Gå til innhold

Kjøpte helsekost-piller for 1800,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kom gubben hjem og hadde testet at han ikke hadde nok antioksidanter. Derfor hadde han kjøpt piller for 1800,- (3 mnd. forbruk.) Ser at det er omega 3 + to forskjellige med vitaminer/mineraler.

Ble skikkelig irritert jeg....

Skrevet

*Hehe* Og mannfolk sier at vi er lettlurte?!

Nemlig. Men her i huset er det definitivt han som er lettlurt.

Og jeg som tenkte svært nøye gjennom hvilken vaskemaskin jeg skulle kjøpe. Skulle jeg ta en til 5000 eller skulle jeg koste på meg en til 7000,-. Og det for en vaskemaskin jeg sikkert kommer til å ha i maaaange år, og som hele familien har glede av.

Jammen bra at det er jeg som gjør nesten alle innkjøp her i huset. Ellers hadde det blitt magre dager....

Skrevet

Fått på sms:

Et eldre ektepar døde og kom til himmelen. De fikk en guidet tur gjennom paradiset av st.peter som sa: -her har dere egen strandtomt med svømmebasseng, tennis og golfbane. Er det noe mer dere ønsker, er det bare å ringe. Da så kjerringa sinna på ektemannen og sa : -her kunne vi vært for ti år sidenom du ikke hadde mast om all den forbanna helsekosten!

Det han har kjøpt er sikkert bra, feilen her ligger i at han ikke diskuterte det med deg mener jeg..Det er jo snakk om endel penger. Jeg tror nok butikken tar tilbake hvis han går med det i dag. Antioksydanter finner han i frukt og grønnsaker frem til dere har bedre råd. Kjøp maskin først...

Skrevet

Fått på sms:

Et eldre ektepar døde og kom til himmelen. De fikk en guidet tur gjennom paradiset av st.peter som sa: -her har dere egen strandtomt med svømmebasseng, tennis og golfbane. Er det noe mer dere ønsker, er det bare å ringe. Da så kjerringa sinna på ektemannen og sa : -her kunne vi vært for ti år sidenom du ikke hadde mast om all den forbanna helsekosten!

Det han har kjøpt er sikkert bra, feilen her ligger i at han ikke diskuterte det med deg mener jeg..Det er jo snakk om endel penger. Jeg tror nok butikken tar tilbake hvis han går med det i dag. Antioksydanter finner han i frukt og grønnsaker frem til dere har bedre råd. Kjøp maskin først...

Det var ikke via en butikk, men en person som tok en slik test da han var til akupunktur.

De hadde da sakt at man trengte slike tabletter ettersom man ikke klarte å spise nok grønnsaker til å dekke kroppens behov. Kroppen trenger vel ikke 10 kilo grønnsaker hver dag.

Vi spiser KJEMPEMYE grønnsaker. Det hører til unntaket at vi bare har EN type grønnsaker til middag. Og det er også store mengder i forhold til hva andre spiser. (Selvsagt i tillegg til variert kost)

I tilleg er han aldri syk, så det kan ikke akkurat være så dårlig stelt med han.

Slike multivitaminer kan man også få mye billigere andre steder (med anerkjente merker). Tåpelig å betale 1800,- om man kan få det samme for 500,-.

Skrevet

Fått på sms:

Men det var en artig historie da:-)

Skrevet

Det var ikke via en butikk, men en person som tok en slik test da han var til akupunktur.

De hadde da sakt at man trengte slike tabletter ettersom man ikke klarte å spise nok grønnsaker til å dekke kroppens behov. Kroppen trenger vel ikke 10 kilo grønnsaker hver dag.

Vi spiser KJEMPEMYE grønnsaker. Det hører til unntaket at vi bare har EN type grønnsaker til middag. Og det er også store mengder i forhold til hva andre spiser. (Selvsagt i tillegg til variert kost)

I tilleg er han aldri syk, så det kan ikke akkurat være så dårlig stelt med han.

Slike multivitaminer kan man også få mye billigere andre steder (med anerkjente merker). Tåpelig å betale 1800,- om man kan få det samme for 500,-.

Hvis han har betalt mere enn det koster i helsekost eller vanlig butikk, så ville jeg i allefall levert tilbake. Det er da måte på hva de har lov til å gjøre? Men de 1800,- var ikke med betaling for timen også da?

Skrevet

Hva slags merker har han kjøpt og hva slags vitaminer og mineraler.

Det er veldig stor forskjell på merkene innen vitaminer og mineraler.

