Gå til innhold

Hvor ofte går du til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg går en gang i året. Fra jeg var 18-27 år var jeg ikke hos tannlegen en eneste gang pga tannlegeskrekk... Heldigvis fikk jeg ikke hull i løpet av de årene.

Nå tror jeg nesten jeg må bestille en tannlegetime. Den ene visdomstanna mi truer med å komme helt ut og det er ikke plass til den!! *aaauu*

Da lønner det seg å komme seg til tannlege før det blir betennelse! Ellers må du gå på pencilin først, før tannen kan trekkes.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

11

• tzatziki1365380058

3

• jubalong70

2

• meg__123!

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg går hvert halvår.

Har pene, hvite tenner og har knappt hatt hull siden jeg var liten.

Røyker og er redd for pyrea, og ønsker også å oppdage evnt. problemer med tennene så fort som mulig.

Derfor går jeg så ofte, det er verdt pengene og jeg har en flink tannlege.

sammfunnskritiker
Skrevet

annen hvert år, dersom ikke annet blir avtalt med tannlegen.

Skrevet

Tannlegen kaller meg inn en gang i året.

Kontroll og rensing av tennene koster kr500.

Tipper studenten fra Arendal kunne ha spart kr500 i løpet av et år :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg var der i februar-05, og fikk beskjed om å komme tilbake om 2 år. Og det har jeg tenkt til :)

Skrevet

2 ganger i året.. den ene gangen for sjekk, den andre gangen for fjerning av tannsten....

Skrevet

Da lønner det seg å komme seg til tannlege før det blir betennelse! Ellers må du gå på pencilin først, før tannen kan trekkes.

*Ææææææ*

Sier du det? *nervøs*

Jeg får vel uansett ikke gjort noe med det før på mandag. Tror du det går bra?.....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*Ææææææ*

Sier du det? *nervøs*

Jeg får vel uansett ikke gjort noe med det før på mandag. Tror du det går bra?.....

Vi får krysse fingrene. Men jo før du kommer deg til tannlege, jo bedre.

tzatziki1365380058
Skrevet

Du er ikke oppdatert. Nå blir foreldre frarådd å gi sine barn fluortabletter, med det resultat at barn har mange hull. Men for å spare penger, så blir ikke hull i melketenner gjort noe med.

Blir man frarådd å gi fluor? Vi har gitt fra ettårsalder, vi.

Hvorfor blir man frarådd, skal det være skadelig?

Tror faktisk aldri vi har snakket med tannlpleier om det, og hun har aldri spurt oss, heller.

Skrevet

Vi får krysse fingrene. Men jo før du kommer deg til tannlege, jo bedre.

Jeg lover å ringe tannlegen på mandag, med mindre dette gir seg til da...

Visdomstennene mine begynte å komme opp for ca 15 år siden. De kommer visst aldri helt opp, men "beveger" litt på seg iblant. De periodene tennene har beveget litt på seg, så kjennes det ofte litt sårt/ømt i tannkjøttet. Denne gangen synes jeg det er mer enn vanlig og jeg kjenner godt at den ene tanna har kommet lengre opp enn ønskelig. Dette er den samme tanna tannlegen holder under "oppsikt". Han har visst ant at det kom til å skje ;-)

Det er vondt å gape, så kveldens biffmiddag ble litt kronglete ;-)

Skrevet

Jeg blir innkalt en gang i året. Halvannet år var da ikke så galt?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg lover å ringe tannlegen på mandag, med mindre dette gir seg til da...

Visdomstennene mine begynte å komme opp for ca 15 år siden. De kommer visst aldri helt opp, men "beveger" litt på seg iblant. De periodene tennene har beveget litt på seg, så kjennes det ofte litt sårt/ømt i tannkjøttet. Denne gangen synes jeg det er mer enn vanlig og jeg kjenner godt at den ene tanna har kommet lengre opp enn ønskelig. Dette er den samme tanna tannlegen holder under "oppsikt". Han har visst ant at det kom til å skje ;-)

Det er vondt å gape, så kveldens biffmiddag ble litt kronglete ;-)

At det er vondt å gape tyder på at du alt har fått betennelse. Men tannlegen din kan gi deg resept på pencilin.

Jeg har en skrekkopplevelse med en av mine visdomstenner, men heldigvis, de tre andre ligger like under tannkjøttet uten å gjøre skade, siden det er plass til dem.

Den som lagde krøll, var så høy oppe at den stakk litt frem. Den var så angrepet av karies at den var hul innvendig..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Blir man frarådd å gi fluor? Vi har gitt fra ettårsalder, vi.

Hvorfor blir man frarådd, skal det være skadelig?

Tror faktisk aldri vi har snakket med tannlpleier om det, og hun har aldri spurt oss, heller.

Noen steder i landet er det fluor i grunnvannet. Da kan det være skadelig å ta fluor i tillegg. Men det er veldig enkelt å ta en vannprøve og måle fluorinnholdet. De lokale helsemyndighetene burde gjøre det, i stedet for å fraråde alle å bruke fluor.

Da helsestasjonen sa at de ikke lenger råder bruk av fluortabletter, så spurte jeg hva fluorinnholdet i drikkevannet i min kommune er. Det ante de ikke. Senere har jeg hørt med noen i kommunen (husker ikke lenger hvem), og det er ikke fluor i vannet her.

Uansett skal det store fluormengder til før det blir skadelig, så om du bare gir den laveste dosen til barna, så er det ingen fare.

Skrevet

At det er vondt å gape tyder på at du alt har fått betennelse. Men tannlegen din kan gi deg resept på pencilin.

Jeg har en skrekkopplevelse med en av mine visdomstenner, men heldigvis, de tre andre ligger like under tannkjøttet uten å gjøre skade, siden det er plass til dem.

Den som lagde krøll, var så høy oppe at den stakk litt frem. Den var så angrepet av karies at den var hul innvendig..

Jeg har ikke vondt i selve tanna, men i et sår i tannkjøttet der tanna "stikker borti", så forhåpentligvis er det ikke betennelse som gjør vondt, men selve tannkjøttsåret.

Jeg skal iallefall få ringt tannlegen så snart helga er over *grue seg litt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...