Gå til innhold

Å pysje - et nytt norsk verb :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å pysje. Dager jeg slipper å gjøre noe som helst. Det er egentlig ikke sant, for det er kjempemye jeg burde gjort. Likevel orker jeg ikke, siden jeg absolutt ikke må (eller kanskje jeg må men..)

Hvorfor gjøre i dag det man kanskje gidder å gjøre i morgen? Hihi..

Akkurat nå sitter jeg iført en svært slaskete flannellpysj. Det var i allefall flannell før, nå er det mer lefse-fasong. Det er så deilig altså. Har satt håret i en topp på hodet og ansiktet er rent og usminket. I allefall usminket. Tror det er noe sjokoladesaus jeg har griset på kinnet. Jaja.. hva gjør vel det? Skal dusje etterpå altså, er bare så deilig å sitte her i godstolen med Labbe (bærbare PC'n) på fanget og se på husmor-TV :-)

Tenk om arbeidskollegaer eller andre som er vant til å se meg skikkelig oppstaset hadde sett meg nå, de hadde fått hakeslep.

Det er nok ikke sunt å ha fri mange dager på rad, men det er veeeeeldig deilig.

Nå skal jeg ta meg et stort glass Bailey's, fotbad og se på ulike hjernedøde programmer. Etterpå skal jeg lage middag til de her, da blir de glade sikkert. Burde kanskje dusje først, og sette på meg ansiktet :-)

Skrevet

Sitter i komfortable klær jeg også, om enn ikke pysj. Og ser på delfiner på Animal Planet. Som jeg skulle ønske jeg kunne få muligheten til å svømme med delfiner en gang... Helst i naturen da, og ikke i fangenskap, men uansett, det hadde vært en "dream come through" :-)

Skrevet

Sitter i komfortable klær jeg også, om enn ikke pysj. Og ser på delfiner på Animal Planet. Som jeg skulle ønske jeg kunne få muligheten til å svømme med delfiner en gang... Helst i naturen da, og ikke i fangenskap, men uansett, det hadde vært en "dream come through" :-)

Du kan jo svømme med delfiner i Hellas - som lever fritt. Hva med Kalypso?

Skrevet

Hehe, hos oss er dette verbet også i bruk. Ved leggetid sier vi at det er på tide å pysje barna. :o)

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Pysjing er fantastisk. Jeg er _litt_ syk og føler vel egentlig at jeg har lov til å bare loffe rundt i pysj og morgenkåpe i dag.

God pysjing videre.

Skrevet

Du kan jo svømme med delfiner i Hellas - som lever fritt. Hva med Kalypso?

Jeg vet at man kan være heldig og treffe på delfiner i det fri i Hellas, men jeg har aldri sett noen.

Men hva med Kalypso? Burde det si meg noe?

Skrevet

dream come through" :-)

En hva?! "A dream come true" kanskje...? Hah! Tok deg!

Gjest Elextra
Skrevet

Høres herlig ut! Kan ikke huske sist jeg hadde slik "bevisstløs" tid. Det må nok ha vært en gang før jeg fikk barn... for 5 år siden. Nå bevilger jeg meg bare øyeblikk på dol :-).

Skrevet

dream come through" :-)

En hva?! "A dream come true" kanskje...? Hah! Tok deg!

Hihi, du gjorde visst det... Og så jeg som fikk skryt her for engelsken min i går... Jaja :-)

Skrevet

Sukk, jeg husker slike dager. Det var før barn...

Skrevet

Du skulle sett tiåringen min du, da jeg fortalte henne at i Mexico går det an å svømme sammen med delfiner. Riktignok i fangenskap, men allikevel.

Skrevet

*titter på meg selv*

Velourbukse full av kattehår, duger det? Jeg sover uten pysj, nemlig. Har en flanellspysj liggende i skapet også, som kun brukes til - ja - å pysje :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe, hos oss er dette verbet også i bruk. Ved leggetid sier vi at det er på tide å pysje barna. :o)

Faren min pleide alltid å si "pysj-opp!" når vi barna skulle gå på badet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...