Gå til innhold

Jeg er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe innigranskauen forkjøla.

Jeg har funnet smittekilden: en kg med spejderhagl i en krukke som noen har satt fra seg til offentlig avbenyttelse. Folk kom langveis fra, stakk labben oppi og krafset med fingra. Fingre fulle av tysk sot, snørr og andre infiserte kroppsvæsker, som så smittet de andre med dette nådeløse virus.

Snart er alle nede for telling inkl meg. Noen står på enda, men nyser....

Andre er verre stilt, øya ser ut som kulehull i skallen på dem, Rudolf-nese, stemmen lyder som noe mellom en brekende geit og 7. far i huset.

Huet mitt i dag og i natt kjennes som en skraglete T-banevogn eller bergogdalbane i rasende fart gjennom tunneller, med passering av stasjoner og lys. I morges var stemmen fullstendig vekk! IIIK.

Jeg har ikke vært forkjøla på mange år.

Nope! Det er ikke influensa.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Stakkars deg! Hold deg god og varm, og kos deg med solbærtoddy. Godbedring!

*Koseklem*

:o)

Skrevet

Neimen stakkars du, feber også da? Husk ullsokker på labbene. Ja det er noe forbasket dritt å få :(

Skrevet

Stakkars deg! Hold deg god og varm, og kos deg med solbærtoddy. Godbedring!

*Koseklem*

Takk. Jeg har fått igjen stemmen, men broren min kjente meg ikke igjen på tlf (har du vært på fylla nå).

Skrevet

Neimen stakkars du, feber også da? Husk ullsokker på labbene. Ja det er noe forbasket dritt å få :(

Jeg må bruke steketermometer.

Skrevet

Jeg må bruke steketermometer.

haha, nå så jeg deg innpakket i stekepose med termometer å greier ",)

Huffda. Du får ta deg en ibux om du er frossen heller :)

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Takk. Jeg har fått igjen stemmen, men broren min kjente meg ikke igjen på tlf (har du vært på fylla nå).

Greit nok at ikke broren din kjente deg igjen, men MAMMA kjente ikke igjen meg. Min egen mor! Da er det ille.

Men god bedring til deg. Jeg later som om jeg er frisk, men nesen min har bestemt seg for å jobbe mot meg. Noen ganger skulle jeg faktisk ønske den var oppned.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Honning er forresten veldig bra mot inf. i hals. Viktig å ta den bar. (Bakteriedrepende)

Men du har sikkert dine egne kjerringråd som hjelper.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Noen evnte ibux her, men febernedsettende bare forlenger sykdommen, da nettopp feberen gjør deg frisk. Febernedsettende kun ved svært høy feber.

Gjest Flystripa
Skrevet

God bedring! Jeg har hatt feber i et par dager nå, svetta meg gjennombløt om natta, det er forbaska slitsomt når formen ikke er bra, og i tillegg er hjemme alene med 3 unger... Den ene ungen er også feberklein (jaja, han er i hvertfall roligere enn han vanligvis er...).

Skrevet

Honning er forresten veldig bra mot inf. i hals. Viktig å ta den bar. (Bakteriedrepende)

Men du har sikkert dine egne kjerringråd som hjelper.

Ingen bakterier enda, bare virus.

Skrevet

dakkkar... Skal du ha en kopp sjokolade og et fantomet?

Takk gjerne.

Det eneste som hjelper er tålmodighet, omsorg og avledning.

Sutring har ingen kjent effekt.

Skrevet

Takk gjerne.

kakao og fantomet pleier å hjelpe mannen min i alle fall. Og jeg vet andre metoder å avlede han også - men de er forbeholdt han ;-)

Skrevet

Takk gjerne.

Jeg tror ikke du er så veldig syk. Ta deg sammen, mann!

Skrevet

kakao og fantomet pleier å hjelpe mannen min i alle fall. Og jeg vet andre metoder å avlede han også - men de er forbeholdt han ;-)

Psykosomatiske greier. Jeg sjøl kan glemme at jeg er forkjøla, i hvert fall når symptomene er gått litt tilbake.

Sex er bra både for forkjølelse og fyllesjuke.

Skrevet

Stakar deg! Det er ikke noe morsomt å være forkjølet.

Lag god solbærtoddy (gjerne med litt vin eller whiskey i). Ha en flaske med vann tilgjengelig. Noe du orker å spise. Og så pakker du deg under dyne og ser til å bli frisk igjen.

God bedring og god klem fra meg

Skrevet

Jeg tror ikke du er så veldig syk. Ta deg sammen, mann!

Det går fort over på meg. Immunforsvaret er sterkt i familien ser det ut som.

Som regel er jeg/vi oppe på halve tida av andre.

Skrevet

God bedring! Jeg har hatt feber i et par dager nå, svetta meg gjennombløt om natta, det er forbaska slitsomt når formen ikke er bra, og i tillegg er hjemme alene med 3 unger... Den ene ungen er også feberklein (jaja, han er i hvertfall roligere enn han vanligvis er...).

Det er absolutt det verste med å ha barn. Når man selv er syk og ingen andre kan passe dem. Sukk...

Du får en god-bedring-klem fra meg du også!

Skrevet

Stakar deg! Det er ikke noe morsomt å være forkjølet.

Lag god solbærtoddy (gjerne med litt vin eller whiskey i). Ha en flaske med vann tilgjengelig. Noe du orker å spise. Og så pakker du deg under dyne og ser til å bli frisk igjen.

God bedring og god klem fra meg

Takk. Men hvorfor går andre og i ukevis når jeg bare er syk 2-3 dager?

Ligger rett ut i kort tid, og er oppe igjen mens andre går og småhangler i ukevis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...