snuppetulla Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg røk akillessenen i høyre fot på trening for nesten 3 uker siden. Foten min ble "bare" gipset (i tåspiss) og jeg skal inn å justere vinkelen på den i neste uke. Men jeg får så mange spørsmål av venner og kjente om hvorfor jeg ikke har operert eller at de måtte "hente akillessen" ?? Fikk en god forklaring på sykehuset hvorfor de ikke opererte og slo meg til ro med det, men nå begynner jeg å bli litt engstelig igjen. Hvordan kan legen vite at akillessen ligger på plass og at å gipse foten i en bestemt stilling er nok når de ikke tok røntgen/mr av foten? Jeg lurer også på hvordan foten blir etter jeg har tatt av gipsen? Blir den helt fin igjen? Har fått beskjed om at jeg ikke kan løpe, hoppe og sprette på 6 mnd. Men hva kan jeg gjøre/trene? Spinning og vekter er vel greit? Hva med svømming? Jeg klør i kroppen etter å begynne å trene igjen, men er samtidig livredd for at foten ikke blir helt god igjen. Noen som har erfaring?? Men helst ingen skrekkhistorier:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Mye tyder på at rupturen ikke var total ettersom behandlingen ble såkalt konservativ. Resultatet kan bli bra, men det kreves betraktelig innsats med opptrening når ortopeden sier tiden er inne. Både for å opparbeide normal bevegelighet og styrke. Inntil videre kan du bedrive trening av resten av kroppen. Armsykkel som finnes på endel treningsinstitutter (SATS) er bra for å opprettholde kondisjonen. Eller ser styrketrening av armer, overkropp og det friske benet nok til at du vil føle gleden av å trene igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.