke noe stort plast-tre heller. Jeg nøyer meg med et som er lite. Det holder for meg, og jeg er fornøyd med det. Da sparer jeg, over tid, både penger og skog.

Apropos å spare skog:

Vi i gruppa "Fuck for forrest" har det fryktelig travelt nå i tida fram mot jul!! Snakk om julestri,da gitt!

Skrevet

Mange har dilla på juletrær, og da er det dumt med ekte nåletre overalt, jeg har et stort ekte i stua, men uekte andre steder.

Wow! Flere juletre i ett og samme hus?? Det har jeg aldri hørt om før.

Det vil si - da jeg var barn hadde jeg et mikro-plast-tre på ca 30 cm på rommet mitt, men det "tells" jo nesten ikke som "tre". ;-)

Skrevet

Lukta på ekte tre er jo mye av julekosen da.

Enig med deg! :-)

Lukta av gran og svibler - da er det jul!!!! :-D

Skrevet

Wow! Flere juletre i ett og samme hus?? Det har jeg aldri hørt om før.

Det vil si - da jeg var barn hadde jeg et mikro-plast-tre på ca 30 cm på rommet mitt, men det "tells" jo nesten ikke som "tre". ;-)

Joda tre kan være i alle str og varianter. Har sett gullsmeden har flotte tre med krystaller på også, kjempefine!

Skrevet

Fordi man vil ha pynten med treet, men ikke sølet.

Skrevet

Har en mann som har blitt fryktelig allergisk de siste par årene, så da var det enten han eller treet som måtte ut :-) Så derfor blir det kunstig i år.

Skrevet

Har alltid ment det samme men i mellomjula i fjor ble det anskaffet plasttre. Dette pga. at de to kattene våre fikk spredd barnåler rundt omkring i hele huset, ble dritt lei å støvsuge/koste flere ganger daglig.

Skrevet

Elsker mitt uekte juletre! Ikke drøsser det og jeg bruker det år etter år. Synes det er pynten og lys som gjør hele treet. Dessuten er det perfekt for allergikere....

Smak og behag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...