Gå til innhold

Ødelagt dolokk- er dolokk universelle?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag.
Skrevet

Lurer på om jeg kan kjøp dolokk på IKEA eller Clas Olshon? Eller er det ikke standard?

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Tror du kan kjøpe dolokk overalt,men mange av de billige variantene kan være veldig raklete..

Skrevet

Jeg tror det er standar størrelse på de fleste doer, ja.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Det finnes flere forskjellige varianter, ikke alle passer til alle wc. Det beste er å ta et mål.

Skrevet

Kinesiske dasslokk/ringer er 5-7 cm mindre, og ofte finner du disse på postordre. Da har noen feilbestilt fra Kina eller Taiwan og prøver å lure deg.

Ellers er det avstanden mellom boltene til hengselet bak som må kunne stilles.

Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 3.11.2006 den 19.29):

Tror du kan kjøpe dolokk overalt,men mange av de billige variantene kan være veldig raklete..

Så hvis du har mange fulle gjester, da ryker dassringen hvis den er billig og raklete. Eller så river de ned servanten, eller såpeholderen, eller speilet, eller dusjforhenget og/eller dusjstanga.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet
  keinstein skrev (På 3.11.2006 den 19.43):

Så hvis du har mange fulle gjester, da ryker dassringen hvis den er billig og raklete. Eller så river de ned servanten, eller såpeholderen, eller speilet, eller dusjforhenget og/eller dusjstanga.

eveldig billig dolokk trenger du ikke være full for å ødelegge :P Sett deg litt fort ned og du ramler av , for doringen sklir :P

Skrevet

Som en annen her sa så er det forskjellig mellomrom mellom de to dingsene bak som doringen og lokket festes i skåla med. Mål på dassen hjemme først.

Skrevet
  keinstein skrev (På 3.11.2006 den 19.43):

heh...hørtes ut som du prater av erfaring :)

Skrevet
  lonelyP skrev (På 3.11.2006 den 19.55):

heh...hørtes ut som du prater av erfaring :)

Nope.

Når jeg har fest, så fjerner jeg alt det.

Gjest Calóni
Skrevet
  keinstein skrev (På 3.11.2006 den 20.05):

Nope.

Når jeg har fest, så fjerner jeg alt det.

Fjerner du servanten når du har gjester? :o

Skrevet
  Calóni skrev (På 3.11.2006 den 20.13):

Fjerner du servanten når du har gjester? :o

Det er bare til bryllup og konfirmasjoner.

Gjest Calóni
Skrevet
  keinstein skrev (På 3.11.2006 den 20.16):

Det er bare til bryllup og konfirmasjoner.

Det er klart. :D

Annonse

Skrevet

Det er mangen forskjellige fasonger på klosettskåler lag deg en mal av avispapir e.l.eller finn ut type klosett og gå heller til faghandel å få hjelp rørleggerbutikk,snakker av erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...