Gå til innhold

helsesekretær

Anbefalte innlegg

Gjest helsesekretær
Skrevet

Stemmer det at man utdanne seg til helsesekretær på et år?

Hvor og hvordan?

Jeg har fullført vgs og har generell studiekompetanse.

Skrevet

Og på Utdanningshuset.

Der blir man vel legesekretær :o)

kakki1365380609
Skrevet

Der blir man vel legesekretær :o)

Det har du rett i, blander litt jeg. :o) Medisinsk sekretær, for å være nøyaktig.Vet ikke om helsesekretær er en beskyttet tittel. For å bli offentlig godkjent må man ta årene på vgs.

Skrevet

Det har du rett i, blander litt jeg. :o) Medisinsk sekretær, for å være nøyaktig.Vet ikke om helsesekretær er en beskyttet tittel. For å bli offentlig godkjent må man ta årene på vgs.

Jeg vet det men og da får man et lønnstrinn høyere.

Gjest helsesekretær
Skrevet

Jeg vet det men og da får man et lønnstrinn høyere.

Hm? Hvis man er legesekretær eller helsesekretær?

Skrevet

Hm? Hvis man er legesekretær eller helsesekretær?

Hvis man kommer fra videregående og ikke engang har lært medisinske uttrykk.

Jaja, jeg skal ikke jobbe mer uansett så det er greit.

Men det som blir sagt er at de fra videregående er helt ubrukelige til å skrive journaler men er bedre på regnskap og slike ting.

kakki1365380609
Skrevet

Men det som blir sagt er at de fra videregående er helt ubrukelige til å skrive journaler men er bedre på regnskap og slike ting.

Kanskje det lover bra for gamle meg da, som er utdannet bedriftsøkonom og nå tar medisinsk sekretær-utdanning på kveldstid :o)

Skrevet

Kanskje det lover bra for gamle meg da, som er utdannet bedriftsøkonom og nå tar medisinsk sekretær-utdanning på kveldstid :o)

Du er garantert jobb tror jeg selv om Ullevål har inntaksstopp nå. Men jeg vet ikke hvor du bor da.

Men egentlig er det blitt veldig dårlig betalt etterat de begynte å utdanne på vgs. Så det er surt.

Gjest helsesekretær
Skrevet

Men hvem hadde høyest lønnstrinn?

Skrevet

Men hvem hadde høyest lønnstrinn?

Helsesekretærene fra videregående.

Gjest givende å være helsesekretær
Skrevet

Jeg utdannet meg til helsesekretær på et år. Det var et komprimert voksenstudie.

Da hadde jeg tre år på et siden jeg ikke hadde videregående fra før.

Fikk fritak fra diverse fag ved å bruke arbeidserfaring.

Gikk på vanlig videregående skole som huset voksenklasser.

Jeg fant ut dette ved å ringe noen kontorer for utdanning. Husker ikke hvor.

IKKE blande helsesekretær og legesekretær. Legesekretær er en noe "enklere" utdanning og du får ikke autorisasjon uten å måtte ta en god del eksamener i tillegg til utdanninga.

Autorisasjon må du ha, for det vil innen kort tid bli pålagt alle helsesekretærer. Så tar du ikke autorisert utdanning nå så må du uansett gå opp til eksamen når dette trer i kraft.

Det er ikke alltid like lett å få jobb som helsesekretær, kommer nok veldig ann på bekjentskapskrets, hvordan du viser deg frem i utplassering fra skolen, etterpå som vikar ol.

Det er et enkelt yrke kroppslig sett så man kan godt bli gammel i det, gjennomluftningen er derfor liten.

Ikke så veldig godt betalt, mye ansvar, men veldig givende og koselig et yrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...