Gå til innhold

Flykræsj - haster litt.

Anbefalte innlegg

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Hvor farlig kan det egentlig være å spise en boks med makrell i tomat som har best før dato august 04? Må jeg finne noe annet pålegg til min bittelitt sene frokost?

Skrevet

Jeg hadde IKKE spist den! Selv om det er hermetikk...

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Jeg hadde IKKE spist den! Selv om det er hermetikk...

Crap. Ok. Jeg stoler på deg. :-)

Jeg er egentlig veldig skeptisk til mat som har gått ut på dato, men jeg hadde så innmari lyst på...

Skrevet

huff, trodde et fly hadde styrtet jeg... pålegg ja, det haster jo :)

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Jeg hadde ikke spist den.

Ok, det er vel det lureste. Flykræsjen er nå kastet, og ført opp på handlelisten som helt nødvendig innkjøp.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

huff, trodde et fly hadde styrtet jeg... pålegg ja, det haster jo :)

Hehe...jeg var sulten. Litt uheldig tittel kanskje, men den fikk i alle fall oppmerksomhet. Og jeg fikk kjapt svar.

Skrevet

Hehe...jeg var sulten. Litt uheldig tittel kanskje, men den fikk i alle fall oppmerksomhet. Og jeg fikk kjapt svar.

Ja det gjorde du :) Skriv likegodt opp 5stk makrell i tomat.

Skrevet

Crap. Ok. Jeg stoler på deg. :-)

Jeg er egentlig veldig skeptisk til mat som har gått ut på dato, men jeg hadde så innmari lyst på...

Lær dere dette først som sist: HERMETIKK går aldri ut på dato -men kan tape seg i smak.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

hermetikk er helt ufarlig om ikke boksen buler.

Betyr det at jeg kan fiske den opp fra søpla igjen?

Skrevet

Betyr det at jeg kan fiske den opp fra søpla igjen?

Men ikke skyld på meg om du dør da ;)

Skrevet

Lær dere dette først som sist: HERMETIKK går aldri ut på dato -men kan tape seg i smak.

Spiller ingen rolle. Fisk som har stått i årevis spiser jeg ikke. Åkkesom.

Gjest Flystripa
Skrevet

*æsj* Du bor vel ikke _så_ langt unna butikken?

Skrevet

Aluminiumboks holder noen år til over dato. Stikk nesa nedi, lukter det tran så smaker det ikke godt bare. Fettet i makrellen blir harskt, litt mer for hvert år, men ikke farlig.

Skrevet

Dette er faktisk godt:

Kok poteter mens du legger en åpnet boks med flykræsj oppå lokket til varming. Hell tomatsaus og fisk over når potetene er ferdig.

Makrellen smaker mye bedre varm.

En smårett.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Dette er faktisk godt:

Kok poteter mens du legger en åpnet boks med flykræsj oppå lokket til varming. Hell tomatsaus og fisk over når potetene er ferdig.

Makrellen smaker mye bedre varm.

En smårett.

Seriøst? Det hørtes noe snodig ut, men jeg kan alltids prøve det neste gang jeg finner en gammel boks med flykræsj.

Skrevet

Seriøst? Det hørtes noe snodig ut, men jeg kan alltids prøve det neste gang jeg finner en gammel boks med flykræsj.

Det er bare kokt fisk med tomatsaus. Men vi låser fast synet på mat i spor som vi ikke vil forlate. Makrell i tomat skal være på brød, kaldt, basta.

F eks tomater og agurk har ikke noe i et kjøleskap å gjøre, men likevel skal de være kalde. Kokt egg smaker mye bedre med romstemperatur, og holder seg lenge uten kjøling med skallet på. Men alt skal i kjøleskapet.

Kald mat smaker ikke like godt som varm.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Det er bare kokt fisk med tomatsaus. Men vi låser fast synet på mat i spor som vi ikke vil forlate. Makrell i tomat skal være på brød, kaldt, basta.

F eks tomater og agurk har ikke noe i et kjøleskap å gjøre, men likevel skal de være kalde. Kokt egg smaker mye bedre med romstemperatur, og holder seg lenge uten kjøling med skallet på. Men alt skal i kjøleskapet.

Kald mat smaker ikke like godt som varm.

"Kald mat smaker ikke like godt som varm."

Akkurat det er jeg ikke helt enig i. Skjønner hva du mener, men det er masse som er bedre kaldt enn varmt. Greit nok at vi spiser ut i fra vane, men jeg merker at jeg heller vil spise ting jeg liker fra før av enn å venne smaksløkene mine til nye variasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...