Gå til innhold

Dugnad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er knalldyrt!

Og derfor bor jeg ikke i borettslag... Og hadde jeg bodd der, så ville jeg ikke hatt så mange penger til å male huset.

Tja. Jeg er ikke sikker på priser for malere etc., men: Hvor lang tid tar det å male et helt hus? Tenk på at man må ha minst to lag maling, og dermed må male hver millimeter minst to ganger. 18.000 delt på 500,- pr. time blir 36 timer. Jeg synes ikke det høres direkte usannsynlig ut. Og hvis det i dette tilfellet var snakk om at beboerne måtte kjøpe maling selv, så er det ihvertfall null problem å komme opp i den prisen.

"........................................."

Skrevet

Jeg kjenner veldig godt, av personlig erfaring, akkurat dette borettslaget det er snakk om her :-)

For de som ikke vet det, så er det snakk om rekkehus - flere rekker med 5-6 hus i hver rekke. Det sier seg selv at én huseier kan ikke nekte å pusse opp.

Forøvrig - hvis beboerne måtte kjøpe malingen selv, så er jeg uenig. Det som pleier å være vanlig i slike tilfeller, er at borettslaget kjøper inn maling, og så maler folk husene selv. Er det vedtatt at det skal males, så skal det males. Da nytter det ikke å nekte - da har man misforstått hva et borettslag går ut på. Hvis man må kjøpe inn materialene selv, så er det jo fullt mulig at man faktisk ikke har penger til det, og det blir en smule urimelig - det er jeg enig i.

"Men å leie inn folk som tar atten tusen er for drøyt i mine øyne! Jeg hadde blitt mannevond!"

Vel. Hvis det skal males, og flertallet har bestemt at man skal male selv (med nevnte forbehold om hvem som kjøper inn materialene), så er det helt korrekt av borettslaget å leie inn folk hvis noen nekter å male. Evt. kan beboer selv leie inn folk.

"....................................."

Da hadde jeg heller ikke hatt problemer ned å få malt huset, hvis borettslaget betalte malingen. Da hadde jeg ordnet egen dugnad bestående av familie og venner.

Ellers må jo mitt svære hus også males, men da må jeg legge til side penger, for å få kjøpt maling (og noen øl til dugnadsgjengen...).

Forsto at trådstarter var positiv til dugnad, men der tok jeg altså feil igjen....

*vurderer seriøst å kjøpe briller*

Skrevet

Jeg synes det er knalldyrt!

Og derfor bor jeg ikke i borettslag... Og hadde jeg bodd der, så ville jeg ikke hatt så mange penger til å male huset.

Er vel ikke bare borettslag som må male ;-)

Hvis man synes at det er dyrt med profesjonelle malere, må man male selv eller finne noen rimeligere løsninger. Studenter, polakker etc.

Denne personen ville heller ha regningen som økt husleie. Vel, hvis han tar opp litt mer lån på huset,- så kan han jo bare late som om de hundrelappene (ca. 3?) han må betale mer pr måned er en del av husleia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...