cizz Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Når skal man begynne å mate fuglene? Vi pleier å gjøre det på vinteren, syns det er veldig koselig og pleier å ha et helt "arsenal" av fuglemat utenfor vinduet. Her nå er det minus fire, men ikke så mye som et snøfnugg på marka. Finner fuglene mat selv fremdeles da, bør vi vente til snøen har lagt seg, eller hadde det vært fint å begynne å henge ut litt allerede nå? 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg: å mate fuglene er velødig koselig OM VINTEREN! Ser til stadighet folk som mater fuglene midt på sommeren, det er da helt unødvendig, fuglene finner jo mat selv, og brødrestene blir liggende til stor glede for rottene... Blir så irritert! Når marken fryser, eller det kommer snø er det vanskelig for fuglene å finne mat, DA er det på tide å mate dem! mvh 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Fuglene finner jo mat selv hele vinteren om de må - det er bare å begynne å henge ut nå om du vil. ) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Det gjør jo ikke noe å gjøre det lettere for dem å finne mat Så du kan mate de nå, synes jeg. Jeg setter mye ut brødskalker nå som det ikke snør, og henger ut "ekte" fuglemat etterhvert. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Vi mater fuglene hele året rundt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Har alle glemt fugleinfluensaen som snart kommer og tar oss i en grusom pandemi? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg: å mate fuglene er velødig koselig OM VINTEREN! Ser til stadighet folk som mater fuglene midt på sommeren, det er da helt unødvendig, fuglene finner jo mat selv, og brødrestene blir liggende til stor glede for rottene... Blir så irritert! Når marken fryser, eller det kommer snø er det vanskelig for fuglene å finne mat, DA er det på tide å mate dem! mvh Begynte å mate dem i går. Når kuldegrader pluss snø gjør det vanskelig for fuglene, begynner jeg. Et materør med frø, en spiralaktig greie jeg kan putte meiseballene inni (hvis jeg henegr dem opp i trærne, tar skjærene den med ett eneste hugg med nebbet). MEN jeg vet om fugleinfluensaen, og jeg har alltid syntes det har vært litt ekkelt med andre infeksjoner man kan få av usynlig fugledritt der jeg skrur av og på lokk og holder på - så fra i mars i fjor, har jeg brukt engangshansker. Kjøpte en diger eske, kommer til å vare for meg i tjue år. Så: snill mot fuglene men forsiktig, that's me. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 De ekle fuglene overlever alt. Jeg skjønner ikke at folk mater dem, det er altfor mange av dem og maten tiltrekker seg rotter og dritt. At man tar med unger og mater ender er noe annet, det gjør man noen få ganger i året og helst når elva har frosset igjen. Men man får passe på at duene ikke spiser maten. Gud, hvor de er ekle og sprer duelus og salmonella. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.