Gå til innhold

Rart gitt det der med jula....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn hørte jeg voksne snakke om hvor irriterende det var at butikkene kom med juleutstillinger og slikt allerede i midten av november - "kunne man ikke vente til desember" var omkvedet.

Nå har vi vært gjennom en drøy måned på dol hvor man beklager seg over juleutstillinger samt ørten tråder om julekalendere, julefeiring osv. "Kan man ikke i det minste vente til november?" sies det ofte.

Og dermed har vi flyttet grensene for når det er aksepateblt å begynne å snakke om jula.

Irritasjon over julesnakk i september og oktober gjør at vi nå synes at det er helt på sin plass å ha tråd etter tråd om jul selv om det bare er 3. november...;-)

Skrevet

Enig.

Det skjer hvert år. Noen lager en "huff, det er jul i butikkene"-tråd, og straks dukker det opp etpar tråder om pakkekalendre og NRKs BarneTV-kalender. For ikke å snakke om alle gavetrådene.

En annen interessant ting er at handelsstanden trenger å ha en bestemt begivenhet rett rundt hjørnet hele tiden. Jeg tror dette er medvirkende til at Halloween blir såpass tydelig i butikkene - det er ingenting annet spesielt i oktober.

F.eks. tror jeg ikke farsdagen hadde blitt plassert i november idag. Den gangen fylte den litt "dødtid" før julehandelen, nå roter den seg (nesten) inn i jula.

I USA har de farsdag i juni, så overtar "graduation", så er det sommerferie, Halloween, Thanksgiving (som mest dreier seg om mat) og jul.

Skrevet

Enig.

Det skjer hvert år. Noen lager en "huff, det er jul i butikkene"-tråd, og straks dukker det opp etpar tråder om pakkekalendre og NRKs BarneTV-kalender. For ikke å snakke om alle gavetrådene.

En annen interessant ting er at handelsstanden trenger å ha en bestemt begivenhet rett rundt hjørnet hele tiden. Jeg tror dette er medvirkende til at Halloween blir såpass tydelig i butikkene - det er ingenting annet spesielt i oktober.

F.eks. tror jeg ikke farsdagen hadde blitt plassert i november idag. Den gangen fylte den litt "dødtid" før julehandelen, nå roter den seg (nesten) inn i jula.

I USA har de farsdag i juni, så overtar "graduation", så er det sommerferie, Halloween, Thanksgiving (som mest dreier seg om mat) og jul.

He he.

Det fine med Thansgivings i USAer at det betyr at butikkene ikke har juleutstillinger etc før etter det (som regel).

Skrevet

*Føler seg skyldig*

Trenger du ikke være! :-) det er bare tilfeldigheter at jeg ikke la inn tråden i går, for tanken slo meg da...;-)

Skrevet

Trenger du ikke være! :-) det er bare tilfeldigheter at jeg ikke la inn tråden i går, for tanken slo meg da...;-)

Hadde da juletråd på foreldre og barn tidligere i uka jeg...

Skrevet

Hadde da juletråd på foreldre og barn tidligere i uka jeg...

*he he*

hare1365380455
Skrevet

Morsan, vent nå med juletankene dine...;)

Skrevet

Morsan, vent nå med juletankene dine...;)

;-)

Som jeg skrev i plastjuletretråden så lader jeg opp til en heftig førjulsstri for oss som er med i "Fuck for forrest"! ;-)

Skrevet

Hehe, jeg tror folk koser seg litt over å beklage seg over sånt, jeg.

Jeg lurer litt på om ikke Steinar Lem og "gi oss jula tilbake" egentlig er en iscenesatt reklamekampanje av Nidar..;o))

Jeg rekker jo ikke engang oppdage marsipanen i butikkene før det er oppstuss om det i media.

Skrevet

Jeg er den som irriterer meg mest over juletråder. Likevel har jeg vært en av de, som av en eller annen merkelig grunn, har snakket mye om dette i det siste.

Yes, but I said butter.. osv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...