Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal man begynne å mate fuglene?

Vi pleier å gjøre det på vinteren, syns det er veldig koselig og pleier å ha et helt "arsenal" av fuglemat utenfor vinduet.

Her nå er det minus fire, men ikke så mye som et snøfnugg på marka. Finner fuglene mat selv fremdeles da, bør vi vente til snøen har lagt seg, eller hadde det vært fint å begynne å henge ut litt allerede nå?

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg: å mate fuglene er velødig koselig OM VINTEREN! Ser til stadighet folk som mater fuglene midt på sommeren, det er da helt unødvendig, fuglene finner jo mat selv, og brødrestene blir liggende til stor glede for rottene... Blir så irritert!

Når marken fryser, eller det kommer snø er det vanskelig for fuglene å finne mat, DA er det på tide å mate dem!

mvh

Skrevet

Fuglene finner jo mat selv hele vinteren om de må - det er bare å begynne å henge ut nå om du vil. :o)

Skrevet

Det gjør jo ikke noe å gjøre det lettere for dem å finne mat :) Så du kan mate de nå, synes jeg. Jeg setter mye ut brødskalker nå som det ikke snør, og henger ut "ekte" fuglemat etterhvert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har alle glemt fugleinfluensaen som snart kommer og tar oss i en grusom pandemi?

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg: å mate fuglene er velødig koselig OM VINTEREN! Ser til stadighet folk som mater fuglene midt på sommeren, det er da helt unødvendig, fuglene finner jo mat selv, og brødrestene blir liggende til stor glede for rottene... Blir så irritert!

Når marken fryser, eller det kommer snø er det vanskelig for fuglene å finne mat, DA er det på tide å mate dem!

mvh

Begynte å mate dem i går. Når kuldegrader pluss snø gjør det vanskelig for fuglene, begynner jeg. Et materør med frø, en spiralaktig greie jeg kan putte meiseballene inni (hvis jeg henegr dem opp i trærne, tar skjærene den med ett eneste hugg med nebbet).

MEN jeg vet om fugleinfluensaen, og jeg har alltid syntes det har vært litt ekkelt med andre infeksjoner man kan få av usynlig fugledritt der jeg skrur av og på lokk og holder på - så fra i mars i fjor, har jeg brukt engangshansker. Kjøpte en diger eske, kommer til å vare for meg i tjue år.

Så: snill mot fuglene men forsiktig, that's me.

:)

Skrevet

De ekle fuglene overlever alt. Jeg skjønner ikke at folk mater dem, det er altfor mange av dem og maten tiltrekker seg rotter og dritt.

At man tar med unger og mater ender er noe annet, det gjør man noen få ganger i året og helst når elva har frosset igjen. Men man får passe på at duene ikke spiser maten. Gud, hvor de er ekle og sprer duelus og salmonella.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...