Gå til innhold

plattfot og trening

Gjest heici

Anbefalte innlegg

Jeg er litt plattfot. Bør jeg ta hensyn til det når jeg trener? Merker jeg blir veldig spent i foten og leggen tidlig i treningen. Jeg trener dans og yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør sikkert bruke innleggssåler i treningsskoene. Enten standard-såler for plattfot, eller en spesiallaget såle akkurat for dine føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

"Litt plattfot" burde ikke være til noe særlig besvær for deg. Men bruk litt penger på treningsko som er stø og gir bra støtte under forbuen. Dette kombinert med at du er endel barfot ute og inne i heimen er bra. Barfot gange stimulerer muskulaturen under foten din slik at den blir sterkere. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...