MAn kan kjøpe noe i dagligvaren som koster 0,50 pr. tablett, og som ikke tas opp i kroppen i det hele tatt. Dette fordi det er syntetiske vitaminer og fordi de er presset så hardt sammen at den ikke blir løst opp før den kommer ut igjen.

Eller du kan kjøpe en kapsel på helsekost for 1,00 pr kapsel som er veldig biotilgjengelig (lettoppdagelig i kroppen) og som løser seg lett opp i magen slik at virkestoffene blir tatt opp.

Hva velger du da?

fei1365380229
Skrevet

Ingen tvil om at mannen din har blitt lurt her altså. Man må ikke spise 10 kg grønnsaker for å få i seg nok vitaminer og mineraler og antioksidanter.

Da er det bedre å kjøpe tomater, tomatjuice eller plukke blåbær f.eks. Kroppen utnytter også vitaminer og mineraler bedre fra mat enn piller.

Trenger han Omega 3 kan han spise fet fisk eller ta en teskje tran.

Skrevet

Det er rart at vi skal være sånn konstruert fra naturens side at vi ikke klarer å få i oss nok vitaminer osv. gjennom et allsidig kosthold...

Hva gjorde folk for en par-tre-fire generasjoner siden da man kun hadde mat, ikke allverdens piller...?

Skrevet

MAn kan kjøpe noe i dagligvaren som koster 0,50 pr. tablett, og som ikke tas opp i kroppen i det hele tatt. Dette fordi det er syntetiske vitaminer og fordi de er presset så hardt sammen at den ikke blir løst opp før den kommer ut igjen.

Eller du kan kjøpe en kapsel på helsekost for 1,00 pr kapsel som er veldig biotilgjengelig (lettoppdagelig i kroppen) og som løser seg lett opp i magen slik at virkestoffene blir tatt opp.

Hva velger du da?

Oss vanlige dødelige aner ikke forskjelllen så jeg ville droppa begge jeg..

Skrevet

Hvis han har betalt mere enn det koster i helsekost eller vanlig butikk, så ville jeg i allefall levert tilbake. Det er da måte på hva de har lov til å gjøre? Men de 1800,- var ikke med betaling for timen også da?

Tror han fikk med denne testen også for 1800,-. Dvs. fingeren inn i et apparat. Dersom han etter 3 mnd. ikke var "friskere" så skulle han få pengene tilbake.

Så ikke betaling for akupunktur.

Skrevet

Hva velger du da?

Det var et merke som var helt ukjent for meg. (Og jeg har vært i helsekostforretninger, så jeg kjenner til en del merker)

Skrevet

Ingen tvil om at mannen din har blitt lurt her altså. Man må ikke spise 10 kg grønnsaker for å få i seg nok vitaminer og mineraler og antioksidanter.

Da er det bedre å kjøpe tomater, tomatjuice eller plukke blåbær f.eks. Kroppen utnytter også vitaminer og mineraler bedre fra mat enn piller.

Trenger han Omega 3 kan han spise fet fisk eller ta en teskje tran.

Jeg tror også at et alsidig kossthold med mye grønnsaker dekker vårt behov.

Han hadde fått en brosjyre av hvor mye kroppen vår trengte, og at man selvsakt ikke klarte å spise så mye.

Jeg blir jo litt oppgitt jeg da....

Skrevet

Det er rart at vi skal være sånn konstruert fra naturens side at vi ikke klarer å få i oss nok vitaminer osv. gjennom et allsidig kosthold...

Hva gjorde folk for en par-tre-fire generasjoner siden da man kun hadde mat, ikke allverdens piller...?

Jeg prøvde å si noe slikt jeg også, men det fungerte dårlig.

Men det kan jo også hende at han i ettertid føler seg lurt, men at det er vanskelig å innrømme.

Skrevet

Tror han fikk med denne testen også for 1800,-. Dvs. fingeren inn i et apparat. Dersom han etter 3 mnd. ikke var "friskere" så skulle han få pengene tilbake.

Så ikke betaling for akupunktur.

Jaja, han lærte nok noe av dette. Blir det maskin på deg?

Skrevet

Ai, det var mange penger for noen piller! Hadde nok blitt gretten jeg og!

Skrevet

Oss vanlige dødelige aner ikke forskjelllen så jeg ville droppa begge jeg..

Kuuult - jeg er udødelig!!!

Skrevet

Det var et merke som var helt ukjent for meg. (Og jeg har vært i helsekostforretninger, så jeg kjenner til en del merker)

Kanskje jeg har hørt om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...