Gå til innhold

Jeg er syk

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er absolutt det verste med å ha barn. Når man selv er syk og ingen andre kan passe dem. Sukk...

Du får en god-bedring-klem fra meg du også!

Takk! Paracet til frokost i dag og i går... Jaja, det går nok over, får håpe at det ikke blir langvarig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Ingen bakterier enda, bare virus.

Huff, da. *Jage slemme virus bort fra Keinstein*

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk. Men hvorfor går andre og i ukevis når jeg bare er syk 2-3 dager?

Ligger rett ut i kort tid, og er oppe igjen mens andre går og småhangler i ukevis.

Blir du frisk så fort? Da har du sikkert et usedvanlig bra immunforsvar.

:o)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Psykosomatiske greier. Jeg sjøl kan glemme at jeg er forkjøla, i hvert fall når symptomene er gått litt tilbake.

Sex er bra både for forkjølelse og fyllesjuke.

Ok...Jeg er også litt forkjølt...

:o)

Skrevet

God bedring! Jeg har hatt feber i et par dager nå, svetta meg gjennombløt om natta, det er forbaska slitsomt når formen ikke er bra, og i tillegg er hjemme alene med 3 unger... Den ene ungen er også feberklein (jaja, han er i hvertfall roligere enn han vanligvis er...).

God bedring til deg også!

Skrevet

Ta deg en cognac, det gjør i hvert fall godt for sjela. Og glem ikke nesedråper :o)

God bedring.

Skrevet

God bedring! Jeg har hatt feber i et par dager nå, svetta meg gjennombløt om natta, det er forbaska slitsomt når formen ikke er bra, og i tillegg er hjemme alene med 3 unger... Den ene ungen er også feberklein (jaja, han er i hvertfall roligere enn han vanligvis er...).

Ja, det er skikkelig kjipt å ha ansvar for ungene alene når man har feber og er i dårlig form og har mest lyst å sove.

Du får gi dem makrell i tomat til middag :o)

Skrevet

Ta deg en cognac, det gjør i hvert fall godt for sjela. Og glem ikke nesedråper :o)

God bedring.

Av alt som ikke virker, er konjakk det som smaker best.

Sier Dr. Omsorg

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, det er skikkelig kjipt å ha ansvar for ungene alene når man har feber og er i dårlig form og har mest lyst å sove.

Du får gi dem makrell i tomat til middag :o)

Det går bra om dager, men jeg får det på kveldene og om natta. Svetter som en gris :(

Ungene fikk kyllingvinger i dag, så de var storfornøyde :o)

Skrevet

Takk. Men hvorfor går andre og i ukevis når jeg bare er syk 2-3 dager?

Ligger rett ut i kort tid, og er oppe igjen mens andre går og småhangler i ukevis.

Fordi du er så snill?

Neida, det er kanskje fordi du har et godt immunforsvar?

Skrevet

Takk! Paracet til frokost i dag og i går... Jaja, det går nok over, får håpe at det ikke blir langvarig.

Du får bare slappe av som best det går. Det er den beste medisinen.

Skrevet

Fordi du er så snill?

Neida, det er kanskje fordi du har et godt immunforsvar?

Nå er feber borte, og jeg er oppe igjen. De andre ligger lyserøde, gisper og svetter enda de ble syke før meg. Syter gjør de også, som ekte mannfolk. Jeg ringer mamman deres. Merkelig nok så sier de at de ikke kan svare meg ja eller nei på enkle spørsmål fordi de er syke? Pyser.

Men -jeg- har fått en hoste som høres ut som jeg er døden nær.

Skrevet

Du får bare slappe av som best det går. Det er den beste medisinen.

På meg virker det oms det ikke spiller noen rolle hva forkjøla gjør, bare de ikke anstrenger seg mye, blir for kalde eller får for lite væske. Men likevel blir de friske til slutt uten noen forholdsregler. Det tar bare litt lenger tid, ikke så mye lenger tid heller.

Men selvsagt kan f eks en komplikasjon forekomme, som lungebetennelse eller annen infeksjon. Andre mikroorganismer griper sjansen når immunsystemet er opptatt eller kneler, så respekt skal vi ha for en kraftig forkjølelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...