Gå til innhold

Boksøk på nett

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk for det! Har så kjære barndomsminner til den, og vil at annen familie skal kunne få det samme. Men det er vanskelig å dele én bok på flere familier, når det er én sesong for å lese den...

Hvis du har et eksemplar allerede, går det vel an å kopiere? Ikke helt lov, kanskje, men...

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk for det! Har så kjære barndomsminner til den, og vil at annen familie skal kunne få det samme. Men det er vanskelig å dele én bok på flere familier, når det er én sesong for å lese den...

Forbereder meg på å gå i dekning etter å ha foreslått noe ulovlig. Men når den ikke er å få kjøpt...

:o/

Meg1365380063
Skrevet

Hvis du har et eksemplar allerede, går det vel an å kopiere? Ikke helt lov, kanskje, men...

Joda, tanken om kopiering har for lengst slått meg! Er boka utsolgt fra forlaget, må jo det være lov. Men det er ei bok med mange sjarmerende fargetegninger i, så da må jeg i så fall ha tilgang til fargekopimaskin. Men jeg prøver å finne selve boka først.

Skrevet

Joda, tanken om kopiering har for lengst slått meg! Er boka utsolgt fra forlaget, må jo det være lov. Men det er ei bok med mange sjarmerende fargetegninger i, så da må jeg i så fall ha tilgang til fargekopimaskin. Men jeg prøver å finne selve boka først.

*Hehe* Nei, du har ikke lov til å kopiere boka fordi den er utgått fra forlaget. :o) Men om du får lånt den på biblioteket og kopierer den så er jo ingen som kommer og tar deg, men skal du ha fargekopier som blir det jo jævlig dyrt da!

Meg1365380063
Skrevet

*Hehe* Nei, du har ikke lov til å kopiere boka fordi den er utgått fra forlaget. :o) Men om du får lånt den på biblioteket og kopierer den så er jo ingen som kommer og tar deg, men skal du ha fargekopier som blir det jo jævlig dyrt da!

Men hva gjør man da når bøker er utsolgt fra forlaget, i forhold til kopiforbud?

Jeg studerte en gang et fag hvor vi hadde pensum som ikke fantes - bare i vilkårlige antikvariat og på lysfilm på biblioteket. Vi var over hundre som skulle ha denne teksten, men det endte jo med at de fleste håpet at den ikke ble spurt etter på eksamen.

Skrevet

Men hva gjør man da når bøker er utsolgt fra forlaget, i forhold til kopiforbud?

Jeg studerte en gang et fag hvor vi hadde pensum som ikke fantes - bare i vilkårlige antikvariat og på lysfilm på biblioteket. Vi var over hundre som skulle ha denne teksten, men det endte jo med at de fleste håpet at den ikke ble spurt etter på eksamen.

En del forelesere burde ta en ny kikk på hvilket pensum de oprerer med og hvor lett det er å få tak i det...

Meg1365380063
Skrevet

En del forelesere burde ta en ny kikk på hvilket pensum de oprerer med og hvor lett det er å få tak i det...

Ja, foreleser ble svært overrasket da vi tok det opp. Han syntes det var rart, for da han studerte var den mye lest og lett å få tak i! :-) Det skal jeg si til mine studenter om femti år også. Hva, har verden gått videre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...