Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er virkelig helt dust på kaniner, men nå har jeg en stakkar på verandaen. Hvor mye mat skal de egentlig ha?

Han er kresen, liker ikke så godt tørrfor for gnagere, liker ikke gulrøtter men spiser epler, løvetann og brødskiver.

Nå fryser vannet i flaska også, jeg har satt en skål med vann ut og er ganske lei av å sjekke mange ganger om dagen om det har frosset. Må han ha tilgang hele tida eller holder det at jeg sjekker morgen og kveld.

Sånn er det når ungene skal ha dyr, de havner hos mor :o( Det er forøvrig ikke minstemann som skulle ha, men dattera mi på 21 år. Han er nydelig altså, jeg orker ikke å kvitte meg med ham.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• keinstein

10

• annegunn

4

• sheba

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville nå tatt den inn i gangen.

Det kan jeg ikke for da kommer jeg ikke ut. Den har for stort bur. Og den stinker så jeg kan ikke ha den på rommet til minstemann. Stua og mitt soverom er også uaktuelt.

Og det er kaniner som kan stå ute, tror jeg? Løvehodekanin.

Skrevet

Det kan jeg ikke for da kommer jeg ikke ut. Den har for stort bur. Og den stinker så jeg kan ikke ha den på rommet til minstemann. Stua og mitt soverom er også uaktuelt.

Og det er kaniner som kan stå ute, tror jeg? Løvehodekanin.

hvorfor stinker den?

Skrevet

Vannflaska kan du isolere ved å tre en vott utenpå den, så den ikke fryser så fort. Fyll på lunkent vann. Alle kaniner kan være ute. Hvis ikke, så er problemet løst etter en stund.

Ellers så har jeg en god oppskrift på kaininragu.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Kanskje den er død?

LOL

;o)

Skrevet

hvorfor stinker den?

Fordi dattera mi har ikke tid å komme og vaske buret mer enn en dag i uka og jeg bare skuffer ut dritten :o)

Skrevet

http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Gnager&h=d&id=115

fant ikke noe særlig om løvehodekanin, men trodde en såpass liten kanin burde være innendørs om du ikke har varme til ham på verandaen.. men som sagt, jeg vet ikke mye om kaniner:)

Hun har fått den av faren til minstemann og han sier den kan stå ute. Den står ganske lunt med boks med høy inne i buret.

Og jeg har aldri hatt husdyr i hele mitt liv for jeg er så redd for at de ikke skal ha det bra.

Bortsett fra en haug med gullfisker da.

Skrevet

Vannflaska kan du isolere ved å tre en vott utenpå den, så den ikke fryser så fort. Fyll på lunkent vann. Alle kaniner kan være ute. Hvis ikke, så er problemet løst etter en stund.

Ellers så har jeg en god oppskrift på kaininragu.

Takk for forslaget, det skal jeg gjøre. Jeg hadde varmt vann i flaska i går kveld så.

Skrevet

Hun har fått den av faren til minstemann og han sier den kan stå ute. Den står ganske lunt med boks med høy inne i buret.

Og jeg har aldri hatt husdyr i hele mitt liv for jeg er så redd for at de ikke skal ha det bra.

Bortsett fra en haug med gullfisker da.

Da går det sikkert bra så lenge det ikke blir altfor kaldt.. da kan du jo løse det med en varmelampe..

Jeg skjønner godt du ikke har så veldig lyst til og ha den innendørs, det lukter ikke særlig godt fra burene nei:)

Skrevet

Da går det sikkert bra så lenge det ikke blir altfor kaldt.. da kan du jo løse det med en varmelampe..

Jeg skjønner godt du ikke har så veldig lyst til og ha den innendørs, det lukter ikke særlig godt fra burene nei:)

Jeg kan ikke legge noe særlig rundt buret heller, den eter opp alt den kommer over som striesekker, håndklær, bæreposer osv ;o)

Skrevet

Takk for forslaget, det skal jeg gjøre. Jeg hadde varmt vann i flaska i går kveld så.

De dør ikke av å mangle vann. I naturen er det ikke så mye vann å finne, dessuten inneholder maten mye vann. De gjør ikke så mye av å tygge frossen mat heller. I grunnen skjemmer vi bort husdyra. Det var ikke mye våre kaniner fikk av luksus, men de var friskere enn folk om de fikk klare seg sjøl.

Men kaniner til pryd og hygge har jeg aldri skjønt meg på. De skal spises.

Skrevet

Kanskje den er død?

Nei, jeg har akkurat vært ute og gitt den vann og mat. Den er skikkelig søt, ser ut som Trampe.

Skrevet

Jeg kan ikke legge noe særlig rundt buret heller, den eter opp alt den kommer over som striesekker, håndklær, bæreposer osv ;o)

hehe temmelig håpløse skapninger der ja:)

Blir det for kaldt får dere kjøpe en varmelampe på dyrebutikken.. eller eventuelt sende den til spania på chartertur;)

Skrevet

De dør ikke av å mangle vann. I naturen er det ikke så mye vann å finne, dessuten inneholder maten mye vann. De gjør ikke så mye av å tygge frossen mat heller. I grunnen skjemmer vi bort husdyra. Det var ikke mye våre kaniner fikk av luksus, men de var friskere enn folk om de fikk klare seg sjøl.

Men kaniner til pryd og hygge har jeg aldri skjønt meg på. De skal spises.

Denne er bare til pryd for den er skikkelig skvetten. Tror du den blir mer kosete hvis vi kastrerer ham.

Skrevet

hehe temmelig håpløse skapninger der ja:)

Blir det for kaldt får dere kjøpe en varmelampe på dyrebutikken.. eller eventuelt sende den til spania på chartertur;)

Dattera mi kan sende'n til Bergen ;o)

Skrevet

Jeg hadde kanin for noen år siden, og den var også kresen på tørrforet, spiste aldri pellets, og ikke tørkede gulrøtter etc, men den spiste det meste av salat(skal de bare ha litt av om gangen for ellers blir de dårlig i magen), gulrøtter, kålrot og kål(også viktig med litt av gangen), eple og løvetann var favoritten. Det viktigste er nok at den har tilgang på tørrfor(om den ikke spiser opp alt på en gang), får litt gulrot etc. en eller to ganger om dagen, og vann. Om vinteren pleide jeg å ha enten skål, eller tine vannet i flasken et par ganger om dagen. Faktisk ga vi henne snøballer av og til også, og det spiste hun av, men dette var på landet da, og ikke midt i Oslo :o) og hun var en stor utekanin, ikke en sånn liten skjør burkanin.. *savner kaninen sin*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...