Gå til innhold

Tåler ikke kvinner kritikk og konflikter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå igjen har jeg opplevet at enkle kontrolltiltak og korrigeringer oppfattes helt ulikt av kvinner og menn.

Er kvinner besatt av tanken på at hele verden hater dem om de får kritikk - og når noen vurderer det de gjør?

Eksempel: flere tilbud skal utarbeides. En person utarbeider tilbudet og en annen kontrollerer at alle tall og angivelser er riktige. Når det oppdages feil, så trekker mennene på skuldrene og retter feilen. Kvinnene hisser seg opp - serverer lange tirader og ser ut som de er på vei til doen for å grine.

Når to menn er uenige, så oppfatter kvinnene det som "ubehagelig krangling" mye fortere enn menn.

Damer: det er forferdelig slitsomt. de blir bedre når de blir eldre.

For ordens skyld: alle er ikke sånn. Det fins unntak.

Gjest mandolina
Skrevet

Kvinner gjør da ikke feil! At det går an å si noe sådan noe!!!!!!!!!!

Skrevet

Kvinner gjør da ikke feil! At det går an å si noe sådan noe!!!!!!!!!!

Det er noe i deres natur.

Skrevet

Det finnes da jaggu nok av dem hos det motsatte kjønn også. Har nettopp kommet meg ut i arbeidslivet igjen etter noen års fravær, og det er noe av det jeg har bitt meg merke i, hvor mange hårsåre folk det finnes rundt forbi og hvor mange "branner" som må slukkes. Dette er på mellomledernivåsjiktet, eller ledere i SMB-markedet. Og for ordens skyld: jeg ser dette fra sidelinja og er ikke hverken deltager eller opphav til disse situasjonene, så at det er et kvinnfolk som mangler sidesyn får du ikke hengt dette på. :P

Gjest mandolina
Skrevet

Det er noe i deres natur.

Kvinner er født fullkomne, å si noe annet blir feil.

Skrevet

Tror kanskje du har et poeng, men, som du sier, det blir bedre med årene. Tror det har noe med lav selvtillitt å gjøre. Og så er vel jenter i større grad oppdratt til å være perfekte, og feil blir derfor vanskeligere å takle.

Skrevet

Hos oss er det helt omvendt. Jeg har i grunnen tenkt at det er fordi gubben er eldst av tre (to søstre) og vant til å "burde ha" rett. Mens jeg er yngst av fem og vant til å bli retta på.

Skrevet

Hos oss er det helt omvendt. Jeg har i grunnen tenkt at det er fordi gubben er eldst av tre (to søstre) og vant til å "burde ha" rett. Mens jeg er yngst av fem og vant til å bli retta på.

Eksen var "enebarn", eneste fellesbarn med masse mye eldre halvsøsken og var overhode ikke vant til å bli motsagt.

Jeg var yngst av 3 søstre og var vant til å krangle og bli motsagt i hytt og gevær...

Ikke alltid like lett.

Elsklingen min er eldst av 3 søsken og helt tydelig vant til å argumentere for seg! :o) Artig, men til tider irriterende det og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...