Gå til innhold

Hvilke fristelser greier du ikke å motstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Dorthe, det var du som heller ville dø av snuskreft?

Men nå har jeg røyke i så mange år at jeg heller får snuse til jeg tar kolevippen.

Jeg har sjekket meg for pustekapasitet en gang i året og jeg har ikke hatt antydning til kols.

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

22

• fast leser

9

• ylvali1365381015

9

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ustoppelig
Skrevet

Topper og sko/støvler med stiletter frister ikke meg.

Hva frister deg, da?

Skrevet

Topper og sko/støvler med stiletter frister ikke meg.

Det er jo det samme for meg så lenge det er jeg som skal ha det på og jeg synes det er lekkert.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg har snusa mye jeg og det går greit. Snuste i hele fjor høst uten å røyke og hadde planlagt det samme i år men så har det vært så mye negativt som har skjedd og da hjelper det ikke akkurat å slutte og røyke.

Jeg har gått cold turkey før og da var jeg skikkelig dårlig lenge med diare og ubehagelige stikkinger i huden + nikotinsuget.

Ja, jeg har kutta brått opptil flere ganger, dvs tre. Og det har gått rimelig bra, ingen alvorlige bivirkninger, kun litt ubehag. To ganger som ny-gravid, en gamg for noen år siden, da "festlig-lag-røykinga" ble litt vel uavhengig av denne festen. ;-)

Men slutter man som gravid i fjerde uke er det vanskelig å skille symptomene fra hverandre: skyldtes uopplagthet, trøtthet, flimring for øynene, svimmelhet, kvalme eller ømheten i kroppen graviditeten eller røykekutten? Eller en blanding? Eller andre forhold, som stress?

Jaja, uansett er det bare helsemessige gevinster ved å slutte. Blir nesten som de skildringene av dop-helvetet vi alle måtte lese på ungdomsskolen: kroppen renses og nullstilles etter hvert.

:-)

Gjest kremter litt nå
Skrevet

Hmmm... Deilig mat er verre å motstå enn godis for meg. Jeg klarer ikke motivere meg for mager, smakløs mat dersom det finnes et gourmet-alternativ! :-)

Vin er jo også noe jeg sjelden takker nei til dersom forholdene ligger til rette.

For ikke å snakke om sex! Da gjelder det nattestider jeg burde ha sovet eller andre ugunstige tidspunkter... Jeg slår alltid til med mindre jeg har veldig høy feber, søvnmangel eller helse til tross. (Men det er verdt det!;-))

Hmmm, av alle ting synes jeg det er vanskelig å motstå menn som tydeligvis har problemer med å motstå fristelser! Mine beste minner er de menn som var 'lettere korpulente' - og ellers prima vare!

Skrevet

Glem det ;) *treg* Nå henger jeg med! Var ikke noe galt med pepsien da..

Ikke noe galt med pepsi max nei :-)

Skrevet

Ja, jeg har kutta brått opptil flere ganger, dvs tre. Og det har gått rimelig bra, ingen alvorlige bivirkninger, kun litt ubehag. To ganger som ny-gravid, en gamg for noen år siden, da "festlig-lag-røykinga" ble litt vel uavhengig av denne festen. ;-)

Men slutter man som gravid i fjerde uke er det vanskelig å skille symptomene fra hverandre: skyldtes uopplagthet, trøtthet, flimring for øynene, svimmelhet, kvalme eller ømheten i kroppen graviditeten eller røykekutten? Eller en blanding? Eller andre forhold, som stress?

Jaja, uansett er det bare helsemessige gevinster ved å slutte. Blir nesten som de skildringene av dop-helvetet vi alle måtte lese på ungdomsskolen: kroppen renses og nullstilles etter hvert.

:-)

*hysj*

Men jeg har ikke klart å slutte når jeg var gravid heller. Ikke før på slutten når jeg hadde brukt mange mnd på å trappe ned. Har røkt lite da men ikke klart å kutte helt annet enn siste gangen.

De to første gangene fikk jeg bare beskjed om å holde meg til fem om dagen og det gjorde jeg.

Gjest bikuben
Skrevet

Det er jo det samme for meg så lenge det er jeg som skal ha det på og jeg synes det er lekkert.

Hvorfra får du ideen om at det er lekkert?

Skrevet

Hvorfra får du ideen om at det er lekkert?

Men i jøsse navn, jeg ser vel hva jeg synes jeg ser fin ut i sjøl.

Alle ser mye mer på fottøyet mitt enn de gjør på fotgjengere og topper er kult.

Skrevet

Men nå har jeg røyke i så mange år at jeg heller får snuse til jeg tar kolevippen.

Jeg har sjekket meg for pustekapasitet en gang i året og jeg har ikke hatt antydning til kols.

Ja, det er klart, du tar 'kolevippen' når den kommer. Det er verre for unger og andre pårørende å se at noen svinner hen av kreft.

Noen folk er liksom så sikre på at 'det skjer ikke meg'.

Skrevet

Men i jøsse navn, jeg ser vel hva jeg synes jeg ser fin ut i sjøl.

Alle ser mye mer på fottøyet mitt enn de gjør på fotgjengere og topper er kult.

-så din fristelse er det du synes du ser lekker ut i?

Bruker du speilet i butikken?

Gjest bikkuben
Skrevet

Hvilken fristelse faller du selv for ?

Skrevet

Hvilken fristelse faller du selv for ?

Det hender jeg leser mye omtale av de siste mp3'er, etc.

Gjest bikuben
Skrevet

Det hender jeg leser mye omtale av de siste mp3'er, etc.

Vil du føle deg lekker av å eie en slik?

Skrevet

Ja, det er klart, du tar 'kolevippen' når den kommer. Det er verre for unger og andre pårørende å se at noen svinner hen av kreft.

Noen folk er liksom så sikre på at 'det skjer ikke meg'.

Jeg er helt klar over at ting kan skje meg, men det betyr ikke at jeg skal la alt farlig være likevel.

ylvali1365381015
Skrevet

Hmmm, av alle ting synes jeg det er vanskelig å motstå menn som tydeligvis har problemer med å motstå fristelser! Mine beste minner er de menn som var 'lettere korpulente' - og ellers prima vare!

Tja, jeg har bare slanke eller senete/muskuløse minner i så måte, men jeg liker da mange slags menn. Sexappeal ligger ikke kun i bmi nei! :-)

Og hvorfor kremter du slik?

Satt noe i halsen? :-)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å følge tankene dine.

Er du av dem som synes jeg bare skal vise meg i joggebukser og joggesko fordi jeg ikke fortjener noe annet?

Skrevet

Vil du føle deg lekker av å eie en slik?

Jeg ville aldri kjøpe noe for å få andre til å se meg i 'et lekkert lys'. Men jeg tror noen svært unge mennesker kunne kjøpe katta i sekken hvis de trodde den var cool.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å følge tankene dine.

Er du av dem som synes jeg bare skal vise meg i joggebukser og joggesko fordi jeg ikke fortjener noe annet?

Er campingfolket i sine joggedresser mennesker som fortjener lite?

Skrevet

Er campingfolket i sine joggedresser mennesker som fortjener lite?

Noen synes nok det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...