Gå til innhold

Farlig med gjenoppvarmet vann i varmtvannstank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*rekker tunge*

;o)

Du er så fascinerende nærtagende.

*stikker en pinne i Åsemor for å se om hun hopper*

Skrevet

Er det en trykktank, så er den rustfri tror jeg.

Definitivt trykktank, den står inne i kjøkkenbenken og forsyner både kjøkken og bad med varmt vann. :o)

Skrevet

Du er så fascinerende nærtagende.

*stikker en pinne i Åsemor for å se om hun hopper*

*hopper 3 meter høyt*

Hadde jeg vært spesielt nærtagende hadde jeg ikke klart meg lenge i jobben min, så det stemmer nok ikke.

Men at jeg er lei av deg og visse andre kverulanter her på dol, kan nok stemme. ;)

Skrevet

*hopper 3 meter høyt*

Hadde jeg vært spesielt nærtagende hadde jeg ikke klart meg lenge i jobben min, så det stemmer nok ikke.

Men at jeg er lei av deg og visse andre kverulanter her på dol, kan nok stemme. ;)

Min dag er ikke komplett før jeg har terget noen.

I dag fikk jeg en helvetes kjeft av en kunde. Men jeg husker ikke en gang hva han snakket om. Det var sikkert ikke noe viktig.

Skrevet

Min dag er ikke komplett før jeg har terget noen.

I dag fikk jeg en helvetes kjeft av en kunde. Men jeg husker ikke en gang hva han snakket om. Det var sikkert ikke noe viktig.

Jeg har heldigvis ikke vært på jobb i dag. ;)

Men nå skal jeg sove. Ha en fin dag!

Skrevet

I dag kan vi drikke varmtvann, vi sluttet å bruke kobberbeholdere i ørtenhundreogdentid. En gammel myte gått ut på dato. Kobber er ikke særlig farlig det heller. Mange har naturlig kobber i drikkevannet.

Forskere og leger mener fremdeles at vann fra varmtvannskrana ikke skal drikkes eller brukes når man skal koke grønnsaker, poteter etc.

Finnes uhumskheter i det vannet enda, dessverre...

Men om man dør av det, er en annen sak!

Det er faktisk ikke lenge siden jeg leste det heller, men med min hukommelse, blir det vanskelig å si hvor! Tror det var en eller annen helseside.

Skrevet

Forskere og leger mener fremdeles at vann fra varmtvannskrana ikke skal drikkes eller brukes når man skal koke grønnsaker, poteter etc.

Finnes uhumskheter i det vannet enda, dessverre...

Men om man dør av det, er en annen sak!

Det er faktisk ikke lenge siden jeg leste det heller, men med min hukommelse, blir det vanskelig å si hvor! Tror det var en eller annen helseside.

Varmtvann er drikkevann.

Det fins ingen som sier at varmtvann fra vanlig bereder ikke skal drikkes. Men det fins noen få steder i landet hvor vi har korrosivt drikkevann. Når du bor et slikt sted, bør du la kaldtvannet renne et par minutter før det drikkes. Der bør du ikke drikke vann fra bereder, da varmen og det korrosive stoffet øker utfelling fra metaller i rørene. De som bor der, vet det. Resten av landet kan godt drikke varmtvann.

Men noen vil ikke, og det er en HELT annen sak. At noen ikke liker det, betyr ikke at det ikke er sunt. Myter skapes slik. Det er ganske uvitenskapelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...