Gå til innhold

Og slik var det på jobb...

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg kom på jobb med vondt i hodet, og jeg startet med en gang med gulvvask som sto på planen. (Jeg jobber på sykehjem.) Da jeg var ferdig med det fikk jeg beskjed om at jeg måtte være på en annen avdeling, og der var det travelt. Jeg gråt en skvett på pauserommet pga hodepinen, men ellers så gikk det greit. Men det er et lite helvete å ha det slik. Jeg føler at jeg alltid må være så fleksibel og gi så mye av meg selv, og når jeg feiler noe som ikke viser ser ingen ut til å bry seg.

Skrevet

Det er nok ikke så lett å se hvem som har vondt i hodet og ikke. Synd at du må jobbe i smerte! Virker det ikke med migrene tabletter? kjipt.

Gjest Shira12
Skrevet

*sender over sympati*

Du må bli flinkere til og si i fra!

Selv om du ikke har en synlig plage, så har du en reell plage.

Så ikke la jobben gå på bekostning av deg selv. Si ifra om du har en dårlig dag, og om dere kan legge ting litt mer litt rette?

God bedring i allefall!

Skrevet

Vel, ingen er tankelesere, og synes det ikke er det ingen som vet du har det! Men du må nok ta litt tak i degselv og sette grenser for degselv fremover. Er ikke sunt å bare gi og gi.

Gjest har migrene
Skrevet

Vel, ingen er tankelesere, og synes det ikke er det ingen som vet du har det! Men du må nok ta litt tak i degselv og sette grenser for degselv fremover. Er ikke sunt å bare gi og gi.

Jeg er vanligvis på den avdelingen der det er roligst, og da jeg ble flyttet på fortalte jeg de andre ansatte at jeg hadde sterk hodepine. De ansatte er klar over at jeg sliter med migrene noen dager i uken.

Gjest har migrene
Skrevet

*sender over sympati*

Du må bli flinkere til og si i fra!

Selv om du ikke har en synlig plage, så har du en reell plage.

Så ikke la jobben gå på bekostning av deg selv. Si ifra om du har en dårlig dag, og om dere kan legge ting litt mer litt rette?

God bedring i allefall!

Tusen takk for det. Jeg håper morgendagen er bedre (jeg har kveldsvakt).

Gjest har migrene
Skrevet

Det er nok ikke så lett å se hvem som har vondt i hodet og ikke. Synd at du må jobbe i smerte! Virker det ikke med migrene tabletter? kjipt.

De ansatte vet at jeg har migrene noen dager i uken, og i dag fortalte jeg dem at jeg hadde hatt migrene i natt og hadde sterk hodepine.

Jeg kan ikke ta for mange migrenetabletter, og jeg tok en i gårkveld og en i natt (=ukesdosen).

Når jeg har migrene kan jeg selvsagt ikke gå på jobb, men jeg har så mye migrene og det varer lenge. Så de siste to dagene (eller siste dagen) er det sterk hodepine/svak migrene, og da kan jeg gjennomføre en dag selv om det er et helvete. (Av og til må jeg holde sengen 3-4 dager.)

Gjest Shira12
Skrevet

Tusen takk for det. Jeg håper morgendagen er bedre (jeg har kveldsvakt).

Husk nå og ta det med ro i morgen formiddag, ingen husvask *vifter med pekefingeren* ;o)

Har du prøvd avspenningsteknikker? Nå er jeg ingen ekspert på migrene, men jeg har forstått at stress ikke er bra?

Da kan det kanskje hjelpe med og lære seg og slappe skikkelig av. Det er faktisk ikke så enkelt og gjøre det når man har smerter, men det finnes teknikker. Jeg har hatt stor nytte av det når kroppen har vært vondt.

Gjest har migrene
Skrevet

Husk nå og ta det med ro i morgen formiddag, ingen husvask *vifter med pekefingeren* ;o)

Har du prøvd avspenningsteknikker? Nå er jeg ingen ekspert på migrene, men jeg har forstått at stress ikke er bra?

Da kan det kanskje hjelpe med og lære seg og slappe skikkelig av. Det er faktisk ikke så enkelt og gjøre det når man har smerter, men det finnes teknikker. Jeg har hatt stor nytte av det når kroppen har vært vondt.

Jeg kom nettopp på at mannen skal på jobb til kl 14.. (Jeg hadde tenkt å la han stå opp med ungene.) Og jeg har en viktig oppgave jeg må jobbe med, men jeg må se på formen.

Men jeg skal gjøre tv'en klar slik at de kan se barne-tv i morgen tidlig, og jeg skal nok slappe av. :) (Det må du også...)

Skrevet

De ansatte vet at jeg har migrene noen dager i uken, og i dag fortalte jeg dem at jeg hadde hatt migrene i natt og hadde sterk hodepine.

Jeg kan ikke ta for mange migrenetabletter, og jeg tok en i gårkveld og en i natt (=ukesdosen).

Når jeg har migrene kan jeg selvsagt ikke gå på jobb, men jeg har så mye migrene og det varer lenge. Så de siste to dagene (eller siste dagen) er det sterk hodepine/svak migrene, og da kan jeg gjennomføre en dag selv om det er et helvete. (Av og til må jeg holde sengen 3-4 dager.)

Høres helt grusomt ut!

Prøv dette:

Stå oppreist med hendene ned langs siden, så bøyer du deg bittegrann mot den ene siden og trykker inn en finger i låret. Vondt? Let litt i området der. Der kan du trykke inn fingeren noen ganger, og migrenen kan lettne. Si om det virker!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kom nettopp på at mannen skal på jobb til kl 14.. (Jeg hadde tenkt å la han stå opp med ungene.) Og jeg har en viktig oppgave jeg må jobbe med, men jeg må se på formen.

Men jeg skal gjøre tv'en klar slik at de kan se barne-tv i morgen tidlig, og jeg skal nok slappe av. :) (Det må du også...)

Tv er en fin fin ting :o)

Jeg lar guttungen stå opp, og så koser han seg nede, mens jeg dormer litt til. Eller jeg får han til og tegne en tegning til meg eller noe i den duren.

Jeg skal slappe av ja, skal bare sulle hele dagen, og nye og være hjemme :o)

Håper du får hvilt litt da i allefall, og får ett sånn noenlunde bra hode.

Gjest har migrene
Skrevet

Tv er en fin fin ting :o)

Jeg lar guttungen stå opp, og så koser han seg nede, mens jeg dormer litt til. Eller jeg får han til og tegne en tegning til meg eller noe i den duren.

Jeg skal slappe av ja, skal bare sulle hele dagen, og nye og være hjemme :o)

Håper du får hvilt litt da i allefall, og får ett sånn noenlunde bra hode.

Tusen takk for det. :)

Nå er det sengetid tror jeg, men det er alltid godt å slappe av litt etter jobb før jeg legger meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...