Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Jeg vet noen kvinnemennesker som fryser hele tida. Ikke mer pels på dem.

Sikker? Merkelig...:o)

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• keinstein

10

• annegunn

4

• sheba

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

*puuuhh*

Det var det jeg hadde tenkt meg, ja. Det er vel da du får ledige plasser også, pga opprykk?

Ja.

Det kan hende det kommer noe tidligere også, vi har blant annet en som skal flytte. vil du at jeg skal sette deg opp med en tidligere dato?

Gjest Persille
Skrevet

Er i nærheten ja, men tror ikke vi har diskutert Steinerskolen som jeg kan huske... Men nå er det mye jeg ikke husker for tiden, da :-p

Høres ut som en gøy barnehage :-)

Jeg synes hvertfall det er gøy om ikke annet ;)

Barna trives godt de også - og så får de være med på å bestemme og bygge ting vi skal ha, og det er alltid populært!

Skrevet

Sikker? Merkelig...:o)

Kvinner kan ikke fordra hår på feil sted på seg.

Det burde være selvklebende slik at de kunne flytte det rundt.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

LOL

:o)

Angående frysing og økt hårvekst, så vet jeg at jeg har lest noe om det en gang.

En annen sak, er at anorexia-pasienter får økt hårvekst, pga liten fettprosent på kroppen. Men i de tilfellene er det visstnok hormonelle fotrandringer som gir økt hårvekst (økt produksjon av mannlig kjønnshormon). Disse pasientene fryser mer enn andre, grunnet at de har for lite beskyttende fettlag på kroppen, men det blir kanskje en annen sak?

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Det må jo være en fysiologisk mekanisme som setter i gang og gror pels på dyr pga kulda?

Ja, det er jo nettopp slik polarreven fikk sin tykke pels.

Søte dyr, forresten...

*Sukk*

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Det må jo være en fysiologisk mekanisme som setter i gang og gror pels på dyr pga kulda?

Sett en vanlig rev i miljøet til polarreven, og den vil ganske raskt bli mye tykkere i pelsen; sett på naturprogram. :o)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Vil du bli med på et forskningsprosjekt? Bo ute en vinter, og mål kroppsbehåringen før og etter?

;O)

Skrevet

Vil du bli med på et forskningsprosjekt? Bo ute en vinter, og mål kroppsbehåringen før og etter?

;O)

Takk for tilbudet.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk for tilbudet.

Greit! Nå ble jeg glad. Da har vi en avtale? :o)

Gleder meg!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk for tilbudet.

Visste du at menn faktisk har litt høyere kroppstemperatur, gjennomsnittlig, enn kvinner? Det er fordi vi da kan *stjele litt varme fra dere* når vi ligger tett sammen.

Genialt?

Skrevet

Greit! Nå ble jeg glad. Da har vi en avtale? :o)

Gleder meg!

Jeg skrev bare takk for tilbudet, ikke at jeg skulle være med.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Jeg skrev bare takk for tilbudet, ikke at jeg skulle være med.

Åååå, jeg tolket det litt_vel_ opptimistisk, jeg _visste_ det...

En annen gang, kanskje? Eller på sommers tid?

Skrevet

Visste du at menn faktisk har litt høyere kroppstemperatur, gjennomsnittlig, enn kvinner? Det er fordi vi da kan *stjele litt varme fra dere* når vi ligger tett sammen.

Genialt?

En kompis har normaltemp på 36,4. I tillegg til et tyvetall andre underlige og høyst ulike skavanker. Hvilepuls på 100-110 f eks.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

En kompis har normaltemp på 36,4. I tillegg til et tyvetall andre underlige og høyst ulike skavanker. Hvilepuls på 100-110 f eks.

LOL

Ikke min perfekte match, akkurat. Jeg ønsker meg en som kan varme meg...

Skrevet

Ja.

Det kan hende det kommer noe tidligere også, vi har blant annet en som skal flytte. vil du at jeg skal sette deg opp med en tidligere dato?

Vi vil helst ha plass fra 1. mai, ja - jeg har vel knapt nok tenkt på at det går an...

Hvordan er feriesystemet? Helt stengt i tre eller fire uker i juli?

Skrevet

Kaninragu:

En renset og flådd kanin, 2-3 ss margarin eller smør. 1 1/2 ts salt. 2-3 krm grovmalt svart pepper. 4-5 løk. 1 boks tomater, 400 g. 1/2 ts rosmarin. 1/2 ts oregano. Tomatpuré, tabasko. 2 ss hvetemel.

Men det passer ikke for kaniner med navn. Bare for dem uten navn og den vi har heter James. Men jeg vet ikke om jeg skal bytte navn til Trampe for han ligner :o)

Skrevet

Jeg skal ha kaniner i barnehagen til våren - så jeg har forhørt meg litt om dette :)

1) Utelivet: Den kan godt stå ute dersom den er vant til det, og har gjort det siden våren. Dersom den ble satt ut først nå - så må du ta den inn igjen! Da fryser den ihjel... Det holder at den har en passe stor boks med høy til å krype inn i, men du burde henge noe foran åpningen slik at det ikke stadig kommer kald luft inn. Har du mulighet til å sette ut en varmelampe til den så burde du det - så har du løst problemet med frossent vann og tiss som ikke tørker.

2) Renholdet: De sier at man skal rengjøre innhegningen en gang i uken, men et bur er mye mindre så jeg ser for meg at man burde gjøre det oftere, 2-3 ganger i uken.

3) Kos/kontakt: De er sosiale dyr, og burde få være sammen med noen. Ideelt sett bør de være to sammen, men når dere bare har én så må du snakke med den og kose med den - og stelle den så den ikke blir syk/møkkete/ekkel.

Og det var alt jeg visste :)

Han har stått ute siden han ble født bortsett fra noen uker i sommer så da overlever han i vært fall.

Men han er redd og vil ikke kose og det er dumt. Og han eter på alt så jeg tror ikke det er noe vits å henge noe foran åpningen.

Men takk for svar :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...